/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Brænder defekt?
Fra : Fattig
Vist : 414 gange
150 point
Dato : 21-12-05 10:50

Har instaleret Nero Express, på en Athlon 650 Mhz med 128 ram. Styresystem Win.98.
Brænderen er en Nec-DWD+RW ND - 1100A. (cd r/rw)
Det virker tilsyneladende: Opretter image til brænding, og beder om at indsætte tomt medium der skal skrives på.
Når jeg gør dette registrerers det at der er isat cd-r. Men der kommer meddelelsen: Dette medie kan ikke brændes, og drevet skubber cdén ud.
Ps. Har også forsøgt med medie cd-rw, og der er tale om mange forsøg og med helt nye cdére.
Hvad kan årsagen være ?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 21-12-05 11:54

Har du sat Nero, til at brænde en Cd, og ikke en Dvd

Kommentar
Fra : hondazoomer

Dato : 21-12-05 12:58

prøv at opdatere din firmware til din brænder .....

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 21-12-05 16:54

hej
iflg.dine oplysninger
er din brænder kun til +skiver så du skal huske det skal være en +skive
du brænder på
kan du kopiere direkte fra cd rom til brænder?

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 21-12-05 17:01

Hallo hondazoomer, den er da helt gal nu !

Det gik helt fint med at hente firmware, under udpakning fandt den drevet med nd - 1100A.
Der stod: curent version 1. A0
New version 1. A3
Jeg kunne enten aktivere FLASH eller cancel.
Jeg aktiverede selvfølgelig FLASH, og fik beskeden Flashing error.
computeren "frøs", og brænderdrevet vil ikke åbne men står og blinker grønt. Dette bliver den ved med også når jeg genstarter.
Hvis jeg vil åbne drevet får jeg beskeden at drevet ikke er fundet.
Hvis jeg forsøger at udpakke filen igen kommer beskeden:
Target drive is not found.
"Har du flere råd?"

Accepteret svar
Fra : sofus.dk

Modtaget 150 point
Dato : 21-12-05 17:42

Gå i enhedshåndtering og slet drevet.
Slet derefter alt software.
Genstart pc.
Hvis ikke din Pc selv finder dit drev, så gå i kontrolpanel og søg efter ny hardware, tillad eventuelt at der søges efter ny software.
Installer ny software, og opdater dine drivere.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 22-12-05 00:39

Hej sofus !
Det er lykkedes at slette drevet, men ved ikke hvordan jeg sletter alt software som du foreslår. Jeg har kun slettet brænderprogrammet.
har derefter genstartet pcén, og den registrerer at drevet er der, men problemet er ikke løst, skuffen kan stadigvæk ikke åbne og drevet blinker stadigt konstant og hurtigt grønt.
Hvordan sletter jeg softwaren eller hvad kan der ellers prøves med?

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 04-01-06 11:30

Tak for svaret sofus.dk.
Det lykkedes ikke at finde ud af dit forslag, men spørgsmålet lukkes her.
Brænderen fik nok sit endeligt da jeg forsøgte med ny firmvare.