/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Logitech G5 Laser Mus, Hvilket underlag.
Fra : Djkruntz
Vist : 967 gange
100 point
Dato : 22-12-05 16:31

Jeg står og skal have mig en ny "Gamer" mus. Var dog også helt sikker at det skulle være en G5.
Men da jeg så sidder og læse nogle bedømmelelser på edbpriser.dk er der nogle der har skrevet at den ikke virker på: Steelpad s&s og icemat musemåtter...
Kan det passe at Logitech har lavet en gamer mus der ikke dur på de bedste gamer musemåtter?
Nogle der har musen? Så vil jeg gerne høre om den er sart på forskellige overflader?

Mvh Djkruntz

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-12-05 16:40

Jeg har den og er vild med den. Jeg har så købt en lidt dyr musemåtte i glas. Den hedder Corepad. Find den selv på nettet. Dyr? ja, men den holder evigt. Skal blot vaskes med brillerens ell. lign. engang imellem.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-12-05 16:41

Jeg gav ca. 280 kr for min Corepad.

Kommentar
Fra : Djkruntz

Dato : 22-12-05 17:28

Ok, hvis den virker på corepad, så virker den vel også på icemat..
Er der ikke nogen der ved om den virker på steelpad s&s?
Jeg har nemlig steelpad s&s og vil meget nødigt af med den!

Mvh djkruntz

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 22-12-05 17:33

Jeg har en MX1000 på en Steelpad og det fungerer glimrende.
G5 er næppe ringere end en MX1000 så det skal helt sikkert nok virke.
Jeg ved også at en MX1000 kører fint på en sort Icemat 2'nd edition så jeg tvivler på at du vil opleve problemer.

Mvh.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-12-05 17:42

Ja Moggi. Jeg er helt enig. Kan ikke se nogen grund til at den ikke skulle fungere perfekt på en IceMat og for den sags skyld på en SteelPad.

djkruntz - Køb du bare den mus. Du vil ikke fortyde det.

Kommentar
Fra : Djkruntz

Dato : 22-12-05 17:51

Hmm, bare mærkeligt at der er flere der skriver at de ikke kan bruge den på de "måtter"....
Men ja, kender en der har den og han bruger en func "måtte". Det er er sgu en lækker mus og skal da bare have den så!

Lader den lige stå åben lidt for at se om der er nogen der har noget at tilføje...

Mvh. Djkruntz

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-12-05 18:00

Nu er det ikke alle mennesker der er lige renlige. Da det er en Laser-mus, er det vigtigt at muse-pladen er ren og fri for støv og fedt. Musen virker ved at sende en laser-stråle ned imod pladen og reagerer når den modtager signalet igen. Hvis pladen er fedtet eller støvet kan det meget nemt forhindre at signalet bliver sendt ordentligt tilbage til musen.
Hvis du derfor sørger for at holde din muse-plade ren, bør du ikke få nogen problemer. Som allerede sagt skal den renses med jævne mellemrum med Brillerens, Vinduesvask eller opvaskemiddel. Hilsen

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 22-12-05 20:39

Jeg købte en Logitech G5 Laser mus for nogle uger siden.. KANON fed mus!! bruger steelpad 4D musemåtte til den. og den kombination fungerer perfekt.. der er 2 overflader på musemåtte.. den ene duer til den.. den anden gør ikke..
->Brommi

Kommentar
Fra : Djkruntz

Dato : 22-12-05 20:51

Brommi<- Hvordan er de 2 overflader? både den den dur på og den den ikke gør?

Accepteret svar
Fra : Brommi

Modtaget 50 point
Dato : 22-12-05 20:54

Den der duer til den er glat.. den der ikke duer er ruflet..
den ruflede overflade brugte jeg til min gamle Logitech dual optical mus
Der medfølger en skrideplade så måtten ikke stikker af midt i en fight
->Brommi

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-12-05 21:01

Så er en CorePad sgu nemmere. Den har en glat overflade, men nede i glasset er der nogle små farvede punkter, der illuderer ruflet overflade. Det kan en Steelpad ikke. Corepad er altså 2 i 1.

Skridepladen er også standard-tilbehør til CorePad. P.S.: Jeg får ikke %'er

Godkendelse af svar
Fra : Djkruntz

Dato : 13-01-06 18:52

Tak for svaret Brommi.
Nu har jeg fået min G5 og den virker fint på min steelpad s&s.. Den er for fed..