/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Super vs almindelig bruger
Fra : rwo
Vist : 641 gange
10 point
Dato : 08-01-06 11:52

1. Hvis nu man er almindelig bruger, bliver ens tildelte point for et eventuelt acceperet svar så automatisk til ledige point??

og

2. Kan man degradere sig selv til almindelig bruger?

Hilsen

rwo (KVINDE)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-01-06 11:56

1. Nej

2. Nej, men du kan oprette en ny profil, som almindelig bruger.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 08-01-06 12:01

hvorfor vil du det??

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 08-01-06 12:06

jeg har brug for flere point - jeg er træt af kun at kunne ive 10 point til et spørgsmål.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 08-01-06 12:58

sjovt jeg har det lige omvent ... jeg har 10.000 point

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-01-06 13:58

Hvorfor degradere dig selv? du får 10 point til spørgsmål hver dag, enten du er almindelig- eller superbruger, kig herind hver dag, så får får du lidt i kassen til spørgsmål, så mange stiller du vel heller ikke, at det ikke er nok det kunne jo også være, at der er et eller andet, som lige netop du kan hjælpe med, at du så ikke kan bruge pointene, du optjener ved svar til noget som helst, kan vel være ligegyldig.

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 10 point
Dato : 08-01-06 14:08

Se, rwo. DET var jo et godt spørgsmål...
Jeg er normalbruger... Men ikke destomindre fik jeg en mail forleden hvor der stod:

Kode
Kære Birgitta, Tillykke.
"DATA($$fromaka$$)" har accepteret din besvarelse af spørgsmålet:
"Hvor og hvordan holder du jul og nytår?" i kategorien "Smalltalk",
og du har fået tilskrevet 200 point.

Jeg har desværre ikke været opmærksom på, hvor mange "ledige points" jeg havde på det tidspunkt. Så jeg ved faktisk ikke, om der blev smækket 200 oveni... -Men superpoints har jeg jo i hvert fald ikke. Efter den gamle ordning fik jeg bare ikke nogen points... men nu??

Du kan jo godkende mit svar, så kan vi se om jeg får tildelt 10 ledige points ekstra....

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 08-01-06 14:18

Jeg kan ikke se nogen pointe i IKKE at være superbruger?

Hvorfor "bare" være almindelig bruger??

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 08-01-06 14:47

Se, Epi. Det er nok forskellen på dig og mig: Jeg kan godt forstå hvorfor DU vælger at være superbruger. Men du kan ikke forstå hvorfor jeg vælger at være normalbruger.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 08-01-06 15:57

Jamen så forklar da HVORFOR du vælger at være normalbruger?

Og hvorfor tror du jeg vælger at være superbruger?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 08-01-06 17:09

Forskellen på at være superbruger og at være normalbruger er pointsystemet.

Som superbruger fungerer kandu som en pointleg, hvor det gælder om at score så mange points som muligt for at vinde anseelse og for måske at vinde månedens præmie. Denne ordning giver anledning til megen konkurreren og beskyldninger om dobbeltprofiler, fedteri og pointjagt.

Som normalbruger er Kandu udelukkende et forum for udveksling af viden og forskellige former af debat. Der er ikke noget konkurrencemoment. Man forsøger at hjælpe hvis man kan, men man behøver ikke at vride sin hjerne for at levere "Det Bedste Svar". En supplerende bemærkning kan være fuldt ud lige så god.

Jeg siger IKKE, at der ikke findes seriøse superbrugere, som giver gode svar uden at der er tale om pointjagt. Selvfølgelig findes der masser af dem. Men der findes også superbrugere, der KUN går efter at levere svar, der kan give points.
Og jeg tror ikke der er tale om "enten eller"--- Hvis JEG var superbruger, så ville jeg nok indimellem fristes til at bruge mere tid på et spørgsmål til 500 p end på et til 10p... Derfor er JEG ikke superbruger.

Når du er superbruger, så er det enten fordi du ikke kan se de negative konsekvenser af konkurrencen, -eller fordi du mener, at den slags ikke berører dig.

Og så selvfølgelig fordi du ikke har et valg... epidedymittis vil altid være superbruger...

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 08-01-06 18:18

Min egentlige idé er, at jeg måske troede at man så ville få ledige point i stedet for superpoint, når man bliver accepteret som svarer. Og jeg har mere brug for de ledige point, end superpoint.

Så Birgitta, jeg acceptere dit svar... er du klar?? For det er jo faktisk først her, at mit spørgsmål bliver besvaret

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 08-01-06 18:29

KLAR! 4269 points

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 08-01-06 18:31

Nåh-øhøh.... hvis du HAR godkendt, så har jeg hverken fået points eller besked om det... Kun besked om nyt indlæg..

.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-01-06 18:38

Der er jo ikke accepteret et svar endnu.

Godkendelse af svar
Fra : rwo

Dato : 08-01-06 18:40

Tak for svaret Birgitta.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-01-06 18:45

Birgitta fik ikke ledige point.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 08-01-06 19:05

Nøh, jeg har fået 4 mails om nye indlæg plus 2 om at mit svar er valgt:

Citat
Kære Birgitta, Tillykke.
"DATA($$fromaka$$)" har accepteret din besvarelse af spørgsmålet:
"Super vs almindelig bruger" i kategorien "Kandu.dk",
og du har fået tilskrevet 10 point.

Men jeg har ikke fået "ledige points" og i listerne "månedens bedste" og "årets bedste" har jeg heller ikke fået tilskrevet points... Der har jeg stadig 200p fra et andet spørgsmål.....

Men tak for accepten af mit svar.. så blev vi (måske) det klogere...