/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Prikker rundt om link
Fra : Monsen1234
Vist : 513 gange
100 point
Dato : 12-01-06 16:09

Nogle gange når jeg klikker på et link kommer der nogle små plikker rundt om linket, lige som i det område hvor linket er, andre gange kommer prikkerne ikke, hvorfor kommer de en gang imellem og hvordan slipper jeg for dem ?

Mvh: Monsen.

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 12-01-06 16:14

jeg har samme problem - har hørt at det måske er noget med grafikkortet..

Er også spændt på svaret...

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 12-01-06 16:18

lyder underligt.. prøv at geninstallere explorer... ellers har jeg ikke noget bud på hvad der kan gøre det..
->Brommi

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 12-01-06 16:20

Det er en mærkelig fejl, for nu er det der ikke mere, det kom for 5-10 min. siden og sådan er det altid, engang imellem er der de prikker og pludselig er de der ikke mere

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-01-06 16:46

Er det på din egen hjemmeside du snakker om?

Så skal der lidt javescript til : http://www.htmlgoodies.com/beyond/javascript/article.php/3471171

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 60 point
Dato : 12-01-06 16:48

Man kan altså 'programmere' sig ud af prikkerne ved aktivt link. Derfor vises de på nogle sider og ikke på andre

..hvis det altså var det du mente? ...og ikke en periodisk fejl i din browser?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 12-01-06 16:57

Nej det er alle sider også her på kan du, men det er der ikke nu, det kommer en gang el. to om dagen nogle min. så er det pludselig væk igen

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 12-01-06 17:01

Molokyle jeg kan se du kommer fra Amager, jeg har lige været i Amager Bio Fedt-Fedt
http://www.monsefar.esenet.dk/alruneamagerbio.htm

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-01-06 17:10

Yes yes... fed tråd fra; da far var ung

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-01-06 18:53

Ikke en skid med tråden at gøre, men hvor har man dog syret over Alrune Rod!

Godkendelse af svar
Fra : Monsen1234

Dato : 13-01-06 08:15

Tak for svaret molokyle.
Vi kommer det nok ikke nærmere, men fejlen har heller ikke den stor betydning.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-01-06 08:47

Vis det er bitte små prikker rundt om link's/billeder så viser det dig bareat det er det sidste link eller billede du har været inde på ,en god ting vis der er mange billeder/link's,så man ikke bliver hved med
at gå ind på de samme link's/Billeder vis man ikke kan huske hvilket link/billede man sidst var inde på/forstørret,gælder også inde i selve systemet.

Manse9933 o.a.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-01-06 08:49

jeg kan sku ikke læse hvad jeg skriver i denne bosk,små bogstaver.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-01-06 08:53

gælder også inde i systemet vis man har synkrosieret disse indstillinger under mappe indstillinger.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-01-06 09:02

Manse9933 -> Prikkerne vises når et link er aktivt (f.eks. medens en højreklikmenu er åben ved højreklik på linket). Det du taler om er besøgte link. Imidlertid er det programmøren af hjemmesiden der 'bestemmer' om link skal være understregede og om de overhovedet skal skifte farve og hvilken farve de skal have, samt hvordan de skal 'opføre sig' ved mouseover. Dette styres med CSS, dels med egenskaber for anchor markøren <a..> ... </a>, dels ved brug af pseudoklasser a:link, a:visited, a:active og a:hover.

Link og linktekst med brug af : http://www.w3schools.com/css/css_text.asp
Pseudoklasser således : http://www.w3schools.com/css/css_pseudo_classes.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-01-06 09:02

sorry>start>kontrolpanel>system>avanceret>ydeevne>visuelle efekter>
vis gennemsigtig regtangel,når et element markeres,vis du fjerner flue benet så vil disse prikker forsvinde.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-01-06 09:04

hos mig viser det sidste besøgte link/billede,der er prikker hele vejen rundt om linket/billedet,og det er på alle sider.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-01-06 09:06

altså må det være system bestemt,jer har aldrig oplevet andet.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-01-06 09:07

rektangel

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-01-06 09:08

jeg

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-01-06 09:27

Manse9933 -> Læs forklaringen i mit link fra Dato : 12-01-06 16:46

</MOLOKYLE>