/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Boot.ini-fil
Fra : Denpete
Vist : 616 gange
50 point
Dato : 12-11-02 00:09

Jeg ved ikke om det er det rette sted jeg spørger. men alligevel:

Ved opstart at min PC får jeg som et af de første screens en meddelelse:
'Ugyldig boot.ini-fil
Starter fra C:\iwndows'

Derefter starter maskinen op - ganske vist uden (?) problemer.
Men hvorfor får jeg denne meddelelse?
Og hvad kan jeg gøre for at rette denne fejlmeddelelse?
Og er det en reel fejl?

Jeg har søgt på 'boot.ini' - men får ingen søgeresultater.

Mvh
Denpete

Kommentar
Fra : technet

Dato : 12-11-02 00:40

først skal du have vist dine skjulte filer ( som boot.ini er )

1. klik på denne computer og gå ud på dit c:\
2.klik på funktioner
3. kli på mappeindstillinger
4. klik på vis
5. og der hvor der står skjulte filer og mapper klikker du på vis skjulte filer og mapper
6. klik på anvend og ok
------------------------------------

nu kan du se boot.ini

og den skal se sådan ud ( standard hvis du har win xp pro )

[boot loader]
timeout=3
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP " /fastdetect

-------------------------------------------------------------------
der hvor der står Microsoft Windows XP
kunne du prøve at skrive det os du har

------------------------------------------

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 12-11-02 00:54

Hej igen...
Jeg har undersøgt de mappeindstillinger du har beskrevet.
De er markeret som du har anført. Alligebel kan jeg ikke finde noget der hedder:'boot.ini' når jeg søger med mit søgeværktøj.

Jeg bruger Win Xp Home.

VH
Denpete

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-11-02 00:15

Det er et software spørgsmål, og har sandsynligvis ikke en daddel at gøre
med dit bundkort. Prøv news:dk.edb.system.ms-windows

Devast8or

--
Spamfilter activated
To reach me via e-mail: ask me for an adress :)

Denpete <Denpete.news@kandu.dk> wrote in message
news:VCWz9.1724$HU.116710@news010.worldonline.dk...
> Jeg ved ikke om det er det rette sted jeg spørger. men alligevel:
>
> Ved opstart at min PC får jeg som et af de første screens en meddelelse:
> 'Ugyldig boot.ini-fil
> Starter fra C:\iwndows'
>
> Derefter starter maskinen op - ganske vist uden (?) problemer.
> Men hvorfor får jeg denne meddelelse?
> Og hvad kan jeg gøre for at rette denne fejlmeddelelse?
> Og er det en reel fejl?
>
> Jeg har søgt på 'boot.ini' - men får ingen søgeresultater.
>
> Mvh
> Denpete
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 60 point
Dato : 12-11-02 01:11

så laver du en ny tekstdokument og så kopiere du dette ind
[boot loader]
timeout=3
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP home " /fastdetect
----------------------------------------

og så gemmer du den derefter omdøber du den til boot.ini
og den skal ligge på roden af c:\

c:\boot.ini

Kommentar
Fra : technet

Dato : 12-11-02 01:14

foresten når du bruger dit søgeværktøj stå der jo med små bogstaver at der ikke bliver søgt i skjulte filer og mapper
så derfor kig efter den manuelt

Godkendelse af svar
Fra : Denpete

Dato : 12-11-02 01:18

Tak for svaret technet.
I øvrigt har jeg også indstillet søgeværktøjet til at søge i skjulte filer og mapper.

Tak endnu engang.
Din løsning er udført, så nu må jeg prøve at re-boote min maskine

vh
Denpete

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 12-11-02 01:27

Hej technet...
Jeg har gjort som beskrevet.

Der skete blot det samme igen.

UPS - og jeg fandt en boot.ini-fil da jeg gik ind i c:\ for at finde tilføjelsen.

Her er en kopi af indholdet incl. dine tilføjelser:

{\rtf1\ansi\ansicpg1252\deff0\deflang1030{\fonttbl{\f0\froman\fcharset0 Times New Roman;}{\f1\fswiss\fcharset0 Arial;}}
{\*\generator Msftedit 5.41.15.1503;}\viewkind4\uc1\pard\sb100\sa100\f0\fs24 [boot loader]\line timeout=3\line default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\\WINDOWS\line [operating systems]\line multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\\WINDOWS="Microsoft Windows XP home " /fastdetect\f1\fs20\par
}

Vh.
Denpete

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 12-11-02 02:08

Hej technet...

Ser den fil underlig ud eller hva'...?

Vh
Denpete