/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Trojan.lesby.C orm
Fra : leob
Vist : 483 gange
200 point
Dato : 17-12-05 15:35

Mit antivirus-system har opdaget en orm, Trojan.lesby.C, men kan ikke fjerne den. Den bliver således ved med at dukke op.
Den har gemt sig i en mappe i en dll-fil.
Jeg kan ikke få lov til at slette mappen eller filen og heller ikke omdøbe den.
Jeg kan ikke finde noget om denne trojaner på nettet. Andre anti-programmer ser den tilsyneladende ikke (kun mit BitDefender-program).
Nogen ideer om hvordan jeg fjerner skidtet?
leob

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 210 point
Dato : 17-12-05 15:37

smut ind hos www.arlet.dk eller www.spywarefri.dk så får du al den hjælp du kan ønske dig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-12-05 15:38

Prøv at kikke ind til www.arlet.dk hvis han ikke selv kommer på Kandu

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 17-12-05 16:21

Ellers prøv at fjerne den i fejlsikret tilstand.

Kommentar
Fra : storebror30

Dato : 17-12-05 16:57
Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 17-12-05 17:11

storebror30,,,, de hedder da ikke det samme.

Kommentar
Fra : leob

Dato : 17-12-05 17:51

storebror30 enig med Sofus, men jeg har kigget på Symantecs removal tools.
Der er Træjan.Iesby.C ikke listet.
Jeg har også fået andre: Generic.Malware@FE687900 og Trojan.Dos.Rebootpc.B
som heller ikke er på nogen liste, jeg kender
???
leob

Kommentar
Fra : leob

Dato : 17-12-05 17:52

jeg glemte at sige, at jeg er i gang via Arlet, men hidtil uden at der er kommet noget frem
leob

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 17-12-05 17:54

prøv at hente Ewido, god scanner, der fjerner meget.

Kommentar
Fra : leob

Dato : 17-12-05 18:29

Nu har jeg kørt (på Arlets anbefaling) TrojanHunter, som ikke viste noget.
Er nu i gang med at køre Kasperskys eScan Antivirus Tool, men det tager lang tid (jeg har meget store harddisks)
leob

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-12-05 20:39

godt - du er i gode hænder

Godkendelse af svar
Fra : leob

Dato : 20-12-05 09:28

Tak for svaret miritdk.
Så tror jeg, at det er løst. Jeg giver mine point til miritdk, som var eet minut hurtigere end Nordsted1 i deres henvsning til Arlet (som vel egentlig skulle have pointene).
Arlet hjalp utroligt dele direkte og dels med visning til programmer, der hjalp.
Desværre var det ikke direkte disse som løste problemet, men de hjalp godt på vej.
Min løsning i dette tilfælde vil jeg prøve at beskrive i tip-sektionen under overskriften Trojan fjernelse.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-12-05 18:37

godt du fik problemet løst i hvertfald