/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Delfinrejse
Fra : Hoegh
Vist : 3851 gange
500 point
Dato : 02-01-06 14:13

Hejsa

Min store drøm er at komme til at svømme med delfiner. Jeg har undersøgt mulighederne for at komme til arbejde
med delfiner for den vej igennem at kunne komme i nærkontakt med de fantastiske dyr. Dette har dog vist sig ret
umuligt når man er dansker og dels alt alt for dyrt. Derfor er jeg nu igang med at undersøge muligheden for at komme
på en rejse hvor dette vil være muligt. Jeg forestiller mig en rejse på ca en uge, hvor man i en gruppe vil deltage en et
slags kursus om delfiner, hvor man dels vil lære en masse om delfiner og også vil komme til at svømme med dem. På grund
af omkostningerne forbundet herved, forestiller jeg mig et ophold i europa. Jeg ville høre om der er nogle der kender til
et sådan arrangement, nolge rejsebureauer der tilbyder dette, eller lign. der kan hjælpe mig på vej.
Jeg har selv fundet disse hjemmesider www.dolphinreef.co.il/ og www.dolphinlab.info/ der ser meget lovende ud
og ser ud til at udbyde præcis det jeg søger Jeg ville dog meget gerne høre fra nogle der har kendskab til disse,
jeg gerne vil sikre mig så meget som muligt mod at blive taget ved næsen, hvilket jeg har hørt der er en risiko for ved
sådanne rejser. Jeg vil med andre ord gerne være sikret kvalitet i opholdet for mine penge. Alene kurset hos dolphin lab
koster fx nemlig Euro 900 og dertil kommer rejse og leveomk lommepenge osv.

Håber virkelig der er nogle der kender til dette.
Takker

Kommentar
Fra : Bowie112

Dato : 09-01-06 23:29

Syntes du skal finde et "vandland" hvor de har delfiner...
Jeg var i New Zealand og vi skulle ud på havet op "Dykke" med delfiner, men vi kom aldrig ud og dykke med dem vi så bare på dem..! Det afhænger af om de har små børn med og sådan!

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 10-01-06 09:16

Jeg har tænkt mig at tage af sted alene, hvor mødet med delfinerne er rejsens formål. Du snakker om vandland med delfiner. Det lyder godt, men hvor findes sådan nogle?

Kommentar
Fra : kaarina

Dato : 18-01-06 13:51

Hej Hoegh,

Jeg har selv været i dolphin reef i Eilat og kan varmt anbefale dette sted, prøvede dog ikke at svømme med delfinerne. Prøv at kontakte rejsebureaut Kvik Ariel i Aalborg, www.kvik-ariel-travel.dk de har i hvertfald tidligere arrangeret rejser til Israel.
Held og lykke!

hilsen
kaarina

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 18-01-06 14:20

Mange tak for tippet. Jeg har skrevet en mail til dem og forhørt mig, så må vi se hvad de siger...
Jeg synes bestemt Eilat og Dolphin Reef lyder helt fantastisk, men er ikke så pjattet med det ligger i Israel med al den ballade for tiden, så derfor søger jeg lidt videre.

Kommentar
Fra : kaarina

Dato : 18-01-06 14:42

Hej igen Hoegh,

Du skal ikke være bange at rejse i Israel, har selv rejst meget derovre fordi jeg har hele min mands famile dernede. Deres sikkerhed er helt i top, men man skal bare være forberedt at man bliver " checked " alle vejene. Det er meget billigit at rejse rundt med bus, og de er moderne med aircondition. Der er meget andet at se, ikke kun delfinerne og så er vejret næsten altid godt.

hilsen
kaarina

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 18-01-06 15:08

Hmm..kan se din pointe, men på udenrigsministeriets hjemmeside fraråder de al rejse til Israel og Vestbredden...

Kommentar
Fra : kaarina

Dato : 18-01-06 15:17

Hej Hoegh,

Du skal heller ikke til Vestbredden!!! Når man tager sine forholdsregler, er det ikke farligere end andre steder i verden, tro mig.
hilsen
kaarina

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 18-01-06 15:24

Hmm...nå jeg lagre det i baghovedet..

Accepteret svar
Fra : Kanina

Modtaget 500 point
Dato : 22-01-06 08:41

Hejsa.
Hvis du ikke er så tændt på, at skulle til Israel, kan du nøjes med noget så sikkert som Tenerife.

Tjek denne tråd - http://www.kandu.dk/newshist.aspx?nid=528769

Held & Lykke - gid det var mig

Godkendelse af svar
Fra : Hoegh

Dato : 05-02-07 21:28

Tak for svaret Kanina.