/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Er det nu helt godt?
Fra : Keldd
Vist : 1218 gange
500 point
Dato : 01-01-06 11:41

Jeg vil da til hver en tid, give Kanduteamet (får jeg så månedens præmie?) tid, til at

få det nye system igang, men jeg er lidt ked af, at de (I) lægger ud med der ikke kommer mail.

Det er ligesom en del af de gamle skavanker følger med. . Jeg vil så håbe det kun er forbigående.

Konceptet ( det var det der i gamle dage hed en opskrift ) , er da pænt, men jeg ville godt ha'' det fyldte hele

siden. Jeg mener også Teamet talte om (for længe siden) en form for fildeling (Skype, Messenger, Yahoo-

messenger) , det ville da være en god detalje, for Kandu.

I disse digitaltider, hvor det er almindeligt, at eje et digitalapparat, burde det være rimeligt, at man kunne lægge et

billede ind i sit spørgsmål, og selvfølgelig også sine svar, gerne med musik til..

Nu har Kanduteamet sat sig på 10KB til hoved profil billedet Og til 5KB til indlæggene.

Det kan ingen af deres servere, hvor små de end er, brænde sammen af.

Men bare Ca50KB, til billeder i indlæg, samt en lille midifil til musik, hvis det skal gå helt rigtigt til,

kan sagtens lade sig gøre.

Det er klart, hvis det er et spørgsmål, med mange svar, skal der selvfølgelig kun være eet svar fra hver bruger,

med billede .

Jeg havde set hen til, der kom lidt fildeling med her i det nye Kandu, men der fik jeg en lang næse.

Jeg håber ikke i synes jeg er urimelig, men jeg havde sgu set hen til lidt moderne

tider, og en vitaminindsprøjtning i Kandu . Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-01-06 11:44

http://www.kandu.dk/tiphist.aspx?tid=13088 - jamen ind og brok dig her keldd

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-01-06 11:44

Så skulle vi høre på Hen til kommoden og tilbaw igen hver gang du deltog i et spørgsmål?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-01-06 11:46

Prøv at trykke på Split din menu oppe under din brugerprofil Keld!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 01-01-06 11:46

Pas på mirit, der hænger en sort skygge over dig,

and I can push the trigger.
Keldd.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-01-06 11:50

Jeg har ''splittet'' og det virker da Ok.

..enkelt anførselstegn er indtil videre min største anke over det nye kandu layout.

Dec 96
Hx 60
Oct 140
HTML `
Chr ''

Mit profilbillede vil heller ikke makke ret (..en *gif på sølle 420 Bytes)

..men nu sér vi

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-01-06 11:50

læg lige mærke til http://www.kandu.dk/kandunews.aspx - det er da en nyhed - kig under private indlæg

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 01-01-06 11:52

tedd, take care,
I can still push the trigger.
Keldd.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-01-06 11:52

hvor er du sød i din røde kjole keldd :-D

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 01-01-06 11:57

I første omgang vil der blive klaget til Teamet over mirit.
I can push the trigger....remember.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-01-06 12:03

molokyle - har du opdaget der er en opdater knap - så kan det jo være dit billede vil ind

gemmer mig for keldd - uuuuuhhhh - sådan en pushertrigger

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-01-06 12:03

Gad vide om man kan blackliste Kandu?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-01-06 12:05

Du skal ned på 10 kb på dit billede Molo!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 01-01-06 12:05

molo, tedd, bent juul
Jeg splittede, ok.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-01-06 12:08

Nå ok 420 bites, det nok for småt til Kandu

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-01-06 12:09

tedd - ikke på de billeder der sidder her i spørgsmålene - der er det 5 kb

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-01-06 12:10

WOUW - første gang jeg sendte uden at få fejlmeddelelse - haha :-D

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-01-06 12:12

OG... glemte lige at bruge den nye funktion med at indsætte smileys

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-01-06 12:16

Ja der er meget nyt at lære, og ikke alt er af det gode.

En af de mere kryptiske er denne her (lettere omskrevet, men meningen er den samme:

"Hvis du nu får et svar af en som du ikke så godt kan lide, så nøjes med at give to stjerner, for så får vedkommende kun de halve af de udlovede point

Mvh dova

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 01-01-06 12:29

Daw!
Det ser godt nok ikke ud til, at pointracet bliver mindre iøjnefaldende med denne nye version - men foretrækker lige at give den en chance.
Jeg er dog stadig noget irriteret over det med de tips! Hvis man får to stjerner eller derunder, får man frataget ledige point - de eneste, man kan bruge til noget!!
Jeg har knap 1300 ledige point... Der er sgu ikke mange spørgsmål i dem! Og når man så er så venlig at skrive et velment tip, som bliver vurderet forholdsvis tilfældigt, så napper de sgu pointene!!!
Og sig mig lige??? Hvem går pointene til? Tilbage til Kandu??

Har vi mon fået den ventede Kandu-skat???????

Hmmprff!

Vaxen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 01-01-06 12:31

Se lige:
Dit billede må højst være 60x75 pixels
Dit billede må højst fylde 5kb
Dit billede skal være af formattet .GIF eller .JPG
Der må ikke indgå nogen form for upassende motiver i dit billede, da dette kan medføre øjeblikkelig bortvisning.
Dette er billedet i svarene her.

Dit billede må højst være 200x200 pixels
Dit billede må højst fylde 10kb
Dit billede skal være af formattet .GIF eller .JPG
Der må ikke indgå nogen form for upassende motiver i dit billede, da dette kan medføre øjeblikkelig bortvisning.

Og dette er billedet til din hovedprofil.

Læg mærke til størrelsen, og hvad de fylder, er 2 forskellige ting, selv drevne billedebrugere, kan løbe sur i det her.

Men så har vi jo Kandu, hvor man kan stille sine spørgsmål, og finde ud hvordan og hvorledes.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-01-06 12:40

Så må du lære at skrive nogle ordentlige spørgsmål/tips, vaxen! Eller blackliste dem der gir for lidt stjernestøv?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-01-06 12:53

vaxen - selv kandu stiller sig jo op i tipspointrækken

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-01-06 13:21

Så prøver vi med 402 Bytes (=Optimist)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-01-06 13:22

Ik'' en f...... fis

..altså?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-01-06 13:25

..og 64X54 pixel = 300 Bytes (*.gif det er ...alle sammen)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-01-06 13:26

Jeg er og bli''r en rød Ludobrik

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 01-01-06 13:32

molo
5 kb = kilobits
Du er vist i Bytes
Keldd.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-01-06 13:41

Keldd -> Når jeg skriver Bytes (= 8 Bit) ...mener jeg Bytes

..iøvrigt er jeg lige blevet begavet med en 8Mbit forbindelse

Det går pænt stærkt ..det der !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-01-06 13:48

Keldd -> En byte skrives 1Byte En Kilobyte (1024x1024) skrives 1Kb. En Bit skrives 1 Bit en Kilobit (1000x1000) skrives 1 Kbit.

..og : http://www.beesky.com/newsite/bit_byte.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 01-01-06 14:17

Heiiiii!
Dub dub dub dub
Se mine fine nye røde sko ! (Træd ikke på dem!!!
Jeg kunne hellere ikke uploade billede til profilen, men så alligevel nogle timer senere, så måske arbejdes der på sagen.
Der sker dog stadig ikke noget når jeg vil indsætte smiley. SUR SMILEY (

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 01-01-06 14:19

Hooov den lavede en smiley ud af min hjemmelavede tegns.
Prøver igen

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 01-01-06 14:23

Jeg er forresten meget skuffet over at 99.99% af de billeder der kan vælges af til at ledsage proflen er hankønsvæsener UF!!
Skam jer Kanduservice?!!

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 01-01-06 14:25

Molokyl edu er reduceret til en brik i et dumt spil, find dig ikke i det!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-01-06 14:30

Det skal nok blive sjovt - det nye kandu. Morsomt at se bedømmelserne i tips - specielt bedømmelserne for tip der er lagt flere gange

Men hvor er kursussektionen henne ??

Jeg tror at når småfejlene er blevet rettet, så skal vi nok blive glade for det nye kandu.

Fortsat godt nytår til alle.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 01-01-06 14:32

molo.
Det var en noget hurtig forbindelse, dyr?

Mit lille billede her af Afrikanerpigen fylder 4,9 Kb.

Størrelsen er 59x69 = 4071Pix, så skal vi lige have farvedybden med= 16mill. i det her tilfælde.(glem den)

Afhængig af hvordan man stiller sit billedprogram, kan man her bruge 4071pix.

Billedet er ikke ret stort her (2,5x2), det er ikke meget, men nok til at gøre det skarpt på en skærm.

Hvis vi nu spreder de samme pixel over 5x4 bliver billedet ikke så skarpt, og gør vi det mindre endnu

vil det teoritisk blive skarpere. Alt det her ævl, skal man selvfølgelig have et billedprogram for at

klare, det er noget forfærdeligt noget at skrive om, og langt lettere IRL.

Eet eller andet går galt, så du bliver ved med at være en ludobrik, jeg vil nære mig for at mene hvad

der går galt, dine tal ser jo rigtige ud. Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 01-01-06 14:38

Ha molo 8Mbit, så kan notpad ikke følge med
..
man kan heller ikke lave smileys i fed type :-[

Men jeg kan forestille mig at Lord AY-DJAY nu kan få fred, ja han kan jo bare blackliste hele kandu

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-01-06 15:29

Citat
Jeg havde set hen til, der kom lidt fildeling med her i det nye Kandu, men der fik jeg en lang næse.

Så får du lidt mere at pudse

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-01-06 11:39

Keldd -> Så kom der styr på grafikken
Jepper... det er sgu en hurtig forbindelse. Jeg betaler 91.25kr. om måneden. Det er vor andelsboligforening der har fået opgraderet netværksforbindelsen

bentjuul -> Jeg har i den kanduløse periode mellem jul og nytår, bokset med lidt popup javascript og er indtil videre nået frem til 2 scripts du måske kunne være interesseret i at kigge nærmere på?

1.) Et popup billede der altid er centreret i aktielle vindue uanset strørrelse og placering af dette (virker kun i IE).
2.) En crossbrowser rutine der kan flytte et HTML element rundt på en webside ved at trække det med musen.

Øeh... sig mig har de ikke byttet om på alt-teksterne til de 2 thumbnails :

1.) Indsæt en kodesektion i dit indlæg.
2.) Indsæt et citat i dit indlæg.

???

Kode
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 02-01-06 20:35

molo.
Det kan vist ikke fåes billigere, det skulle jo også gerne gå den vej,
her betales der 408kr, for 2Mb, men bare forbindelsen er stabil.Så må jeg jo
bare håbe de snart sætter prisen ned.

Jeg så også et eller andet sted, du var holdt op med at ryge
med det. Hilsen
Keldd......

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 02-01-06 21:34

~290 kr for 10/10Mbit, inc. firewall + 25kr for bullguard
Keldd trøst dig med at du har skov og strand, vi har busser

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 02-01-06 22:04

Natmaden:
Du må godt komme ned og slå et telt op
på "min" mark.
Hilsen
Keldd....

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 02-01-06 22:08

Sikke dog en lækker vaps Keldd!!!!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 02-01-06 22:16

Vaxen:
Den hedder Basse, du må godt komme og klappe den

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 02-01-06 22:47

lyder da fint keldd, må jeg så klappe vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 02-01-06 23:03

Hmmmm..... Mænd i flok

Vaxen.... der rasende gerne vil klappe lidt på Basse

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 02-01-06 23:23

Nej natmaden, du må ikke klappe vaxen,

dette forum er et lødigt sted, og vaxen må altid godt klappe Basse,

Og natmaden ikke mere af den slags, det har Kanduteamet sørget for,

at der kan sættes en stopper for.

Pst Vaxen, fik du den ring du ved nok , ellers sender jeg Basse over og bider i ham.

Hilsen
Keldd

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 03-01-06 00:53

æv

Nå men livet må jo videre, så jeg kommer bare med mithelt almindelige cirkustelt.
og keldd , du må godt gi'rafferne et klap, eller'fanterne, dem må du filme mens de er i bad.

Forresten er der tilbud på hø hos dn lokale ??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-01-06 14:08

Keldd -> Hvor har du læst det? ..for det er edderperkemig lyv! Jeg ryger som en skorsten i Polen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-01-06 16:15

molo:
Ja, jeg har osse hele tiden sagt de er fuldt med løgn, de polakker.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 03-01-06 16:36

Altså dem fra nordpolen, de er helt okay

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-01-06 23:44

Skjønne vrøvlehoveder!

Keldd - det må du ALDRIG gøre - jeg fik et bummesislaw, da du bedyrede, at molo var holdt op med at ryge!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-01-06 08:57

..nåeh du tænkte ikke i tobak? Det er da årevis siden jeg lagde rygeheroinen på hylden. Jeg følte mig så træt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-01-06 11:15

Igen er der frygtelige overskrifter i dagens aviser.

Tænk over det I ulykkelige rygere.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-01-06 11:50

Gid foråret snart vil komme, det er nok på vej,

en gang imellem har jeg en indre uro i kroppen, så jo, det må da være på vej.

Hilsen
Keldd....

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-01-06 11:55

Keld jeg kan garantere dig at foråret er på vej - og har du lagt mærke til at dagene er blevet længere !!

//bentjuul

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-01-06 11:56

Rod Keldd Stuart -> Uro i kroppen har jeg masser af. Jeg har sovet elendigt de sidste 2 dage.
Retorisk spørgsmål: Kan det hænge sammen med jeg har lagt de daglige 6 FF'ere på køl og i stedet nøjes med en 2-3 alm. pilsnere i løbet af dagen?

Ja, det lyder meget sandsynligt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-01-06 11:59

bentjuul -> Dagene er blevet længere? Ja, det skal jeg lige love for efter at være blevet ansat på en basisskole (børnehaveklasse til 7'ende) som IT-vejleder på Nørrebro med ca. 60% tosprogede møgunger!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-01-06 12:08

molo:
Lad mig give dig et råd, hvis du skal have med de møgunger at gøre i den aldersklasse, så er det 3 FF'er i timen mindst.
Og lad endelig være med at droppe cigaretterne, det er da det mest uhyggelige jeg har hørt i lang tid.
Spil lidt musik med Rod, han er til at holde ud.
Hilsen
Keldd....
Ja bent, på eet eller andet tidspunkt skinner solen igen.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-01-06 12:32

For ovenover alting,
stråler moder sol......... SKAL synes

Hvornår får vi din jodlen at høre, søde Keld?

Og så til Roden - jeg kán ikke med min godeste fantasi se, hvad det er, der er så sexet ved ham!

Næ næ, Robbie Williams, Sean Connery........

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-01-06 12:53

Camillasmoster -> ..OG molokyle

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-01-06 12:55

Camillasmoster,
nu er det lidt svært for mig , at sige noget om en mand er sexet, ja altså lige bortset fra mig selv,
selvfølgelig, men jeg opfatter Rod som en flink fyr, der laver lidt rimelig musik.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-01-06 13:48

UUps! Den SKAL SYNGES sorry!

Næ, det var ozze det, jeg tænkte, søde Keld - jeg har jo set dit billede.....

Men Roden bliver altid omtalt som sexet

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-01-06 15:22

Ja , det var pænt af dig camillasmoster at sætte et billede af mig ind,
jeg kunne ikke huske hvem det var jeg havde givet det.
keldd

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-01-06 17:23

Nej, der kan du bare se!

Så piger, vogt jer for sexy Sean-Keld Konnery....

Hanne

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-01-06 22:38

Hvordan er det mon at lide af personlighedsspaltning???

Keldd

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-01-06 01:25

Sød lille pipfugl

Hvad er det for en?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-01-06 09:37

Camillasmoster -> Jeg synes pipfuglen ligner en Rødkælk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 06-01-06 10:21

Det er en Rødkælk, men jeg har en Sumpmejse inde i apparatet,
jeg lægger den op senere i dag, hvis den er faldet rimelig ud.
Det er ellers koldt i dag, meteologen sagde lige, at med den vind, svarer det til 15 graders frost,
jeg rykker lige stolen tættere til brændeovnen.
Hilsen
Keldd.....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-01-06 10:28

Få dog den fugl ud af apparatet din dyrplager

..og læg noget blødt den kan lande på, hvis den skulle falde ud

I går eftermiddags var der ved foderbrædtet og foderaftomaterne i mine forældres have :

Gråspurv, skovspurv, musvit, blåmejse, Grøn Irisk, Bogfinke og Solsort. De forsvandt dog som dug for solen da en spurvehøg kom forbi.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 06-01-06 10:35

molo,
ja, der er mange i haven, når snèen dækker deres naturlige fodersteder, prøv her:

http://kortlink.dk/2b3f

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-01-06 12:27

Øøv, jeg har kun en grønsisken en sjælden gang. Men gråspurve, solsorter (som bader i mit fuglebad - det ser sjovt ud), blåmejser, musvitter.

Jeg tror, og håber, at allikerne holder sig væk - de er ihvertfald ikke i tvivl om, at de er uønskede

Et duepar kan det også blive til.

Hold da k..., hvor er de søde på dine billeder, Keld!

De har da ikke manglet føde

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-01-06 12:57

Grønirisk : http://home10.inet.tele.dk/golles/fugle/foderbrt/groeniri.htm ..eller Grønsisken : http://www.jellesen.dk/fugle/227-2.htm Camillasmoster?

Grønirisk er standfugl medens Grønsisken kun lejlighedsvis overvintre

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-01-06 13:16

UPs, undskyld søde molo.

Det er en grønsisken - ifølge min fuglebog - den har været der få gange om sommeren.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-01-06 13:18

En fugl i maven er bedre en 10 i haven!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-01-06 13:22

Ah, der er nogle, der har en fugl i hovedet

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-01-06 13:53

Jeg så en due i dag, så nu er sommeren på vej.

Byens mærke er en hane, så hele byen er fyldt op med vejrhøns eller hedder det vejrhans
Falck kommer også forbi en gang i mellem, for det meste for at fange nogle nye skader.
Nu vil jeg ned på den lokale , og kikke på nogle gamle krager.

Er jeg uheldig, så er det hejren fra i går der står bag baren.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-01-06 14:40

Ja, du må ned og gi' den én på skallen, så de ikke bliver pylrede og kagler løs - ellers må du sætte sporerne i... Så no'en kan nemt blive næbbede.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 06-01-06 17:23

Jeg fik fat i Søren Spætte i dag, den værste røver af dem alle.
Se ham her:
http://kortlink.dk/2b4q
Hilsen
Keldd.....

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-01-06 19:39

Nui, hvor er du heldig - jeg vil have flere fuglearter, jeg vil!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 06-01-06 21:29

Sumpmejsen er aftenens fugl 6/1- 06.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-01-06 00:32

Min musvit er en blåmejse - jeg ku' ikke huske navnet - tak søde Keld

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-07-06 23:04

Keldd -> Nu er det efterhånden længe siden vi har hørt fra dig?

Mht. fildeling, så er det da bare at linke ...lige som alle os andre

http://home20.inet.tele.dk/friheden/images/9_modem.wmv

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 21-07-06 05:18

Ja Keldd og hende her behøves du slet ikke dele med os
http://sannie.dk/flash-toon-game/stripdans_womann.swf

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 19-09-06 20:43

Hej, alle, der stadig er i tråden.

Det var en laaang og varm sommer, hvor det blev til en tur til Frankrig, hvorherrebevares,
det var ikke lige mig, jeg skulle ha' taget til Bornholm i stedet for.

Nå, men vejret var formidabelt herhjemme, til det jeg foretrækker, nemlig at rende
rundt ved vandhullerne her i Sydsjælland og fotografere, og tiden går hurtigt,
når man har fat i det der interesserer een.

Jeg håber så, at I har haft en ligeså interessant sommer, som jeg selv.

Vejret er stadig godt, og der kan stadig tages billeder, men jeg har hovedsaligt
gebærdet mig i macroområdet, insekter, sommerfugle, guldsmede og den slags,
men snart søger fuglene ind mod tættere bebyggelser, så må vi se hvad der kommer
i kassen snart.
Efterårsmosaikken (flyver stadig, hvis vejret er godt) en smuk guldsmed, se den her:
http://kortlink.dk/2zmn
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-09-06 22:00

Hej keld

Det er længe siden, ja så længe at man næsten kan sige velkommen til kandu

Jeg har ikke været meget hjemme hele sommeren, men jeg har da set alle dine fotoserier på fotokritik. Fantastiske billeder - du fanme blevet god til det macro halløj.

Frankrig er da ellers dejligt - især der hvor jeg plejer at vende tilbage til, nemlig Alsace - dejlig med dejlige vine og en skøn natur.

Jeg får besøg torsdag fra Århus - så håber jeg at få solgt min Canon 60 D.

Men flot sommer - som er gået med min tilbygning.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-09-06 22:39

Helløw di døw, Keldd...

Troede ikke, du gad os mere

Vi har grint og vi har grædt sammen på sitet - uden dig, jow jow

Velkommen tilbavs, søde Keldd

Moster

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 20-09-06 00:38

Forskellen på Bornholm og Frankrig ...hmmm... På Bornholm taler de tysk

Hej Keldd
Rart at læse, at du har haft en god sommer, ja, og igen har du lavet et pletskud !

Tror at min største bedrift her til sommer, har været at få lavet en masse regninger,
Men jeg nægter altså at skanne dem ind og ligger dem online

mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-09-06 09:00

Rart at se du stadig er 'på' endnu Keldd. Du har været savnet ...af 'nogen'

Min sommer er forløbet usædvanlig roligt. Jeg har kun haft brækket 1 finger og et håndrodsben på højre hånd og 2 fingre på venstre, forstuvet en skulder og et kraveben.

Alt i een arbejdsgang !!!

Derudover en lille sviptur over til nogle af kandu jydelænderne:

http://www.sitecenter.dk/liina/nss-folder/temp/temp/rejse.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 20-09-06 09:57

keldd pas på med det sidste billede, det er insektfjendsk.
Havde engang en langbladet soldug,(hjemmeimport fra svensk skovsø),
den var rigtig arbejdsvillig over for alle de åndsvage fluer.
Så en dag forkælede jeg den med en haletusse,
efter 2 dage var den helt sort og vissen.

Et godt råd, giv ikke din soldug haletusser

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 20-09-06 10:14

Hej Jørgen
Ha ha ha , jeg har sgu ikke nogen Soldug, det er et indlæg fra molo,
du kommenterer, som om det er MIG der har skrevet det, men ellers går det meget godt.
Ha' det godt Jørgen. Men jeg passer på, hvis jeg får een.
Hilsen Keld

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 20-09-06 20:49

Hej alle.
Tak fordi I lige kiggede ind, og godt at høre i har det fint alle, ja lige undtagen
molo, der faldt med cyklen.Men du lyder til det går fint nu molo, og bli' nu ordentlig rask.

Der er lige den her: http://kortlink.dk/2zqp
fra den flotte sommer.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 20-09-06 22:31

Se keldd det var jo det jeg mente,
hvis nu din kæmpemyg var landet i solduggen, så havde du aldrig fået tage det billede

Det er nu nogle flotte billeder du får taget.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-09-06 05:54

Ja, de er flotte!!!

Det er bare motivet, der skurer i mine øjne

Men åkæ - nu er da gået op for mig, hvorfor vi altid farer rundt med en fluesmækker!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 21-09-06 09:32

Nææe moster, til den slags som keldd fotografere, der gør en fluesmækker dem kun mopsede.

Det bedste er at bruge en batmitonketsjer , eller bare holde sig gode venner med dem,
Eks ved at give dem halvdelen af ens madpakke.
men indrømmet, jeg er kommet i tvivl om fluesmækker og soldug nu ogsåå er i samme familie
http://dk.altavista.com/image/results?itag=ody&q=soldug&kgs=0&kls=0#top
http://www.guleroden.dk/popup.asp?id=300#

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 21-09-06 10:42

Hanne:
Så må du hellere få den her: http://kortlink.dk/2zre ,det er Kejserkåben, en af vores flotte sommerfugle.

Jørgen:
Jeg skal nok tage dine råd til efterretning, og jeg vil ikke have sådan nogen
morderiske blomster i min vindueskarm, de kunne jo snuppe en finger

Hilsen
Keldd

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-09-06 10:58

Smååk Kejserkåbe................................................men stadig noet kryv

Godt dine billeder ikke er animerede, Keld