/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
maxhankat. Rigtigt godt TIP
Fra : Franksp
Vist : 728 gange
100 point
Dato : 12-01-06 23:28

Hej, maxhankat

Da jeg ikke kunne "få lov til" at bedømme dit TIP, ønsker jeg at give dig "lidt ekstra point". Jeg har flere gange, ønsket at det var et "gendannelsestidspunkt" som jeg kunne bruge. Ligesom nogle andre skriver, troede jeg også, at der automatisk, blev gendannet, flere muligheder

Med venlig hilsen
Franksp

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 12-01-06 23:45

Måske roder jeg mere med min pc end andre. Jeg har i al fald erfaret, at den mindste forandring der sker, oprettes et kontrolpunkt. Hver opdatering, installationer, etc. etc. og der bliver automatisk lavet et kontrolpunkt. Jeg synes jeg har været rimelig "inaktiv" den sidste måned. Alligevel har jeg 15 kontrolpunkter!

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 13-01-06 06:20

ØHHHH!
Hvad er det lige for et tip det handler om???????????????????
Link please.

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 13-01-06 09:23

Det er også forkert af Franksp ikke at linke til spm.: http://www.kandu.dk/spg81000.aspx

Accepteret svar
Fra : maxhankat

Modtaget 100 point
Dato : 13-01-06 11:31

Franksp.

Tak for din anerkendelse. Nu er det jo sådan, at det ikke er mig der har kreeret den metode med at oprette en gendannelsesdato i systemgendannelse, men blot ét af alle de mange råd der givers rundt omkring på div. hjemmesider med råd om vedligeholdelese af computeren.

Der er åbenbart opstået en større polemin om mit tip vedr. SYSTEMGENDANNELSE og jeg skal derfor lige påpege, at der her i Kandu i forgårs var en bruger, med et sp.m. om det ikke var muligt at gendanne længere tilbage end til de datoer der vistes i systemgendannelse, hvilket hos vedkommende ikke var så langt tilbage, som han eller hun ønskede.
Istedet blev der vist nok givet råd om at formatere hd, og det er jo nogte helt andet.

Men det fik mig altså til at lægge mit tip om selv at oprette gendannelsdatoer ind, hvilket man jo får råd om at gøre, FØR man foretager større forandringer på computeren - puha, jeg lyder som en hel manual.

Til Brassovitski: dig tør jeg næsten ikke komme med råd til i dette forum, da jeg har den absolutte opfattelse, at du hører til blandt dem der ved mest om pc'er. Men jeg vover lige at komme med en kommentar til den med at "oprette
gendannelses-datoer"

Det er en anvisning jeg har gemt i en mappe med gode råd, jeg husker ikke om det var her eller hos Spywarefri eller muligvis på Tipchannel jeg læste det, da jeg selv stillede sp.m. om gendannelese.

Jeg ved godt at computeren selv opretter systemkontrolpunkter/gendannelsespunkter. Jeg har forstået, at man selv kan lægge nogle datoer ind til gendannelse ind på tidspunkter, hvor ens computer fungerer optimalt.

Vil man yderligere scanne og evt. fjerne virus, skal man først deaktivere systemgendannelse og så gennemføre processen med virus-scanning og evt. fjernelse af hvad man finder af skidt, og så efter genstart slå systemgendannelse
til igen.
Ja men det er da bare et råd, som jeg selv har fået og anvendt med et positivt resultat og gerne give videre
Jeg havde ingen intensioner om at spille "Kloge Åge" - kun give et råd videre, foranlediget af et spørgsmål her i Kandu.
max h
her mangler nogle kommaer - håber alligvel det kan læses.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 13-01-06 12:05

Jeg glemte lige denne sti:

Gå i START -> PROGRAMMER -> TILBEHØR -> SYSTEMVÆRKTØJER -> SYSTEMGENDANNELSE
Her kan man vælge det punkt der hedder "Opret gendannelspunkt" - hvis det er dét, man vil !!

DEAKTIVERE systemgendannelse: Højreklik på denne computer - vælg Egenskaber og
vælg Fanekortet: "Systemgendannelse" og sæt flueben ved "Deaktiver systemgend."

max h

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 13-01-06 12:09

Husk at man skal genstarte før deaktiveringen af systemgendannelsen virker.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 13-01-06 12:34

TILFØJELSE TIL DENNE TRÅD FRA maxh

Her er linket til den tråd der fik mig til at lave et tip om selv at oprette kontroltidspunkter i sys.gend.

http://www.kandu.dk/spg80979.aspx

max h

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 13-01-06 14:11

Tak for svaret maxhankat.

Ja, det var en fejl jeg sendte et link til det TIPS jeg referede til. Det var en forglemmelse.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 13-01-06 14:34

Når jeg skriver "polemin" i min kommentar kl. 11.31 kl. betyder det polemik - selvfølgelig,

Undskyld! - det går nok lidt for hurtigt af og til.

max h

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 13-01-06 14:42

Tak franksp og god weekend!

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 13-01-06 15:10

Jeg vil - med fare for at jeg måske gør noget, der ikke er tilladt - alligevel tillade mig at lægge dette link her - (alle skal vel hjælpe alle)

http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/tip-og-tricks/opret_et_systemgendannelsespunkt.htm

max h