/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Det Bedste TV-kort?
Fra : hansdal
Vist : 377 gange
125 point
Dato : 18-01-06 19:58

Jeg overvejer at købe et TV-kort, men har mildest talt ikke super forstand på det. Kortet skal køre på en ny stationær IBM/Lenovo ThinkCenter M52 PC med et ASUS Extreme N7800GT/2DHTV 256 MB grafikkort og en HP L2335 23" skærm.

Jeg vil gerne have mulighed for at optage ét program samtidig med at jeg ser et andet program. Desuden hører jeg gerne hvad erfarne brugere anbefaler: Internt kort eller eksternt kort? Hvad er fordele og ulemper? USB eller PCI kort?

Og kan man på et eksternt kort se TV på skærmen uden at PC'en behøver at være tændt? Og hvis ja, hvordan er det så med lyden, da min HP L2335 skærm ikke har højttalere?

Jeg ser frem til nogle gode bud og forklaringer ...

Mvh. Hans

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 19-01-06 00:53

prøv at kigge på pinnacles produkter de har en stribe gode ting
men vil nok anbefale dig et internt pci kort
hilsen fox mulder

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 19-01-06 11:26

Jeg ville vælge dette:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=171230

Dette fordi Hauppauge er et af de eneste mærker - hvis ikke dét eneste - der understøtter Windows mediacenter som jeg er overbevist om at vi får meget mere at se til i fremtiden.

Mht. om du skal vælge eksternt eller internt ville jeg vælge det interne idet de er billigere og jeg tror også at hastigheden mellem dit kort og din CPU så vil være højere. Jeg tror heller ikke at du med en eksternt kort kan undgå at have din PC tændt, men den kan du jo lige vende med en butik.

Jeg har et mindre hauppauge kort - som ikke kan optage 2 programmer på en gang - og jeg er rigtig godt tilfreds.

Mvh.