/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Kan et PC-spil lægges på HDD
Fra : marcussen1
Vist : 459 gange
100 point
Dato : 15-12-05 20:09

Jeg har et par PC-spil, som jeg gerne vil have lagt permanent på HDD. Kan det lade sig gøre og hvordan?
Niels

Kommentar
Fra : vendhalm

Dato : 15-12-05 20:55

Det ka du gøre med virtuel cd.. kender ik programmet.. har bar hørt det sku ku fungere..

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 15-12-05 20:55

Ja, kan det godt.
Men du skal hente et program til at lave image/virtuelt drev.

Kan ikke huske hvad det hedder.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 15-12-05 20:56

søg evt på alcohol 120%

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 15-12-05 20:56

søg evt på alcohol 120%

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-12-05 21:07

Spil på CD er ofte bygget op sådan, at (næsten) alt hvad det skal bruge, hentes på CD'en. Ofte installeres der et lille starterprogram, som registrere hvilken drev den blev installeret fra.
Hvis man så forskyder cd-rom drevet fra fx. D til E, fordi man har fået en ekstra harddisk, så skal det installeres om igen.
Du kan også komme ud for at CD-rommen har også fået tildelt et navn i header på CD-en. Når programmet startes op, søger den filer på CD'en. Her bruger den ikke drev bogstav, men søger efter et drev med det navn som ligger i header på cd'en.
Som du nok kan se, er der mange kringlede måder at forhindre uautoriseret brug. Men selvfølgelig kan dette omgås, som det nævnes højere oppe!

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 110 point
Dato : 15-12-05 21:27

Eller CloneCD / CloneDVDmed Virtual CloneDrive
http://www.elby.ch/products/clone_dvd/index.html
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 16-12-05 10:26

Tak for svaret Gambrinus.