/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
ikoner med farve bag skrift
Fra : Pyt
Vist : 1037 gange
90 point
Dato : 11-01-06 06:21

Go ' mor'n.

Er der een der ved hvordan man fjerner baggrundsfarve på tekst ved et ikon ???????

Jeg håber på hjælp.

MVH.Ernst Lillienskjold

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 11-01-06 08:54

Du skal ændre din skrivebordsfarve til hvid, eller intet.

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 11-01-06 09:32

Dette lille program: http://hjem.get2net.dk/TPO/ gør det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-01-06 09:53

højreklik på skærmen - vælg udseende - vælg effekter

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-01-06 19:49

hmmmmmm ......... der kan jo være mulighed for at du har slået nogen handicap indstillinger til ??????????????

prøv at tage et kig på kontrolpanel - hjælp til handicappede - skærm (blot en tanke der strejfede mig )

kan du præcisere helt hvad du mener - er det ikoner på skrivebordet - ikoner i mapperne eller ????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-01-06 20:02

OG.. et ps - hvis du ikke kører xp - men en ældre udgave kan du fjerne baggrunden med et lille program "transtekst" som du kan hente her:
http://kimludvigsen.dk/tips-windows-tapet-trin.html
læs nederst på siden.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-01-06 20:11

for hulan da nu har jeg det - højreklik på din skærm - vælg egenskaber for skærm - fanebladet skrivebord - tilpas skrivebord - fanebladet web - fjern flueben i skrivebords elementer - så er den væk (du skal måske genstarte)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-01-06 20:12

hvorfor glemmer man sådan noget

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 26-01-06 20:42

Du skal op i egenskaber for skærm/
udseende/
avanceret/
element/
Der kan du ændre det, husker bare ikke hvilken du skal bruge

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 26-01-06 20:43

Og en lille kommentar kunne der godt være plads til

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 26-01-06 23:19

Ja der er mange programmer og måder det gøres på. TP Desktop 1.0. (388kb) er i al fald uhyre nem at bruge

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-01-06 23:38

Dato : 26-01-06 20:11 skrev jeg ikke en disse om programmer - men den måde man rent faktisk gør det i xp

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 27-01-06 06:27

Jeg har selv prøvet det, for ikke så lang tid siden, og det har noget med din baggrundsfarve at gøre.
Jeg havde ændret mine, så jeg fik en anden baggrundsfarve, når jeg skrev.
Og det ændrede ikonerne´s baggrundsfarve.
Og jeg lavede det, som beskrevet, men kan ikke huske det, nøjagtigt.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 27-01-06 06:31

Du skal op i egenskaber for skærm/
udseende/
avanceret/
element/
-------------------------------
DET ER "VINDUESTEKST" I DEN STORE VISUELLE BOKS, DU SKAL KLIKKE PÅ, OG ÆNDRE FARVEN TIL HVID.
Så skulle det være på plads...

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 27-01-06 06:33

Men du kunne godt svare, du har haft spørgsmålet oppe længe uden at svare.
Og så er det ikke nemt at hjælpe.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-06 17:26

ved du hvad sofus.dk - hjælpen er der - løsningen også - så det er vel bare sådan at så glemmer man at skrive tilbage

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 27-01-06 18:54

Pyt, ja pyt med ham. Dette er hans andet spørgsmål. Hans første ligger næsten 2 år tilbage og her efterlod han også på dem der hjalp ham, uden respons http://www.kandu.dk/Spg32905.aspx