/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Problem med at køre spil......
Fra : TimRV
Vist : 424 gange
34 point
Dato : 03-01-06 23:21

Hej jeg har et problem med at mit computer lagger i spil alså det er ligemeget om jeg stiller den på høj grafik eller lav grafik det er samme type lag. Her er et eksempel:

spillet: The battle for middle earth kræver mindst

1,3 ghz processor

256 mb ram

32 mb direct3d grafikkort

directx version 9,0b

og jeg har:

intel 2,4 ghz processor

768 mb ram

256 mb radeon pro atlantis grafikkort

og den nyeste version af directx

Ja jeg kan jo ikke se hvorfor! Hvad ville hjælpe? jeg kan sagtens købe noget nyt hardware hvis jeg vidste hvad!?

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 04-01-06 00:53

hejsa
hvor hurtigt køre din agp port ?

Har du de nyeste chipset driver til dit bindkort?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 04-01-06 07:09

Hej
Kan være din Virtuelle hukommelse er for lille, den kan ændres i kontrolpanel/system avanceret.
Ellers prøv at opdater alle dine drivere.
Det kan også være, at du har for meget kørende i baggrunden.
Prøv at se efter ved at trykke på Ctrl-Alt-Delete, der kan du se hvilke programmer der kører, og hvad forbruget er.

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 04-01-06 09:31

prøv at slette nogle af de ting du har på pcén der er unødvendige, AFSLUT msn det er ikke nok at logge af.
disable winamp agent. gå ind i start menuen-alle programmer-tilbehør-systemværktøjer-diskdefragmentering.
så burde det køre
VH: Chrazqx

Kommentar
Fra : TimRV

Dato : 04-01-06 13:11

Hej igen Hvordan ser jeg hvor hurtigt min agp port er og de nyeste drivere til bundkortet?

Og diskedefragmentering hvad gør det? sletter det noget?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-01-06 13:48

Dette lille program kan fortælle dig hvor hurtigt din AGP kører desuden kan det fortælle næsten alt om din computer og hvad der skal rettes. http://www.hcma.dk/uploads_kandu/kandu_dk.htm

//bentjuul

Kommentar
Fra : TimRV

Dato : 04-01-06 19:08

Bentjuul kan ik få dit link til at virke?

Kommentar
Fra : TimRV

Dato : 04-01-06 19:08

Bentjuul kan ik få dit link til at virke?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-01-06 19:19

Mystisk for det virker men prøv så dette http://www.hcma.dk/uploads_kandu/everesthome151.zip
Det er et direkte link til download. Ellers kan du skrive til mig så skal jeg sende det som en zip.

//bentjuul

Kommentar
Fra : TimRV

Dato : 04-01-06 21:06

Okay der står nuværende agp hastighed er 4x

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 04-01-06 22:37

passer det så med dit bundkort ?
hvor hurtigt kan den køre ?
skriv lige hvilket bundkort du har i

Kommentar
Fra : TimRV

Dato : 05-01-06 13:31

Hvordan ser jeg hvilket bundkort jeg har?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-01-06 14:12

Du kan se med det samme program, hvilket bundkort du har og om det evt. understøtter 8x agp, i det hele taget så kan du via det program se om din computer kører optimalt, idet der nederst i højre vindue bliver skrevet hvis der er noget galt indenfor de enkelte punkter du undersøger. Så lær programmet - så finder du ud af meget om din computer.

/bentjuul

Kommentar
Fra : TimRV

Dato : 05-01-06 15:51

Hvor ser jeg hvilket bundkort jeg har

Kommentar
Fra : TimRV

Dato : 05-01-06 15:52

ups nu fik jeg skrevet det samme 2 gange

Kommentar
Fra : TimRV

Dato : 05-01-06 15:57

Hehe har jeg forstået rigtigt hvis motherboard er bundkort?

Hvis det er det så er bundkortet et Gigabyte Ga-8simlh og chipsæt er SiS651

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 05-01-06 21:18

det ser ud til at det her er dit bundkort hent driver der
http://global.giga-byte.com/Motherboard/Support/Driver/Driver_GA-8SIMLH.htm

manual http://europe.giga-byte.com/MotherBoard/FileList/Manual/manual_8simlh_3101_e.pdf

tjek lige selv efter og opdatere så dine driver dem alle sammen
dit bundkort understøtter kun agp x 4 så detr kan ikke blive bedre men kan læse mig frem til at andre også har probs med det bundkort når de spiller lidt nyer spil

Kommentar
Fra : TimRV

Dato : 06-01-06 17:30

Så du vil råde mig til at købe et nyt bundkort?

Hvis ja: Er det nemt at udskifte? har kun prøvet at skifte grafikkort og ram

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 06-01-06 17:50

prøv nu lige at opdatere først

Kommentar
Fra : TimRV

Dato : 06-01-06 18:46

Okay men jeg kan ikke få den til at hente alle opdateringerne!

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 07-01-06 12:19

du burde sagtens kunne køre det spil uden at købe nyt

hent de nye driver til dit bundkort
http://global.giga-byte.com/Motherboard/Support/Driver/Driver_GA-8SIMLH.htm

der er vist grafik kort på dit bundkort også det skal du slå fra i bios det burde du kunne læse dig frem til i manualen jeg har linket til

jeg kan godt downlode de driver så jeg kan ikke forstå hvis du ikke kan

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 07-01-06 17:28

en diskdefragmentering rydder op i alle dine filer og lægger dem så de hurtigt bliver fundet

Kommentar
Fra : TimRV

Dato : 07-01-06 18:21

Min pc skriver noget med "der var en fejl ved downloading" ved over halvdelen af driverne den vil ik downloade dem!

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 08-01-06 10:00

så ved jeg godt nok ikke hvad du skal gøre
du kan jo prøve at finde de driver på en anden side v.h.a googl eller noget

Kommentar
Fra : TimRV

Dato : 08-01-06 20:40

Ja den er svær

Annuller spørgsmålet
Fra : TimRV

Dato : 02-03-06 08:22

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål