/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Bundkort til processoren...
Fra : zyberchief
Vist : 583 gange
100 point
Dato : 19-01-06 15:12

Igen et måske dumt spørgsmål, men jeg kan simpelthen ikke finde rundt imellem de andre 1000 spørgsmål og svar...

Jeg har lige erhvervet mig en "AMD Sempron 3100+", som jeg håber understytter 64bit (men kan synes andres spørgsmål og svar siger kun 32bit) og nu skal jeg så have mig et nyt bundkort...

Jeg har kig på følgende:

GigaByte GA-K8VM800M

Asus K8V/SE Deluxe, K8T800

De har begge en socket 754 og understytter 64bit processor (så vidt jeg kan orientere mig), og spørgsmålet til jer lyder så:

Er det "lige meget" hvad kortet hedder, bare det har den rigtige sokkel og understytter 64bit, eller skal det hedde noget med Sempron for at virke ordentligt?
Grunden til, jeg netop ser på disse to bundkort, er, at jeg kan få dem særdeles billigt...

Håber jeg I har nok oplysninger til et super svar

Kommentar
Fra : lasseogmads

Dato : 19-01-06 15:16

det er ikke altid lige meget men i det har tilfælge er det.

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 19-01-06 15:21

Herunder er kopieret fra www.edbpriser.dk og der kan du se at i Asus'et understøtter de 64 bit.

Produkt:

ASUS K8V SE Deluxe

Antal pakker: 1

fabrikant: Asus

Gruppe: Motherboards

Kompatibilitet: Pc

Model: K8V SE Deluxe

Produktlinje: ASUS

Mainboard:

Socket 754 / VIA K8T800 / 800 MHz / ATX

64-bit processor kompatibilitet: Ja

BIOS-type (Basic Input/Output System): AMI

Chipsæt: VIA K8T800

Form Faktor: ATX

Front Side Bus (FSB) Hastighed: 800 MHz

Processor-socket: Socket 754

Processorer: Athlon 64

RAM Hastighed: PC2100, PC1600, PC2700, PC3200

RAM Teknologi: DDR SDRAM

Understøttet RAM-integritetskon: ECC

Mvh.

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 19-01-06 15:29

Det andet du nævner kan jeg ikke lige finde men hvis du mener:

Gigabyte GA-K8VT800

Produkt:

Gigabyte GA-K8VT800

Antal pakker: 1

fabrikant: Gigabyte

Gruppe: Motherboards

Kompatibilitet: Pc

Model: GA-K8VT800

Produktlinje: Gigabyte

Mainboard:

Socket 754 / VIA K8T800 / 800 MHz / ATX

64-bit processor kompatibilitet: Ja

BIOS-type (Basic Input/Output System): Award

Chipsæt: VIA K8T800

Form Faktor: ATX

Front Side Bus (FSB) Hastighed: 800 MHz

Processor-socket: Socket 754

Processorer: Athlon 64

RAM Hastighed: PC3200, PC2700, PC2100

RAM Teknologi: DDR SDRAM

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 19-01-06 15:41

Begge bundkort understøtter 64bit. Men din Sempron cpu understøtter ikke 64bit...
Det betyder at du godt kan sætte cpu´en i en de bundkort.. men ydelsen vil naturligvis kun være 32bit..
->Brommi

Kommentar
Fra : zyberchief

Dato : 21-01-06 13:33

godt.. så vi kan altså konkludere, at det kun kommer an på soklen, om processoren og bundkortet kan arbejde sammen. Om det så understytter 64bit eller ej, så bliver skidtet bare langsommere end man har betalt for, ik!?

Accepteret svar
Fra : Brommi

Modtaget 100 point
Dato : 21-01-06 13:46

Det er umiddelbart korrekt..

Godkendelse af svar
Fra : zyberchief

Dato : 15-02-06 20:57

Tak for svaret Brommi. Det var vist lige, hvad jeg have brug for... Computeren kører nu for fuld tryk, med en mærkant forbedret ydeevne især i FPS og strategispil.