/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hovedpine
Fra : bublebee
Vist : 1633 gange
100 point
Dato : 03-01-06 11:49

Jeg er begyndt at have et problem med hovedpine rimelig tit, men ved ikke rigtig hvad årsagen er. Den kommer og går
lidt som det passer den, men nogle dage gør det virkelig ondt.
Og pernodiler virker ikke altid mod dette.

Nogen der har nogle gode ideer???

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 03-01-06 11:51

tal med din læge - hovedpine kan have mange årsager

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 03-01-06 11:52

har selv fået kureret hovedpine med akupunktur, men vil da også kontakte en læge....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-01-06 11:54

bublebee... Til at starte med skal du skrive en hovedpine dagbog, det vil lægen nok også spørge om. Hvor i hovedet
det gør ondt, hvilket tidspunkt på døgnet, hvor lang tid den varer osv. Hovedpine kan være forårsaget af mange ting,
muskelspændinger, dårligt syn, forhøjet blodtryk, en forkølelse undervejs. Så skriv ned det vil hjælpe lægen med at
for afklaret din hovedpine... rigtig god bedring

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-01-06 12:13

Bublebee... Du kan også være gravid

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-01-06 12:17

tjahhh - eller det nygifte par har et hovedgærde der gør nas

(næsten sorry for den her bubblebee)

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 03-01-06 12:22

Hehe miritDK ;)

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 03-01-06 12:42

DET ER MED ONDT I KROPPEN, ER SOM DET ER MED EN BIL, MAN ER NØDT TIL AT FINDE UD AF HVORFOR.
HVIS DIN BIL LYSER FOR OLIE, KAN DU KLIPPE LEDNINGEN OVER, SÅ LYSER DEN IKKE MERE, MEN DER ER ALLIGEVEL
NOGET GALT.

NÅR MAN HAR ONDT I KROPPEN, KAN MAN OGSÅ FYLDE SIG MED MEDICIN, SÅ GØR DET HELLER IKKE ONDT MERE,
MEN DER ER ALLIGEVEL NOGET GALT I KROPPEN, SÅ DET ER MEGET VIGTIGT DU FINDER UD AF HVORFRA DIN HOVERPINE
STAMMER.

DET KAN OGSÅ VÆRE DU HAR BEVÆGET ELLER LØFTET FORKERT, SÅ DER ER EN NERVE DER SIDDER I KLEMME F. EKS
I RYGGEN.
DET KAN EN KIOPRAKTOR FINDE UD AF.

GOD BEDRING.
VENLIGST AG112

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-01-06 13:05

Hovedpine er ikke en sygdom selv, men et symtom på at der er et eller andet galt, det kan være stress eller sygdom, så du må en tur til lægen for at finde årsagen

Kommentar
Fra : Internette

Dato : 03-01-06 13:07

Har du det fra morgenstunden, kan det være, du skærer tænder om natten. Det kan din tandlæge helt sikkert se og evt. hjælpe dig til at få en bidskinne.

Men som andre siger: Spørg endelig din læge som noget af det første!

God bedring
Internette

Kommentar
Fra : calista

Dato : 03-01-06 13:07

Drop koffein- holdige drikke en tid. Drik en masse vand, væskemangel kan give ondt i potten.
Du skriver i din "profil" (damn, det lyder næsten hen af et dating- site!) at du er bygningsmaler. Husker du åndedrætsværn, hvis du maler med
heftig maling?
Også en rigtig god ide, med den hovedpine- dagbog!

Kommentar
Fra : Internette

Dato : 03-01-06 13:11

FORRESTEN! Næste gang hovedpinen melder sig, så prøv at drikke en masse vand. Det virker tit for mig.

Et indre brusebad kan gøre underværker for alle processer i din krop.

Kan også være noget så simpelt som et vitamin, du mangler, eller noget, du ikke kan tåle. Hvis din læge ikke finder noget, så prøve evt. en biopat, hvis du er alternativt minded.

Internette, igen igen

Kommentar
Fra : calista

Dato : 03-01-06 13:17

Jernmangel kan også give ondt i hovedet

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 03-01-06 13:26

Prøv at hjælpe din krop på vej med en tarmskyldning, det kan tit gøre underværker og afhjælpe hovedpine.
Rådet med at drikke meget vædske, 8 store glas per dag dag, er godt. Og at finde årsager til spænninger, har du fx noget med tænderne, det kommer tit snigende.
Får du salt/mineraler nok. Tilsæt 1mg salt per liter vand, hvis du dyrker meget motion.
Tarmskylning kan foregå på mange måder; yoga, hjemme eller på skole. Med maskine hos professionel, eller på gammeldags maner.
Prøv det, så giver du din krop et boost i den rigtige retning. Og stop evt rygning og for meget sukker, begge dele kan du få hovedpine af.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 03-01-06 13:27
Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 03-01-06 13:37

tarmskyldning kan hjælpe fordi der ophober sig slagger i taremene, sætter sig på siderne og forhindre optimal optagelse af næring, det kan sidde der i årevis. Der er tilsættes kunstige stoffer i fortarbejdet mad som kroppen ikke kan skille sig af med, og de bliver siddende i tarmene og er en negativ indflydelse på vores helbredstilstand. Derfor er det klogt at foretage en udrensning en til to gange om året. For mange er heller ikke godt, da det kan fjerne visse bakterie som vi skal have.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 03-01-06 15:10

Jeg sys bare at jeg går og er så trist i øjeblikket.

Og går og spekulerer og tænker sådan over alt og ingenting

Kommentar
Fra : calista

Dato : 03-01-06 15:18

bublebee, så er det måske et symptom fra "dit indre" om at der er noget galt?
Få en tid hos din læge, bare til en snak omhvordan det hele går.

Stort kram, du har brug for det!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-01-06 15:29

det er da godt klaret at tænke både på alt og ingenting - især hvis det er samtidigt .

gå nu til din læge og forhør dig lidt - er det "bare" noget forbigående slutter din uro jo nok

Kommentar
Fra : Internette

Dato : 03-01-06 15:42

Ja, så hjælper hverken vitaminer eller tarmskylning. Og smertestillende medicin gør SLET ikke. Find nogen, som kan hjælpe dig med at finde ind til kernen i det, du går og spekulerer på. Jo før jo bedre. Måske ved du allerede med dig selv, hvad der evt. ikke fungerer i dit liv, men det skal tit hjælpes frem i lyset af en god veninde, et familiemedlem, du snakker godt med, din læge, hvis han er forstående. Ellers findes der også flere former for livsliner rundt om i landet, hvor man kan henvende sig anonymt og tale med en udenforstående.

I hvert fald er det vigtigt, du får talt med nogen, selvom det kan være svært at komme i gang. Vi er mange, der slås med et eller andet. Det kan være svært at bede andre om hjælp. Tit synes man, det man slås med er for banalt. For flovt. Noget, man bør kunne klare selv. (Ved jo ikke, hvordan du har det med det) Men at du tager det op på denne side er måske et lillebitte råb om hjælp? Og at du får hovedpine er et tegn på, at det er noget, du skal tage alvorligt.

Under alle omstændigheder er det oftest en hjælp at finde en udenforstående at betro sig til. Det er ikke rart at have "ondt i livet", men det er helt normalt og vær du glad for, det viser sig som hovedpine, og at du er opmærksom på, det er fordi du "spekulerer". Hvis du bare overhører kroppens signaler risikerer du på sigt at komme til at fejle noget, der er meget værre end hovedpine.

Fat mod!
Internette

P.S. Ih, hvor er det altså svært at se, hvad man har skrevet. Håber ikke, det er alt for vrøvlet.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 03-01-06 15:52

SS jeg ku nu godt læse det Internette.

Ja ville selv måske regne med at hovedpinen kommer fordi jeg, både ubevidst og bevidst, går undt og spekulerer på alt muligt....

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 03-01-06 16:10

Jeg vil nu stadig holde på at understøtte kroppen bedre, det ene hænger jo sammen med det andet.
En god øvelse når der er mange tanker er at skrive. fx en time hver dag en måned bare skrive hvad der falder dig ind. Og tegne lidt, det må ikke forestille noget bestemt, bare "kruseduller", på den måde falder tankerne til ro og de ting du har brug for at bearbejde kommer frem lidt efter lidt.
Så brug noget tid kun på dig, hver dag.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 03-01-06 16:12

Hovedpine kan nogengange skyldes at der modsætninger i ens sind der strides.
Prøv at lægge mærke til i hvilken del ag hovedet smerten kommer fra.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 03-01-06 16:18

Det er tit fra den bagerste del af hovedet, eller bag ved øjnene

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-01-06 17:38

min mail løber løbsk så nupper lige et flueben til middag

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 03-01-06 17:47

der er mange gode forslag, jeg holder med dem, som foreslår et lægecheck - kunne det være, at du anstrenger dine øjne for meget?
har du en god hovedpude, som ikke har givet dig spændinger i løbet af natten?
god bedring, for det er da rigtig træls!!

Kommentar
Fra : gmadsen

Dato : 05-01-06 09:50

snak med din læge.
der er en sidde om hovedpine, som hedder www.hovedpine.dk
måske du der kan finde nogle gode råd ,om hvordan du slipper af med din hovedepine.
det hjælper tit at drikke noget vand.

Kommentar
Fra : Annela

Dato : 06-01-06 11:38

Hej Bublebee!
Jeg har erfaring med at forhøjet blodtryk kan give meget og ofte / daglige hovedpiner, - det er da værd lige at få undersøgt.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 06-01-06 12:15

Hej Alle.

Så har jeg været ved lægen. Har fået sådan en dagbog med hjem som skal udfyldes hver gang jeg har hovedpne.
Han mæskede efter i baghoved og skuldre og sådan og alt var normalt. Mit blodtryk var også fint, men havde lidt spændinger i den ene skulder. Skal komme tilbage om et par uger med dagbogen, så han kan vurdere om det er migræne eller spændingshovedpine...

Kommentar
Fra : calista

Dato : 06-01-06 12:20

I snakkede ikke om, hvordan du har det mentalt? Med det tankemylder du har?
SUPERGODT at du kom afsted

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 06-01-06 12:31

dejligt, at du kom afsted.
herlig tyrkfejl, at han mæskede sig i dit baghovede.....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-01-06 13:20

Bublebee, jeg vidste ikke der ligefrem var en fortrykt dagbog, det var smart. Jeg håber du meget snart får det bedre,
er det spændingshovedpine, så må du til at få en henvisning til en fysioterapeut, og hvis spændingerne kommer af spekulationer, må du så også få gjort noget ved det, spekulationer kan brede sig som ringe i vandet, og jo før du kommer dem til livs jo før slipper du af med hovedpinen (hvis det altså ikke er migræne)

Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 25-01-06 18:27

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-01-06 20:24

selvtak boblende bi - godt du gik til lægen

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 27-01-06 11:25

og så er siden www.hovedpine.dk en god side at prøve og kigge på....

Kommentar
Fra : nicklas_bræmhøj

Dato : 04-01-07 03:56

Hej

Jeg kunne måske forestille mig at det kan være tegn på stress? Måske spændingshovedpine.

Husk at få nok syn. Tjek dit syn (overbelastede øjne kan give hovedpine) og spis sundt