/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
PC Chips m805lr - hvad kan det klare?
Fra : dreyer
Vist : 277 gange
62 point
Dato : 18-11-02 11:32

Jeg ejer et m805lr bundkort fra PC Chips og er ret meget i tvivl om hvad sådan en fætter kan klare. Jeg vil gerne opgradere den fra min nuværende Duron 700 til en Athlon af en eller anden slags. I manualen står der at den kan klare max. 850 MHz når det drejer sig om Duron, og ubegrænset hvad angår Athlon. Så står der også et sted i manualen, at den kan køre både med 200 og 266 MHz FSB, mens der et andet sted står at den kun kan klare 200 MHz FSB... Jeg har undersøgt det forskellige steder på nettet, og de få oplysninger jeg kan finde er ikke alt for entydige, og jeg har ikke lyst til at investere i en ny CPU, som ikke passer til.
Så det korte af det lange er: Hvor hurtig en Athlon (og hvilken) kan den klare (uden at blive ustabil) og hvilken FSB?

Håber der sidder en eller flere derude som har erfaringer med dette mystiske bundkort!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-11-02 11:42

dreyer wrote:
> Jeg ejer et m805lr bundkort fra PC Chips og er ret meget i tvivl om
> hvad sådan en fætter kan klare. Jeg vil gerne opgradere den fra min

www.pcchips.com

Kig under manualer - der er manualen til dig bundkort. Det kan helt præcist
fortælle dig hvad den kan klare

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 18-11-02 12:57

Jamen, det er jo den samme tvetydige manual som fulgte med i papirformat til bundkortet... Den kan helt præcis fortælle nogle ikke helt præcise ting. Det er jo derfor jeg spørger her.
De ting jeg har fundet ud af på nettet er ligeledes uklare og forskellige siger forskelligt, som ikke altid stemmer overens.

Kommentar
Fra : Ragman_dk

Dato : 20-11-02 10:40
Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 20-11-02 10:53

Rygter på nettet siger forskellige tal, nogle mener at det kan klare mere under visse betingelser.
De officielle kilder er i denne sammenhæng ikke så interessante.
Men ellers tak.

Kommentar
Fra : Ragman_dk

Dato : 20-11-02 10:58

Jeg så det godt da jeg surfede, men når pcchips selv skriver at det kan klare op til 1 GHz ville jeg nøjes med det. Bundkortet kan sikker godt klare lidt mere, men du kan jo evt. tage kontakt til pcchips.