/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Hjælp til køb af ny computer.
Fra : RaB
Vist : 273 gange
100 point
Dato : 11-12-05 23:16

Har været inde på edbpriser for kigge lidt på ny com, men kan hurtig se sig blind der inde.. men hvad siger i til denne bundkort her http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=148050 okay hvorfor en cpu skal man vælge til dette bundkort..??

Kommentar
Fra : RaB

Dato : 11-12-05 23:21
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-12-05 23:33

Helt klart et af de bedste bundkort på markedet lige nu! Man skal bare gøre sig klart at amd kommer med en ny socket til sine cpu'er her i det nye år! Så muligheden for en cpu opgradering på dette kort forsvinder i takt med at de udfaser de "gamle" cpu'er! Så hvis man ikke kan vente ville jeg nok vælge en noget større X2'er end foreslået, men det jo din pengepung der bestemmer det!

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 12-12-05 00:24

Bundkortet kan ikke kører med ddr2 ram det ville jeg få hvis det var mig når du nu skal igang, cpu er ok og asus er jeg helt med på

men ikke at den ikke kan kører ddr2 ram

zita

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 12-12-05 00:31
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-12-05 00:31

Hmm? Understøtter AMD DDR2 Ram?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-12-05 07:40

Næææææ.....
RAM controlleren sidder i CPU'en.
Men det er da et godt sted at starte.
Altså om man vil ha' Intel eller AMD.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-12-05 08:32

Jeg venter også med at opgradere/ny pc indtil amd kommer med deres nye Socket M2 ,amd's nuværende Cpu'er understøtter ikke DDR2 men det kommer med deres nye Socket M2 (som tedd omtaler)

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2587

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2622

Amd har ikke villet understøtte DDR2 ram fordi at de ikke har ment at ydelsen har været nævneværdig bedre/højre end DDR1,og at de først ville understøtte DDR2 når Der er udviklet
bedre chipset/memory controllerenog at DDR2 ram er kommet i nyere revisoner f.eks. a,b,c, o.s.v. samme ram moduler udvikler sig hele tiden ,derfor er det f.eks. bedre (samme ram modul)
at købe et ram modul med revision c end a.
Lang historie

Manse9933

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 12-12-05 08:43

ingen historie om at det skulle værer en AMD ????

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-12-05 08:46

Ellers er det et skide godt bundkort du har valgt dig der(jeg har bygget en pc,til en ven med det bundkort)nVIDIA Chipset bundkort er i min verden de bedste,nVIDIA Nord/syd chipset er rock stabile,og via/intel kan godt pakke sammen når de gælder hastighed/funktioner i deres chipset.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-12-05 08:52

Jeg kører selv nVIDIA,er nogle intresseret så er det bedste sted at hente bundkorts/chipset drivere(nyeste/bedste) så er det direkte inde på nVIDIA's hjemmeside,lige meget hvilket bundkort man har
bare det er nVIDIA baseret,nogle lidt ældre kort har et par begrænsninger(hvad angår lyd)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-12-05 08:54

http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=148050
zita30>spørgeren spørger ind til et AMD Cpu baseret bundkort

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-12-05 18:09

Så venter vi bare at der kommer soundstorm i det nye nvidia chipset! Stakkels intel, håber de snart kommer op på dipperne så vi kan få noget mere konkurence på prisen!

Kommentar
Fra : RaB

Dato : 12-12-05 19:44

nå men det ender nok med jeg købe de 2 ting.. skal man ha en bestemt strømforsynd og hvorfor nogle ram ville i smække i..?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-12-05 23:55

Til SLI vil jeg anbefale mindst en 550 W strømforsyning, men har du ikke tænkt dig at køre med 2 grafikkort kan mindre klare det! Ram? DDR 400 selvfølig! Kingston er et godt mærke der! Kortet supporterer jo op til 4 giga så du kan jo starte med 2 giga dual ram!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-12-05 02:34

Hvad skal du bruge den maskine til ?
Har du tænkt dig at overclocke ?
Er det en spillemaskine du vil ha' ?
Hvad har du ellers tænkt dig den skal bestå af ?
Hvilket budget har du ?

Hvis du f.eks. skal bruge den til at spille på, skal du ikke ha' en Dual-core CPU.
Hvis du skal OC er det ikke altid smart med mere end to stænger RAM.
Du må komme med meget flere oplysninger.
Gambrinus

Kommentar
Fra : RaB

Dato : 13-12-05 15:00

Gambrinus
jeg skal for det meste bruge den til at spille på og brænde og internette. nej den skal ikke overclockes.. havde tænkt på at smide dette grafikkort i http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=157972

ved ikke hvor mange penge jeg vil bruge på det.. men den skulle gerne skulle kunne følge med de nyeste spil, i et stykke tid..

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-12-05 15:30

Hvis du skal bruge den som spillecomputer, kan det nok ikke betale sig med
en Dual-core CPU. Så kan det bedre betale sig med en større singlecore CPU.
Jeg har selv en AMD x2 3800+ på et Gigabyte GA-K8NXP SLI bundkort og 2 stk. 6600GT Grafikkort. Men til gengæld bruger jeg sjældent min pc til spil.
De 2 grafikkort bruger jeg til at køre med 3 skærme. Hvis jeg så har brug for bedre grafik, kan jeg sætte dem i SLI-mode på en skærm.
Så det du har i tankerne se meget fornuftigt ud bortset fra CPU'en.
Du kan så altid supplerer med et ekstra grafikkort og køre dem i SLI mode.
Læs mere her : http://www.hardware-test.dk/ht/tests.asp?classid=11
Det er jo trods alt en større investering du er igang med.
Gambrinus

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-12-05 18:45

Alt er jo relativt Gambrinus! Tror nu sagtens du kan køre en heftig gang F.E.A.R. på den PC du har!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-12-05 19:01

Problemet er nok, at jeg ikke har nogen ide om hvad F.E.A.R er.
Til gengæld kan jeg nu spille Tetris og Syvkabale PÅ EN GANG !
Jeg har ikke min hardware så længe ad gangen.
Jeg sælger den hele tiden vidre, før den blir varm.
Men med den foregående AMD64 3000+ 1.8@2.7 lavede jeg da for sjov nogle Benchmark og kunne se, at jeg var helt godt med på div. nørdsider.
Men det korte af det lange er, at Dual core ikke bliver udnyttet i spil.
Gambrinus

Kommentar
Fra : RaB

Dato : 13-12-05 21:11

Gambrinus

okay men kan ikke finde en støre cpu på edbpriser, men det bundkort jeg her tænkt mig at købe http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=148050 hvor stor cpu kan den trække..??

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-12-05 21:21
Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-12-05 21:28

Har du røvet en bank ?
Gambrinus /-P

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-12-05 22:10
Kommentar
Fra : RaB

Dato : 15-12-05 21:29

Gambrinus
Hvis du f.eks. skal bruge den til at spille på, skal du ikke ha' en Dual-core CPU.

Hvorfor ikke..?? og hvorfor en ville du ellers forslå..?? til samme pris klasse som den jeg havde tænkt på..

hehe nej ikke endnu, men kan være det bliver nådvendig..

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-12-05 21:39
Kommentar
Fra : Capoeira8

Dato : 11-05-06 23:43

Tro mig ikk køb det bundkort det er dårligt