/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
usb 1 update til usb 2
Fra : olefahnoe
Vist : 685 gange
500 point
Dato : 12-01-06 23:08

Hej

Jeg har i dag hørt hvad forskellen på usb1 og 2 er
usb 1 12mbit
usb 2 480 mbit

måske jeg skulle update mine driver til alle mine usb'er

Men hvordan gør jeg det og hvad er hvad

jeg har 2usb på bundkort
2 med ledning fra bundkort
4 i et pcikort
3 i den extern kortlæsere der er til sluttet en usb i PCI kortet

lige meget hvilket usb jeg sætter noget i skriver XP at denne enhed kan køre hurtigere....

her er et screendumb af "enheds håndtering" alle eneder køre med en m,icrosoft driver....

Hvad skal jeg gøre for at update de driver.....

Olefahnoe

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 12-01-06 23:09

flot glemte link til screendump

http://fahnoefoto.dk/usb

olefahnoe

Kommentar
Fra : dk

Dato : 12-01-06 23:27

Hejsa
Fjern alle USB enheder fra "enhedshåndtering"
genstart computeren og hop ind i bios før Xp starter op igen og find hvor din USB er og sæt til "Dislabled"
sæt din kortlæser til een af udgangene på dit PCI usb kort.

Xp finder så dine enhder igen, hvis du har driver cd til dine externe USB'er skal du indlæse disse drivere
(opdatere drivere)

ulempe
du kan så ikke bruge :
2usb på bundkort
2 med ledning fra bundkort

Kommentar
Fra : dk

Dato : 12-01-06 23:29

hov, glemte lige
dit PCIkort skal selvfølgelig være et USB 2.0 (nogen ældre er kun 1.1)

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 12-01-06 23:31

jeg mener at det hele er usb 2

pci og kortlæser er helt sikkert

mener også at bundkort er usb 2

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 12-01-06 23:32

Du købeer et PCI USB 2 kort,der er sædvanligvis driver på en floppy disk.Pris ca 300

Kommentar
Fra : dk

Dato : 12-01-06 23:36

sis 7001 er kun 1.1

Accepteret svar
Fra : fluffyclaus

Modtaget 250 point
Dato : 13-01-06 00:55

I tidernes morgen kunne man på micro$oft's hjemmeside hente filen "usbehchi.sys", som er den fil der skal bruges til USB 2.0. Men som så meget andet har de fjernet den specifikke fil og ladet den blive en del af "servicePack 2".

Og nu må spørgsmålet til 64000kr. blive : Har du ServicePack 2 på din maskine??

Vh fluffy

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 13-01-06 09:02

Du skal have mindst SP1

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 13-01-06 09:09

Fra DK sis 7001 er kun 1.1

Du købeer et PCI USB 2 kort,der er sædvanligvis driver på en floppy disk.Pris ca 300

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 13-01-06 09:10

hehe korrekt Peet49, men er det ikke lidt dumt at bøvle med ServicePack1??? Når der nu er udkommet en ServicePack2?? Det er jo ikke for sjovs skyld de laver dem

Vh fluffy

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 13-01-06 09:13

fluffy-> det har du helt ret i, men der er stdig nogle derude, der absolut mener SP2 er noget lort.

Godkendelse af svar
Fra : olefahnoe

Dato : 17-01-06 18:34

Tak for svaret fluffyclaus.