/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Personer der genere i et forum
Fra : timeglas
Vist : 775 gange
100 point
Dato : 22-01-06 08:03

Tidligere har der været skrevet om fænomenet hvor en person genere í et form. Jeg kan huske at der var et link til en hjemmeside hvor det blev forklaret hvordan personen prøvede at fiske efter ofre hvorefter de blev svinet til. På siden var der afbilledet to menneskekranier på en strandbred. Jeg skal bruge definitionen/udtrykket i forbindelse med et andet forum. Gerne linket men har ikke kunnet søge efter det da jeg ikke husker hvad fænomenet kaldes.

mvh Timeglas

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-01-06 08:10

chikane ????

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 22-01-06 08:11

ja det hedder det sikkert også, men det var et engelsk ord.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-01-06 08:21

det engelske ord for chikane er chicanery - men det er vist ikke lige det du leder efter vel ????

Citat
1. Clever talk intended to mislead.
2. A dishonest argument.
3. Trickery; deception.

Thesaurus: duplicity, deception, intrigue, double-dealing, subterfuge, sophistry, trickery, artifice.

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 22-01-06 08:26

nej desværre. det er et intenet slang udtryk, ala phishing eller sådan noget men ikke det ord. Ved godt hvad phishing betyder.

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 22-01-06 08:28

ups sorry internet ikke intenet. har brækket albuen, så har kun en arm til rådighed iøjeblikket

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-01-06 08:30

aj for søren da - brækkede arme er generende - god bedring med det.

Du mener ikke spam (en der spammer) ???

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 22-01-06 08:34

nej desværre ikke spam

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 22-01-06 09:08

ved godt det ikke er denne, men den siger meget

http://plig.org/things/pictures/tn/arguing.med.jpg

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-01-06 09:08

mener du måske flame/flaming ???

Citat
Slang for at reagere aggressivt mod en person (modstander) i en nyhedsgruppe. Det vil sige overhælde ham eller hende med skældsord, urimelige beskyldninger el. lign.. Det er god netikette at lade være med at flame.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-01-06 09:29

Brækket albue ????
Prøv at trykke Shift fem gange.
Gambrinus

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 22-01-06 09:47

Det var Tedd, der skrev om fænomenet "Trolling". Han lagde et link - så du kan eventuelt søge her på kandu eller google dig frem... God fornøjelse...

Vaxen

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 100 point
Dato : 22-01-06 10:35
Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-01-06 10:50

> Timeglas
Har du prøvet det med at trykke shift 5 gange ?
Det er ikke gas.
Du kan slå "Træge Taster" til på den både.
Skide smart hvis man mangler et lem.
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-01-06 11:47

WEEE godt husket vaxen - gik og spekulerede lidt tilbagevendende over det mens jeg ikke var hjemme - for det lå lidt i baghovedet - ligesom en melodi man bare ikke husker navnet på

her er en side om både troll og trolling med en masse der forklarer og gør ved

http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_troll

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-01-06 12:26

Kunne være fedt med en Troll smiley

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-01-06 12:29

ohhh ja tedd -

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-01-06 12:29

ps.. synes nu gambrinus´s "logo" ligner temmelig godt sådan en troll

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 22-01-06 14:34

Kunne ordet være Hetz....?

Godkendelse af svar
Fra : timeglas

Dato : 22-01-06 16:46

Tak for svaret ans. Det var jo lige den side jeg ledte efter.

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 22-01-06 17:01

Og tak til Gambrinus, det virker jo, troede det var en joke

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-01-06 17:21

Det er bare OK Timeglas.
Det er nok min egen skyld, jeg ikke altid bli'r taget alvorligt.
>Mirit
Trolde & Hekse
Hvad er det for noget, du står og blander sammen ?
Skal vi (for)giftes ?
Gambrinus