/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
udskiftning af bundkort +cpu
Fra : windows
Vist : 622 gange
200 point
Dato : 08-01-06 23:53

hej alle. har i øjeblikket en amd athlon xp 2000+ det viser sig desværre at mit bundkort er i stykker har i øjeblikket et bundkort model mk32 og en cpu med socket a i computeren kan man opgradere med en anden soket ..evt denne her ASROCK K8Upgrade VM800 AMD Sempron 3000+ 64bit Socket 754..eller skal det være med soket a
og hvis det skal være med soket a hva skal man så vælge af opgraderinger for at få lidt hurtigere speed på computeren har i øje blikket ..
9800 pro grafik
2* 256 ddr pc 2100 elixir ram
samt en ny strømforsyning på 400 watt

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-01-06 01:02

Nej du skal bruge et socket A bundkort til den Cpu du har!

For at få lidt hurtigere speed? Tja så kommer du nok ikke udenom en hurtigere cpu mere og hurtigere RAM

Selvom du sætter dine nuværende cpu/ram i et hurtigere socket A bundkort vil du højst opnå en marginal forbedring!

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 09-01-06 12:02

Jeg er helt enig med tedd (igen) men jeg synes nu dine ram er ret sløv i forhold til resten.. pc2100 er gammelt.. tvivler faktisk på at man kan købe dem længere Så hvis der skulle være noget ellers at opgradere ville det nok være de ram.. Hvis det er en meget gammel harddisk så vil en ny og hurtigere disk også give en del ekstra.
->Brommi

Kommentar
Fra : windows

Dato : 09-01-06 15:25

tak for de gode besvarelser.blev en del klogere jeg ved godt mine ram er gamle, men da bundkortet er i stykker (har fejlet siden min strømforsyning sprang) er jeg nød til at købe et nyt bundkort og mit spørgsmål lyder kan det betale sig at købe nyt bundkort der understøtter agp grafikkortet og førøge min cpu (ved så godt at mine ram ikke vil understøtte cpuens hastighed men ved køb af nye 512 ram kan det vel godt betale sig, eller har i andre forslag er villig til at ofre 13 til 1600 kr for bundkort cpu samt ram..

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-01-06 15:33

Det kommer jo an på hvad du vil bruge PC'en til? Hvis du er gamer nej! Hvis du bruger din PC til Internet, tekstbehandling, regneark, lidt fotoredigering så ja!

Kommentar
Fra : windows

Dato : 09-01-06 17:07

hej tedd min konklusion er efterhånden, at jeg køber et nyt bundkort
socket a
og bruger min nuværende cpu
samt køber nye ram
har kigget på bundkort samt ram i herlev data.

asrockk7vt4a pro amd audio lan 319 kr
512 ddr pc 3200 ram 399

den bliver måske ikke meget hurtigere
men bundkortet understøtter mit grafikkort med 8 pipelines
istedet for mine nuværende 4 pipelines samt for jeg usb 2
og lidt hurtigere ram.
for 720 kr eller har du en anden ide..

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 200 point
Dato : 09-01-06 17:34

Næh havde osse været inde og kigge på edbpiser! Lyder fornuftigt! Så kan du jo osse opgradere CPU'en, men athlon XP er ved at blive udfaset så vent ikke for længe! Ville måske vælge 1mb ram istedet for! Winxp elsker ram!

Godkendelse af svar
Fra : windows

Dato : 09-01-06 17:51

Tak for svaret tedd. samt dine hurtige tilbagemeldninger
opgradering af cpu samt nye ram og bundkort ville blive omkring 2500 og det bliver for dyrt
datteren får min og jeg køber en ny til sommer hey

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 09-01-06 18:50

Hej.
Du kan nøges med at købe pc2700 ram da bundkortet jo kun kan køre 333 mhz. er det ikke nødvendig at købe ram der kan køre 400 mhz. da pc 2700 køre 333mhz .
jeg skal dog lige sige at jeg ikke har tjekket om der væsnlig prisforskel , men du vil ikke kunne udnytte pc3200 ram optimalt aligevel.
mvh Hardy