/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Nyt MoBo....
Fra : jumbovorre
Vist : 292 gange
30 point
Dato : 15-11-02 23:41

Hej alle...

Da jeg igennem LÆNGERE tid har haft problemer med mit ECS K7VZA bundkort, overvejer jeg på det kraftigste at skifte det ud! Mine system specs er:

AMD Duron 1200Mhz
320 mb SD-Ram PC-100
10 gb (Maxtor) og 60 gb Seagate Barracuda
128 mb GF4 ti4200 (Point of View)
TDK 24 14 40 (professional series) brænder
Compaq DVD-ROM

(+ en 15" tft hercules prophetview og Logitech Cordless Desktop Optical 2001 (mus+tast))

Jeg har kigget lidt og har fundet et CHAINTECH på denne adresse og det er ret billigt men har fået at vide at chaintech er ret stabile, hvilket er PRÆCIS det jeg leder efter... SKAL IKKE på nogen måde bruges til at overclocke noget som helst- bare være STABILT og ikke mindst billigt...

h t t p :// w w w .edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264707929

Håber på hjælp

Steffen

Kommentar
Fra : technet

Dato : 16-11-02 00:39

jeg vil tro at det er din opsætning eller dine ram (pc 100) der ikke rigtig er stabilt

hvordan er den hvis du har en ren installation af dit OS..

Kommentar
Fra : jumbovorre

Dato : 16-11-02 00:55

Hej Henrik...

JEg ved ikke helt om jeg tør prøve med endnu et ECS MoBo... Har jo ikke haft specielt gode erfaringer med det... Men tak for tippet! Minder dine specs bare en smule om mine- så du evt har nogle erfaringer med netop mit system?

Til TechNet...

Jeg har været inde i BIOS og kigge... Det står til at køre PC100 Ram... Jeg vil prøve at geninstallere OS igen, men er bange for fejlen ligger i kortet... Har kigget lidt rundt herinde og der er mange der har samme problem som jeg...
Men jeg er villig til at prøve alt, hvis du har ideer...!?

På forhånd tak
Steffen

Kommentar
Fra : jumbovorre

Dato : 16-11-02 01:06

Hej henrik...

Har lige besvaret et af dine andre indlæg til mine spg Tak for interessen forresten

Vil det sige at jeg faktisk ikke kan bruge pc100 med mine specs...?! Så må jeg jo bøbe nogle nye....!?

På forhånd tak..

Steffen

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 40 point
Dato : 16-11-02 00:41

jumbovorre wrote:
> h t t p :// w w w
> edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264707929
>
> Håber på hjælp
>
> Steffen

KT133A er ultrastabilt - men hvorfor ikke et med 266a chipsættet, det er
noget hurtigere.

Hvilke rammoduler har du? Hvor mange blokke?

Et Matsonic med VIA 266A chipsættet og 2 stk SDram moduler og 2 stk DDR2100
ram - til hvis du vil opgradere
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264637908

Kun 523 kroner - og det er et bedre chipsæt

Kommentar
Fra : jumbovorre

Dato : 16-11-02 12:48

HEj Igen...

Til Henrik

Hvor i BIOS skal jeg kigge efter det...? JEg kan simpelthen ikke finde specs for min cpu- men når comp. starter og boxen med informationer kommer frem står der 1200 mhz....

Jeg vil senere prøve bare at installere et ram modul, men desværre skal jeg på arb snarligt....

Til Michael
Det lyder jo som et fint kort, men inde på EDB-PRISER står den kun til at understøtte DDR rammoduler.... JEg har 256mb + 64...... Kan det forresten være derfor den er ustabil- altså fordi modulerne ikke er lige store.,....?

Steffen

Godkendelse af svar
Fra : jumbovorre

Dato : 21-11-02 12:20

Tak for svaret Michael Nielsen.