/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
flere problemer
Fra : fano
Vist : 931 gange
500 point
Dato : 16-01-06 19:29

fik for 2 mdr siden ny pc
den kørte perfekt til den 6 jan. så forsvandt net forbindelse og lyden.usbstikkene virkede heller ikke mere.det oprindelige netkort sidder i motherboardet og det gør usb stikkene også. vi har sat et andet netkort i og har nu netforbindelse.printeren køre på usb den virker heller ikke modtager ingen id den virker heller ikke på anden pc. er mit system blevet inficeret eller er motherboardet og printeren gået?
hilsen fano

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-01-06 19:35

Prøv lige at formatterer den engang, og se om dette ikke virker. Hvis det ikke virker, så pil netkortet ud igen, og aflever den til reperation hos forhandleren.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-01-06 19:55

Slap lige af Nordsted!

Du har uden tvivl fået noget "snavs" ind på din PC. At formatere er en drastisk løsning, men kan være den sidste udvej.
Jeg har haft to maskiner der var gået i "udu", som din, men det har ikke været nødvendigt at formatere dem.
Se ind på www.arlet.dk og evt. kontakt ham for hjælp. På hans hjemmeside kan du læse mange nyttige ting omkring dit problem.

Iøvrigt bør du være 500% bevidst, når du bevæger dig på nettet, lige som du med hård hånd, sortere dine mails, uden at du feberagtigt klikker på hvilken som helst link der viser sig.
Det er gerne denne situation der får folk op i gyngen.

Kommentar
Fra : KimOtto

Dato : 16-01-06 20:29

Det lyder ret omfattende!! Eftersom det virkede at skifte netkortet ud tror jeg ikke bare det er virus. Det ville blokere det nye netkort også tror jeg.
Prøv at formatere og hvis det ikke virker så send den tilbage til forhandleren. Få pengene igen og køb den nye imac fra apple! Den er så MEGA SVEDIG!!!! http://www.apple.com/dk/imac/
Så undgår du alt hvad der hedder virus, spyware og dårligt hardware. + du får den vildeste computer, OS X som er det bedste styresystem på planeten, en masse fedt software som ligger på computeren fra ny, en helt ny livsstil uden fejlmeddelelser og elendige programmer i grimt design.
...tjaa bare et godt råd her fra.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-01-06 20:35

Når der skiftes noget i comp på PCI slot kan der godt opstå konfliket med hvilker adresser som gælder for hvad. (IRQ)
Når printeren ikke virker på en anden comp - er det måske fordi den ikke er indstalleret ordentligt.
Tag stikket ud til printeren (USB) og start comp
Indstaller det der hørte med printeren
genstart comp og først nu sættes printeren til (USB) og der tændes for strømmen til printeren.

Kommentar
Fra : KimOtto

Dato : 16-01-06 20:42

Jeg tror nu det er bundkortet der er defekt. Det burde ikke give problemer med IRQ pga. et netkort og slet ikke når der allerede var problemer får der kom et PCI netkort i.
som sagt: prøv en formatering og hjælper det ikke så send den tilbage.
Er du ikke klar på at gi dig i kast med en formatering så prøv et online virustjek. Jeg tror dog det er et hardwareproblem og ikke software

Kommentar
Fra : michaelsp

Dato : 17-01-06 00:08

Du bør starte med at checke, at du ikke har fået slukket for netchip, USB-stik og lyd i BIOS.

Ellers vil jeg anbefale dig, at låne en lille harddisk og så lave en installation af windows, for at se om skidtet fungerer?
Hvis det fungerer nu, vil det nok ikke være så tosset med en formatering af din rigtige harddisk, og hvis ikke, kan du med god ret gå til forhandleren og bede om udskiftning.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-01-06 17:05

Det er som om at 6. januar siger mig et eller andet! - Noget man skulle passe på!

Kommentar
Fra : michaelsp

Dato : 17-01-06 17:11

Der opdagedes tre vira den 6. januar: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/vinfodb.html.
Ikke meget mere end mange andre dage.
Måske skulle du kigge lidt på beskrivelsen af de tre vira, for at se, om det kan guide dig på vej.

Kommentar
Fra : fano

Dato : 17-01-06 18:10

hej alle tak for de mange idertil hvad der kan være gal med pc, jeg er meget dårlig med pc ved ikke ret meget,men er klar over at jeg må se at få fundet ud af det.
jeg har idag rodet rundt på pc og har fundet ud af at der ved usb og lyd står non, ved netkort stod der noget andet måske fordi jeg har sat et ekstra i, så uvis af hvilken grund har det tilsyneladende slået sig fra,har fået at vide at man skal ind i bios for at slutte det til igen, hvordan kommer jeg derind? og hvordan slutter jeg det til igen?
hilsen fano

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-06 18:16

under opstart trykker du på delete, så kommer bios automatisk frem (95%) er på den måde.Set hedder disable og inable (siger de kloge hoveder i husstanden)

Kommentar
Fra : aZiX

Dato : 17-01-06 18:27

ja det var værer for en bios er ikke bare en bios den har forskellige udseender, men man går ind i bios'en under op starten af pc'en typpisk mens den søger efter hardware som cd-rom drev og hardiske. når pc'en gør det trykker man på DEL. eller F1 tasten det står typpisk oven over ram informationen. men når du kommer ind i bios'en så bør man ikke pille ved noget hvis man ikke er helt sikker på hvad man gør....

good luck
Azix

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-01-06 18:40

Hvorfor har du sat et ekstra netkort i din comp.

Kommentar
Fra : fano

Dato : 17-01-06 18:54

hej
Der er sat et andet netkort ind fordi det oprindelige netkort er en del af motherboardet og det kunne jeg ikke komme online med.Tror selv at det er de der vira der var advaret imod skulle dukke op omkring 6 jan.det må det være da usb stikkene og lydkortet også sidder som en del af motherboardet og heller ikke virker.
Min printer kan lave selvtest og den kan også lave kopier som den skal så den er ihvertilfælde ikke istykker.MEN den er jo tilsluttet via usb !!! jeg har også en ekstern harddisk og den kan jeg heller ikke komme i kontakt med via usb stikkene mere.Det hele virkede perfekt FØR 6 jan.
ved ikke meget omkring det at gå ind i bios og rode rundt, vil helst ikke lave noget skidt for mig selv

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 500 point
Dato : 17-01-06 19:04

Det kunne jo tænkes at det er et familiemedlem af HIJACK der har stjålet din forbindelse.
Hos www.arlet.dk kan du hente HIJACK programmet, som du altid bør have liggende på din PC, sammen med andre nyttige renseprogrammer.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-01-06 19:04

Har du prøvet at sætte comp tilbage i tiden via gendannelsespunkt.
start > hjælp > gendannelsespunkt > find den dato hvor det gik godt (datoen er markeret)

Kommentar
Fra : fano

Dato : 17-01-06 19:14

jeg har prøvet systemgendannelse til en dato før 6 jan og det havde ingen effekt

Kommentar
Fra : fano

Dato : 17-01-06 19:15

jeg har prøvet systemgendannelse til en dato før 6 jan og det havde ingen effekt

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-01-06 19:21

Så har du måske en sytem genoprettelses CD

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-06 19:23

Selv om det er surt, så tror jeg snart at det hurtigste alligevel vil være at få den formatteret, så kan du en gang for alle finde ud af om det er virus e.lign, virken den stadig ikke efter sådan en omgang, så ville jeg som tidligere sagt, tage netkortet ud, og henvende mig til forhandleren

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-01-06 19:45

Inden du formaterer...............hvad har du af CD'er til den comp.

Kommentar
Fra : fano

Dato : 17-01-06 20:51

hej
jeg har følgende skiver til min pc:
drivers and utilities
powder2go...cyberlink
window xp home edition
diskette :
g72.mapr001 silicon image serial ata raid driver for si 131112 version 1.7.0.51 for win2k/xp
jeg har INGEN erfaring med at formatere en pc overhovedet, jeg er virkelig lost på det område

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-01-06 21:16

Så kig her: http://www.hcma.dk/
eller direkte her:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
du bør kopiere hele afsnit 4 over i word og printe det ud (4. Installering / Repair / Formatering)
læs det igennem inden du går i gang...............evt. spørg her.

Kommentar
Fra : KimOtto

Dato : 17-01-06 21:32

Den er bustet. Få pengene tilbage og køb en mac!

Godkendelse af svar
Fra : fano

Dato : 19-01-06 21:23

Tak for svaret severino.
Vi siger tak for henvisning til arlet det har reddet vores pc fra at gå hel ned og vi har fået den ældste datters pc til at køre igen. vi slipper ikke for at formatere vores egen,så må vi se om vi kan finde ud af det, hjælper det ikke må der være noget i stykker og så har vi garantien,nå vi har også den næst ældste datters pc vi skal se om vi kan få op at køre igen, det er hårdt når man egentlig ikke ved hvad man har med at gøre og har lidt pc skræk jeg er dog ikke blevet bidt af den endnu
hilsen fano

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-01-06 21:32

Jammen Fano - du spørger bare lige så meget du vil.
Der findes ingen dumme spørgsmål.
Men måske nogle uforståelige svar.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-01-06 21:40

Surt at din egen skal formatteres, men du er da på rette vej, du har jo fået en anden pc'er på ret køl igen. Når du først har "rodet" med held et par gange går skrækken over.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-01-06 21:41

Og som tilføjelse til "emme" sidste ord, så er det ikke point vi higer efter, men at hjælpe andre, og selv (stiltiende) at suge viden til sig, som vi ikke havde før.
Os der er gammel i gårde, kan også lære mange nye ting her i KANDU.

Selv om der er mange der gentager andres råd, så vil jeg påstå, at vi også supplere hinanden, så vi tilsammen har den brede viden.

SÅ KOM BLOT IGEN - Også selv om det kun er til 1 point.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-01-06 21:56

Severino... godt sagt, lige mine ord (og nu slapper jeg af igen , sagt på en drillende måde)