/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Lokal historie / Spørgsmål
10  f.larsen 510
Svend Kaj og Aage fra Balstrup
Fra : svendgiversen
Vist : 1523 gange
100 point
Dato : 04-01-06 20:47

Nok påvirket af den nye brugerflade…
ingen kan tilsyneladende finde noget om min svigerfars familie fra Balstrup under slægtsforskning.
Måske kan et par lokale ekspert udsagn hjælpe…

Min svigerfars farfar Hans Christensen og farmor Sofie fejrede Guldbryllup den 6 Maj 1931

Navnene på deres 11 børn har vi fået foræret fra en arvesag:

8. Svend Tue Arne Christensen født 03.03.1896. Død 20.06.1962 i Ringsted
Overtog Faderens Tømrervirksomhed…
-Blandt hans mange børn boede på arvetidspunktet 1992 sønnen
-Bent Egon Tue Christensen på Balstrupvej 101B og sønnen
-Birger Elmer Tue Christensen på Balstrupvej 103B

9. Kaj Ege Christensen, tvilling født 12.05.1897. Død 09.10.1974 i Ringsted
-Ingen af Hans datter Rita Margit Ege (Christensen) Johansens 4 børn bliver på egnen
-Og sønnen Arne Henning Ege Christensen flytter til Langeskov

10. Knud Aage Christensen, tvilling født 12.05.1897. Død 13.08.1959 i Ringsted
Døde Barnløst, konen sad i uskiftet bo indtil 1991, hvorefter hans formue på 100.000 kr.
blev delt mellem farbror Aages søskendes børn eller deres børn, og min kone arvede 465 kr.

Tvillingerne svigerfars farbror Kaj og Aage havde begge en mindre gård i Balstrup,
Var det mon Balstrupvej 101B og 103B eller lå tømmerforretningen her.

Hvem kender den lille landsby ved Ringsted og kan hjælpe med et par lokale oplysninger,
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-01-06 20:41

Jeg har nu selv fundet dette, Bent og Birger må være sønner af Hans Christensen:

Ringsted Spærfabrik er et aktieselskab. Virksomheden startede oprindeligt som håndværksvirksomhed for mere end 100 år siden. Erfaringen med træ og dets muligheder er oparbejdet igennem 4 generationer. Denne erfaring kombineret med moderne teknik og forskning, er baggrund for den kvalitet vi leverer.
Fabrikationen af præfabrikerede spær blev startet i 1973 og er nu hovedaktiviteten i virksomheden.

Svend Christensensens Sønner A/S med binavnet Ringsted Spærfabrik A/S blev stiftet i 1990, før den tid havde selskabet været et interessentskab mellem brødrene Bent Tue Christensen og Birger Tue Christensen.

Pr. 1/1-2003 har søn af Birger Tue Christensen - Svend Tue Christensen overtaget alle aktierne i firmaet, og navnet blev ved denne lejlighed ændret til Ringsted Spærfabrik A/S. Alle produktionsaktiviteter og medarbejderstab er uændret.

Fundet her, Svend
http://www.ringstedspaer.dk/firmainformation.htm

Annuller spørgsmålet
Fra : svendgiversen

Dato : 07-01-06 20:48

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullere derfor dette spørgsmål