/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Gode forslag til bærbar ønskes
Fra : 7337
Vist : 651 gange
500 point
Dato : 13-12-05 10:04

Vi skal bruge et par bærbare arbejds-pc'ere! Har nogen nogle gode forslag?

Skal for det meste håndtere office-pakken og lidt billede programmer. Ikke A-Cad.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 13-12-05 10:24

prøv at kigge på

www.shg.dk

de har en del at vælge i mellem og er på listen hvor tingene er til ok pris / kvalitet

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 13-12-05 10:26

hej
Cpq nx6110 CelM 360/256MB/40GB/15"TFT(10x7/128MB)/DVD-CDRW/WLAN/NIC/modem/XP HE ~ kunne godt være et bud
Pris ca 4.995,00 ex moms
mvh
krakgt

Kommentar
Fra : 7337

Dato : 13-12-05 12:09

Har du et link krakgt

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 13-12-05 12:24

Prøve dette link
http://search.hp.com/gwdkdan/query.html?lang=da&submit.x=8&submit.y=8&qt=Cpq+nx6110+&la=da&cc=dk

Product Description HP Compaq Business Notebook nx6110 - Celeron M 360 1.4 GHz - 15" TFT
Dimensions (WxDxH) 32.9 cm x 26.7 cm x 3 cm
Weight 2.7 kg
Localisation Danish / Denmark
System Type Notebook
Built-in Devices Stereo speakers, wireless LAN aerial
Processor Intel Celeron M 360 1.4 GHz
Cache Memory 1 MB - L2 Cache
RAM 256 MB (installed) / 2 GB (max) - DDR SDRAM - 333 MHz
Hard Drive 40 GB - 4200 rpm
Optical Storage CD-RW / DVD-ROM combo - integrated
Display 15" TFT active matrix XGA (1024 x 768) - 24-bit (16.7 million colours)
Graphics Controller Intel GMA 900
Audio Output Sound card
Telecom Fax / modem - MDC - 56 Kbps
Networking Network adapter - Ethernet, Fast Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g
Wireless NIC Broadcom 802.11b/g WLAN
Input Device Keyboard, touchpad
Power AC 120/230 V ( 50/60 Hz )
Battery Lithium Ion
Operating System Microsoft Windows XP Home Edition
Manufacturer Warranty 1 year warranty

mvh
krakgt

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 13-12-05 12:36

Besøg El-giganten og køb en Toshiba, de er meget holdbare hvor andre lettere går i stykker.
mvh
Bjarnebr

Kommentar
Fra : 7337

Dato : 13-12-05 13:47

Hvaøhh med

IBM Thinkpad R51 15" med IBM portreplikator? Har nogen en mening om den?

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 13-12-05 13:56

tja hva´ med den ?
IBM
TS/Thinkpad R51 1.6GHz PM 725, 256MB DDR RAM, 15" TFT 1024x768, Int Extreme Graph. 2, 64MB VRAM delt, 40GB 5400 rpm harddisk,CD-RW/DVD Combo,LiIon, Bluetooth, Firewire, Int 802.11b/g (Centr.), Sikkerhedschip, WXP Pro**
Pris ca. kr. 6.895, ~ lager primo 2006
mvh
krakgt

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-12-05 16:51

Nu har jeg deltaget i mange tråde om netop dette spørgsmål og mit svar bliver altid
www.zepto.dk
Det er dansk kvalitet når det er bedst og de vinder masser af priser for deres produkter. De er måske ikke lige de allerbilligste men pris og kvalitet hænger sammen. Oven i købet har de en brandgod service.
Prøv at tjekke deres side og bliv forelsket.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-12-05 16:54
Kommentar
Fra : myg

Dato : 13-12-05 20:20

.... og lyt nu til Fijala.
Zepto er noget af det bedste du kan finde.

Kommentar
Fra : 7337

Dato : 14-12-05 11:20

Det er jo en jungle, det her! Har spurgt mig omkring. Nogen siger Dell er fint og andre det er noget lort. Nogle sværger ubetinget til IBM, andre siger det er noget opreklameret lort.

Jeg har tidligere haft det lidt træls med Dell, og Compaq'erne er jeg ikke imponeret af! IBM'erne kender jeg fra gaaamle mskiner, og de har virket upåklageligt, på trods af høj alder.

Har checket Zepto-siden. Og umiddelbart virker det fint! Men jeg står stadig og vakler!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-12-05 16:52

Du må for alt i verden ikke betvivle Zepto for deres kvalitet. De ligger foran både Dell og IBM hvis du spørger mig.
Jeg er lige ved at finde et par tests af dem der er foretaget på www.waretest.dk

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-12-05 16:54

http://www.tweak.dk/tests2.php?id=567

Kandu snuppede noget af mit forrige link.
www.hardwaretest.dk

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-12-05 16:58

Nu skal det måske siges at jeg er overhovedet ikke til IBM. De er efter min mening kommet lidt bagefter udvuklingen og er for dyre. Så har de dres eget system hvor det ikke er altid det kan snakke sammen med alt andet hardware. Det er selvfølgelig ikke så udpræget ved bærbare da der jo ikke bliver skiftes ret meget hardware i.

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 14-12-05 17:09

Hej 7337
Det er næsten som med biler - nogen ka´ lide det ene, og andre det andet. Sommetider er det bare at springe i det.
Og i øvrigt - mange af stumperne inden i - er jo de samme

Held og lykke med din fortsatte søgen
krakgt

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-12-05 11:09

Nu vil jeg lige blande mig ! (På opfordring)
Jeg har ikke en stand forskid på bærbare datamaskiner.
Bortset fra det synes jeg, de er alt for små.
Stavepladen er ikke lavet til et par ordentlige mandfolkenæver.
Den lille gnaver har absolut ingen opdragelse og fiser rundt som det passer den.
De kan ikke overclockes uden at røgen slipper ud.
Efter et par timer flader de ud og forlanger at blive madet med en 50 Hz sølvske.

Nææææ. køb du dig et monster af en datamaskine.
En 3.7 hk 230 V 2300 VA generator.
En 42" fladskærm, samt en legevogn eller cykelanhænger.
Det kommer du længst med i længden.
Husk jeg er den eneste, der har leveret et brugbart svar og hit så med de point.
Gambrinus
Send lige en e-mail.
Jeg har formateret det forkerte drev, så din e-mailadresse og tlf.nr er røget sig en tur.
Jeg skal lige bruge din ekspertise til et par hælervarer, jeg har fået op under neglene.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-12-05 18:00

Duer din mail ikke?

Annuller spørgsmålet
Fra : 7337

Dato : 05-01-06 12:20

Jeg har modtaget et par gode forslag, blandt andet på Zepto'en.

Jeg har dog brugt andre (udenfor kandu) råd om at købe gammelkendt mærkevare. Jeg har købt IBM hos www.laptops.dk.

Pris har været meget fin og put'erne køre bare ti fire.

Men ellers tak for god indsats