/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Bundkort med ide raid
Fra : bog
Vist : 482 gange
50 point
Dato : 20-01-06 23:31

Da jeg er ved at finde et nyt socket 775 pentium4 bundkort med pci express til min Far.
Da han kører med de gamle ddr184pins ram og han har 3 ide device (1 dvdbrænder, 1 dvddrev 1 harddisk)

Jeg har så fundet nogle bundkort med 1 ide port og så med 2 ide raid controlere

Men spørgsmålet: kan Ide raid controleren kører som almindelig Ide controler med en harddisk på.
eller er det kun til raid.
det er bla. dette msi kort jeg har kigget på
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=96979
Jeg har læst manualen en kan ikke rigtig finde noget om dette

Han har godtnok 2 80gb harddiske 1 seagate på sata og en maxtor på ide

Kommentar
Fra : Peterfilstrup

Dato : 20-01-06 23:37

Hej Bog. Raidcontrolleren er kun til raid. Den virker ikke som controller på alm. ide diske. Men din far har ikke noget at bruge raid til når han har en SATA diske og en IDE disk.
Peterfilstrup

Kommentar
Fra : bog

Dato : 21-01-06 00:04

dvs. sættes er kun i 1 harddisk til raid stikket vil biossen så kunne den eller vil den kun gør det når det er 2 diske.
Men så bliver det nok med et Asus eller asrock bundkort

Han har sendst en mail til forhandleren hvor han vil købe bundlet
og det afhænger af om de kan få det kort hjem jeg har fundet
og det msi kort jeg linkede er med på listen

Jeg kan oplyse at det er ide disken der er system disken.

Kommentar
Fra : bog

Dato : 21-01-06 00:05

dvs. sættes er kun i 1 harddisk til raid stikket vil biossen så kunne den eller vil den kun gør det når det er 2 diske.
Men så bliver det nok med et Asus eller asrock bundkort

Han har sendst en mail til forhandleren hvor han vil købe bundlet
og det afhænger af om de kan få det kort hjem han skal have
og det msi kort jeg linkede er med på listen

Jeg kan oplyse at det er ide disken der er system disken.