/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Regionskoder på DVD
Fra : leob
Vist : 591 gange
100 point
Dato : 08-01-06 09:15

Jeg har en CD/DVD afspiller, som jfr. manualen kun kan klare region 2 - koder.
Den kan sagtens afspille DVD lånt på biblioteket.
Jeg har gamle VHS-bånd (optaget fra fjernsynet), som jeg har overspillet til DVD.
På min PC og i anden DVD-afspiller vises de uden problemer.
Men på førstnævnte DVD-afspiller sker der intet (der vises kun en grålig skærm).
Jeg troede, at når jeg selv brændte en DVD, fik den ingen koder.
Hvis det er sådan, er det så sådan, at afspilleren virkelig kun kan vise region 2 - koder og ikke (også) regionsfri DVDer?
Er der nogen, som kan forklare sammenhængen for en uvidende?
leob

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-01-06 10:52

Det lyder som om det er et forkert filformat.Det skal være vob formater

Du kan se mere her

http://www.dvdrip.dk/modules.php?name=News&file=article&sid=53

Kommentar
Fra : peque

Dato : 08-01-06 12:21

Som skrevet ja. lyder det som forkert filformat....

Men udover dette - ved at man kan åbne de fleste DVD-afspillere, alt efter mærke og model på flere måder ???? Jeg har nu gennem tiden haft 4forskellige afspillere, hvor alle har kunne åbnes til free region.....
Men skal ikke bruge dette mere, da jeg har invisteret i Kiss... Hvilket jeg er enormt glad for...

Kommentar
Fra : nikolajs

Dato : 08-01-06 13:05

Du skal også lige være opmærksom på kvaliteten af de DVD skiver du bruger. Brug mærkevarer . Verbatin o.lign.

Det lyder ikke som et regionsproblem

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 08-01-06 14:14

Et VHS bånd direkte brændt på dvd får du ikke til at fungere,VHS båndet ind på PCén(2 timer VHS bånd,ca 15GB)derefter konverterer du( 2 timers konvertering ca 15 timer)

Kommentar
Fra : leob

Dato : 08-01-06 16:23

Jeg prøver en gang til .....
Det overspillede kan uden problemer vises på andre DVD-afspillere, så det kan hverken være VOB eller forkerte filformater på anden vis.
Det kan heller ikke have noget med DVD-skivens kvalitet at gøre.
Afspilleren kan vise lånte DVDer fra et bibliotek m.v.
Jeg tror mere på peque, men denne (billige) afspiller kan altså jfr. manualen ikke klare andet end region 2-koder - og (troede jeg) også regionsfrie DVDer, men det er nok der, jeg tager forkert?
Da det er billig afspiller, kan det nok ikke betale sig/lade sig gøre at få pillet regionsblokereningen af?
leob

Accepteret svar
Fra : jabus

Modtaget 100 point
Dato : 08-01-06 16:58

En lille mulighed,,,,,så mig blind på dit spgm,men måske brændt på format som afspiller ikke understøtter

Kommentar
Fra : peque

Dato : 08-01-06 18:44

Jamen Start med at smide hvilket mærke osv den DVDafspiller er ??? Mener ikke at have set det... Så prøv at se om du kan få et svar et eller andet sted fra nogle om de har metoden liggende til at gøre den regionsfree!!!

Lad mig sige det sådanne - Jeg har ikke hørt om nogen endnu der ikke kunne gøres regionsfree... Spørgsmålet er bare hvordan ????

Lad os få mærke og model... Så må vi se hvor langt Kandu kan klare dette!!!

Kommentar
Fra : peque

Dato : 08-01-06 18:51

Kommer i tanke om.... Når jeg overspiller fra VHS til DVD - kan jeg hvilke hvilken slags format det skal være...

Hvis nu du optager det som NTSC - tja så kan kun regionsfree DVDafspiller mm tage denne format, hvorimod en regions 2fastløst DVDafspiller ikke vil kunne afspille den ..... Alt efter hvordan de indstillinger på din PC er , vil den også kunne afspille den - eller ikke kunne afspille den!!!

Jeg ville starte med at få den knækket og se om det hjælper....

Kommentar
Fra : leob

Dato : 09-01-06 12:44

ja, jeg kan godt se, at jeg må komme med flere oplysnnger:
Det drejer sig f.eks. om film, som for nogle år siden er optaget på en VHS-båndoptager fra fjernsynet.
Nu er jeg i gang med at overspille dem til DVDer på en Panasonic kombineret VHS og DVD optager koblet til fjernsynet.
Det går vældig godt. De nyindspillede kan uden problemer vises på samme Panasonic via fjernsynet.
De kan også vises via min egen DVD-afspiller via fjernsynet. Endelig kan de også vises og kopieres på min PC.
Problemet opstår, når jeg gerne vil vise filmene på en Masui DVD-afspiller (tror jeg nok den hedder) hos en beboer på et plejehjem. Denne er iflg. manualen beregnet til region 2 DVDer.
Og det går ikke.
Er det normalt, at en region 2 ikke også kan vise regionsfri film?
Hvis det er det, så er der nok ikke noget at gøre, for at få en forhandler til af fjerne regions-blokeringen kan nok ikke betale sig for en afspiller, som vist kun har koster ca. 700 kr?
I morgen eftermiddag, når jeg har været på plejehjemmet, skal jeg vende tilbage med oplysnng om, hvad denne, billige afspiller hedder helt nøjagtigt.
leob

Kommentar
Fra : peque

Dato : 09-01-06 12:49

Jamen normalt er der altid en snyde crack/kode et eller andet sted på nettet! Men nøjagtige oplysninger ville hjælpe gevaldigt....

Jeg ved ikke om regionsfree DVDér Kan afspilles på alle (Det ville jeg dog mene og tro) Men skal da ærligt sige har aldrig prøvet det i praksis!

Kommentar
Fra : leob

Dato : 09-01-06 12:55

til pequie

Du får nærmere i morgen eftermiddag
leob

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 09-01-06 14:49

Hvis plejehjemsbeboerens DVD afspiller kun f.eks kan afspille + skiver og du brænder i minus ,eller omvendt
Masui dvd er der intet af

Godkendelse af svar
Fra : leob

Dato : 10-01-06 12:58

Tak for svaret jabus.
Som lovet er her mærket MATSUi DVD225, men jeg har opdaget, at det slet ikke er regionskoden, der er problemet.
Først går aftes tænkte jeg mig om. Som jabus bemærker kunne det jo være formatet, der var galt.
Min indspiller og min afspiller kører tilsyneladende i DVD-R formatet.
Jeg tog derfor en indspillet skive og kopierede den (på min PC via Nero) fra DVD-R til DVD+R.
På plejehjemmet i dag kørte den perfekt.
Undskyld allesammen og tak for alle jeres svar, men jabus havde det rigtige, hvis jeg bare havde læst ordentligt!!!!
leob