/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
opgradering af bundkort
Fra : Pyt
Vist : 268 gange
40 point
Dato : 14-02-04 16:20

Jeg vil gerne vide om mit bundkort kan opgraderes med en større CPU -og i så fald hvilken?? Mit Bundkort er et Gigabyte Fabrikat Model 7zx.1.0 og min nuværende CPU'er er en AMD Athlon Thunderbird 1052,4 Mhz.
Jeg håber nogen kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen Ernst Lillienskjold

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-04 16:51

Tilsyneladende er du i toppen af det der undrstøttes selv om GigaByte ikke specificerer det nøjagtigt.
Se selv:
http://www.gigabyte.de/MotherBoard/Products/Products_GA-7ZX-1%20(Rev%201.x).htm

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 14-02-04 17:20

Jeg har kigget på Gigabyte webside og fundet dette link:

http://tw.giga-byte.com/Motherboard/Support/CPUSupportList/CPUSupportList_GA-7ZX%20(Rev%201.x).htm

og iflg. dette kan du højst køre Athlon 950 eller Duron 950

så det er vist tid til at løbe et nyt board

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-04 17:30

->>Wacher Jeg er bange for at Pyt kører med noget mere end det du har fundet frem til og det kan jo skyldes, at han har seneste udgave, som der ikke er specifikationer til på websiden endnu.
Bjarne

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 14-02-04 17:48

eller at han har overclocket den

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-04 17:54

->>wacher Hvis han har gjort det er hans oplysninger forkerte da en overclocket CPU kun kan benævnes med fabriksspecifikation alt andet er nonsens, men kig på mit link og se hvad de skriver.
Bjarne