/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
ELSPARE SKINNE TIL USB
Fra : 8881
Vist : 895 gange
200 point
Dato : 02-01-06 11:37

HAR LIGE KØBT 1 ELSPARESKINNE SOM SKAL SÆTTES TIL USB STIK PÅ P.C. MEN DEN SLUKKER IKKE FOR DE TING SOM ER SAT TIL DEN
HAR LÆST ET ELLER ANDET OM AT BUNDKORTET SKAL INDSTILLES, MEN HVORDAN . MIT BUNDKORT HEDDER ASROCK K7S8X SOCKET A.

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 02-01-06 11:43

Hej

Hvis du har et extra PCI Kort med USB 2 monteret på din Pc så brug en af disse udgange,havde selv det samme problem som dig da jeg også brugte en af de USB udgange der var på mit bundkort.
Efter jeg skiftede virkede det som det skulle

IPM

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 02-01-06 12:55

Prøv at søg efter ny hardware.
Den skal kunne bruges på både USB 1 og 2

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 02-01-06 13:23

hej
det er ikke alle pcér der slukker for strøm på usb port
læs mere her
http://www.sparel.dk/article.asp?DocumentID=337

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-01-06 17:06

Som 1133 skriver er det ikke alle pcer der slukker for usb power. Prøv dig frem med en eller anden usb hardware for at se hvilket usb stik der slukker.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 02-01-06 17:17

Jeg fatter simpelt hen ikke, at der ikke har været flere spørgsmål om de el-spareskinner.
Selv serviceshoppen hos mit el-selskab ESS havde ikke hørt om problemet.
Folk må jo åbenbart blive flove over, at de ikke kan få dem til at virke og smide dem ind i bunden af klædeskabet.
Som de andre siger, er det ikke alle bundkort, der slukker for strømmen til USB-portene.
Der skal de heller ikke hvis man f.eks. bruger et USB-tastatur.
Ved nogle bundkort kan det klares med indstillinger i BIOS.
Jeg har indtil nu lavet en del USB-Dummistik til omgangskreds.
Hvis du ikke finder andre løsninger, kan du kontakte mig. Min e-mail adresse står i min profil.
Gambrinus

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 02-01-06 18:47

Hej 8881.
Du skal have have deaktiveret den permanente strøm på dit bundkort. Som det er skrevet her før, kan det evt
være i bios, men det kan også være en jumper (en lille clips) på dit bundkort der skal flyttes.
Hvis du har manualen til dit bundkort, kan du se det.

Accepteret svar
Fra : laksepote

Modtaget 200 point
Dato : 02-01-06 18:56

Hej igen.

Her er manualen til dit bundkort:

http://www.asrock.com/Drivers/Manual/K7S8X-E-R30_UM_v31.pdf

Hvis du går ned på side 7 kan du se en tegning af kortet.
Punkt 1 er, som jeg før har skrevet, en jumper, som kan flyttes, således at strømmen forsvinder fra din usb,
i det øjeblik du slukker computeren.
Du skal så bare være opmærksom på, at div. wake-up funktioner via usb ikke virker, men hvad gør man
ikke for at spare strøm.

god fornøjelse

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 02-01-06 19:01

Det er godt gjort, at de sælger sådan noget skidt, uden at forklarer folk hvordan og hvorledes den bruges.
USB-skinner er jo netop til pc-brugere som ikke er fortrolige med at skille deres pc ad eller rode rundt i BIOS.
Ikke møntet på nogle af jer, men på dem der sælger dem.
Bare min mening.
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : 8881

Dato : 02-01-06 21:05

Tak for svaret laksepote.