/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Terratec Cinergy 400 TV/Video kort
Fra : tadeo
Vist : 489 gange
200 point
Dato : 15-12-05 16:30

Mit TV kort kan godt optage, men når jeg vil afspille filmsekvensen mangler der lyd, den mangler ikke når jeg bare ser TV.
Mit lydkort er et Sound Blaster Audigy 2 24 bit, lyden har tidligere virket efter en optagelse.

Håber nogen kan hjælpe, jeg har prøvet at gå alle indstillinger og tilslutninger efter.

MVH
Tadeo

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 15-12-05 16:41

Har du tjekket at din recording level er skruet helt ned?..
den finder du bla. i kontrol panel.. lydindstillinger.. audio....
->Brommi

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 15-12-05 16:48

Der er et audiokabel fra tuner til lydkort, har du det monteret.

Accepteret svar
Fra : zita30

Modtaget 210 point
Dato : 15-12-05 16:48

Det er dit tv kort det er gal med det er næsten umuligt at opdater, jer har haft et magen til uden hel nu har jeg en 600 lige til at smide i skrælderen, nej her er min nye tv kort Hauppauge WinTV-HVR-1100 Hybrid det kører.

zita

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 15-12-05 17:23

Indstillinger er i orden, audiokablet er tilsluttet, jeg har også prøvet på at opdatere det, hvilket heller ikke hjalp.

Har overvejet at købe et nyt TV kort.

Tadeo

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 15-12-05 17:36

Prøv at af/indstallere kortet igen.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 15-12-05 17:52

Jeg vil i første omgang af/installere kortet igen.
Det bliver nu ikke i dag, jeg skal ud nu, vender tilbage i morgen

Tadeo

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-12-05 19:33

jeg har selv et 600 kort,
jeg brugte et forkert lyd-optageformat.
mulig grund, manglede codec . til netop det format som jeg fejlaktig havde valgt.

i dag bruger jeg intervideo winDVR , som ligger på den medfølgende cd.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-12-05 19:35
Godkendelse af svar
Fra : tadeo

Dato : 16-12-05 17:04

Tak for svaret zita30.
Det var mit kort der er kaput til at optage med, jeg køber et nyt,
det bliver nok det du har omtalt.

MVH.
Tadeo