/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
hvad fanden er der galt..(tastatur)
Fra : Melander
Vist : 529 gange
200 point
Dato : 21-12-05 23:17

hejsa..

jeg vil gerne formatere min pc, min når jeg putter min win xp home cd i og den spørger om den: tryk en tast hvis du vil starte fra cd

fint nok, men på dette tidpunkt søger usb efter tastaturet, så jeg kan sgu ikke trykke noget som helst... aha tænker jeg så, jeg har da 4 alm. tastature til ps2 stik, dem prøver jeg da i stedet, men ikke en eneste kan jeg få til at skrive noget som helst, hverken når jeg trykker der, eller i word for den sags skyld..

det underlige er, at jeg faktisk har brugt en af dem, inden jeg fik min trådløse...

hvad gør jeg..hurtig hjælp fordres

hilsen Melander

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-12-05 23:46

Kan du benytte tastaturet i opstart eks, del F10 F1 (bios)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-12-05 23:47

Altså et alm. tastatur (og du har vel ikke byttet rundt)

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 21-12-05 23:50

det er ligesom om mit ps2 stik er holdt op med at virke

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 210 point
Dato : 21-12-05 23:56

Kig lige om et af benene er trykket ind i stikket.
Når du går over til alm. tastatur, skal du muligvis genstarte et par gange evt helt slukke.

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 22-12-05 11:28

Mon ikke, du har drivere til dit USB-tastatur?

Prøv sikker genstart (hold Ctrl nede, når ram er talt op).
På den måde springer du indlæsning af drivere over, og du kan så sikkert anvende dine alm. tastaturer og reparere ved derfra at starte Den.
VH
Leif

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-12-05 11:46

Måske du kunne bruge mit gamle ilde påskønnede tip: http://www.kandu.dk/dk/tip/6361

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 22-12-05 12:36

Tjek om du har sat PS2 stikket i stikket til tastatur, hvis det sidder i stikket til mus, fungerer det ikke.

AMP

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 22-12-05 21:36

sorry... jeg kunne ikke komme på kandu igen igår.... jeg har fået tastaturet, og nu her prøver jeg så at formatere min pc..hygge

ps. pcen skulle bare genstartes

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-12-05 23:13

Jammen melander dog...................det var for nemt - prøv noget andet.

Godkendelse af svar
Fra : Melander

Dato : 23-12-05 21:04

Tak for svaret Eyvind.

ja, det er mega pinligt, nu har jeg lige formateret min dagplejes pc og hendes søns pc, og sat dem begge op igen, så de kører fantastisk, og så kan jeg ikke skifte tastatur på min egen...mega nedtur..

hygge og jeg er oppe at kører igen..