/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Er Kandu død?
Fra : arne.jakobsen
Vist : 534 gange
50 point
Dato : 08-12-05 23:24

Gennem længere tid er der stillet flere spørgsmål her på Kandu, der drejer sig om selve Kandu-systemets virkemåde.

Disse er også blevet godt besvaret af flere vidende Kandu'er.

Men når disse svar IKKE bliver fulgt op at Kandu-teamet, synes jeg der er grund til bekymring.

Prøv at kigge i menuen ude til venstre. Der er stadig et punkt der hedder: Afventer godk.

Det er jo en rest af et system der var engang. Dette KUNNE en programmør fjerne på mindre end 1 time.

I punktet Kodeord/E-mail burde man kunne skifte sin Kandu-email, men dette kræver at Kandu sender et kodeord tilbage.

Det gør Kandu IKKE.

Jeg har indtil fornyligt deltaget i en tråd, hvor spørgeren netop ville skifte sin email-adresse. Jeg fortalte hvordan, men det er stadig ikke lykkedes. Kandu sender IKKE det lovede nye kodeord!!

Er Kandu DØD?? og hvad så?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-12-05 23:37

intet nyt

men nye brugere får da kodeord tilsendt med det samme - så helt døde er de da ikke .

Accepteret svar
Fra : Keldd

Modtaget 60 point
Dato : 08-12-05 23:37

Næh arne, jeg tror ikke de er helt døde, for en uges tid siden, fik de moralske skrupler,
og lukkede et spørgsmål fra een der ville vide hvordan man huggede biler,
selvom svarene var det rene skæg.
Men hvad de egentlig vil med Kandu efterhånden, kunne da være interessant, at få at vide.
En sjælden gang kommer de jo med en udmelding, om det nye Kandu, med billeder og m.m.
og så knækker filmen. Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 08-12-05 23:48

uuhhh... spooky
Det store kandu spøgelse....the site of the living dead !
Jeg syntes bare det er cool at der ikke er fuld af adminstratoer heletiden.
Men,,kunne godt tænke mig at side blev modaniseret lidt.
Kunne være fedt hvis man kunne havde et "bruger billed" og signatur linie, og indlægs tæller, en bedre profil osv osv osv....

Det kunne også være fedt hvis man kunne se Seneste 25 indlæg, samtigdig med man læste en tråd. Det ville spare mange klik.
Og især når siden er så langsom som den er.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 08-12-05 23:50

Jeg tror at vi er de eneste der giver kandu liv...via kunstigt åndedræt..hvor længe kan vi holde pusten?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-12-05 23:50

trine08 - du kan da sagtens se de første 25 samtidig med at læse en tråd - du skal blot have to vinduer kørende

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 08-12-05 23:53

miridtdk - ja okay
Men det holder ikke......

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 08-12-05 23:57

a´hva? trine, hvorfor ikke?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-12-05 23:59

holder da udemærket her - og hvis du vil have mere profil osv - så link til en hjemmeside du selv er herre over

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 09-12-05 00:01

mangorossa< hvorfor det er dumt at man skal havde 2 vinduer kørende ? Er det det du mener ?

Det er bare dumt... tænk hvis det var sådan på alle sider ?
Det er usmart....

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 09-12-05 00:05

Prøv og se hvor smart det er lavet her: http://www.tweakup.dk/forumnew/read/93720/
Samtidig med at du læser en tråd, kan du se de nyeste forum indlæg ude til venstre.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 09-12-05 00:15

...og så forsvandt vi allesammen ind på Trines link

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-12-05 00:21

Trine - At henvise til en anden side synes jeg ikke er et godt svar. Jeg har checket den side du henviser til og jeg er ikke specielt imponeret: Se f.eks. her

http://www.tweakup.dk/forumnew/read/93714/

Man har ganske vist hele tiden venstresiden, men selve tråden er kun repræsenteret ved 1 linie.

På Kandu er man inde i tråden hele tiden. Det vil jeg til enhver tid foretrække.

Så det der med de smarte, er vi ikke enige om.

Nu skal vi ikke bruge tråden til at diskutere Trines hjemmeside. Så lad os vende tilbage til.................

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 09-12-05 00:24

Forstår ikke det her: men selve tråden er kun repræsenteret ved 1 linie. ?
Og det her: På Kandu er man inde i tråden hele tiden. Det vil jeg til enhver tid foretrække. ?

Og det er altså ikke min hjemmeside...detsvære :(

Men for nu at vende tilbage: Jo kandu er mere eller mindre død.

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 09-12-05 00:31

og lige så snart at siden bliver så smart, bliver der sikkert indført noget med VIP-profiler som mod et beskedent beløb på 20 kr. for en uge kan chatte sammen samtidig med at de er fri for at se på reklamebannere.
For os andre der ikke vil give penge for en VIP-profil, bliver der så masser af Reklamer for Dell og TDC-internet og kun adgang til de svar som ikke blev godkendt.

Nej jeg gider ikke brokke mig over denne side, og jeg lever fint med at den kan være lidt langsom. Jeg forlader bare siden og vender tilbage senere hvis jeg mener at den er for irriterende..

Mvh.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-12-05 01:18

De har simpelt hen bare glemt at slukke for serveren,
da de gik på pension for et par år siden.
Gambrinus

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-12-05 07:12

Citat
Prøv og se hvor smart det er lavet her: http://www.tweakup.dk/forumnew/read/93720/
Samtidig med at du læser en tråd, kan du se de nyeste forum indlæg ude til venstre.

Jeg synes så til gengæld, at man skal lede meget længe, (og måske forgæves) på at finde andre sider der er bygget op, så det er lige så let og overskueligt at finde ud af som Kandu.dk.

Okay, det er langsomt i perioder, og endda nede ind imellem, men der kender jeg masser af forumsider der kører sådan også.

Jeg er i hvert fald en af dem der ikke håber på at selve sidens udseende og opbygning bliver lavet om.

Man kunne måske ønske lidt mere "justits" eller synlighed, men igen......det samme problem med "usynlige" administratorer klages der også over andre steder.

Og helt usynlige er de altså ikke her.

De to gange jeg har henvendt mig via mail, og bedt om at få fjernet indlæg fordi nogen havde oplyst navne og adresser m.m. på personer, er det sket inden for et kvarter.

mvh dova

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-12-05 08:16

Man kan da sagtens følge en tråd og 25 seneste ................med to skærme.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 09-12-05 08:21

Ja, det kan man sagtens,,,men det er bare ikke særligt smart.
Men folk er jo åbenbart godt tilfreds med siden som den er......
Så lad den dog endelig blive i sit herlige design og farve...super

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-12-05 08:56

men det bedste ved kandu.dk er nu... </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-12-05 09:17

Men tre skærme kan godt være lidt forvirrende.
Gambrinus

Kommentar
Fra : syrena

Dato : 09-12-05 09:44

Hvis ikke "Kandu", hvilket godt alternativ er der så, om jeg må bede?
Syrena

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 09-12-05 10:15

Ikke rigtig nogen, syrena.

Det er bare så ærgeligt hvis kandu dør helt.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 09-12-05 10:23

Det der Molokyle, hvad er det for noget??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-12-05 10:42

Gambrinus - de skærme skal ikke stå ovenpå hinanden. Du får ondt i nakken.

Ps. Hvis kandu går helt ned ....................................hvor er så mødestedet. ????

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 09-12-05 10:52

hehe,,,ja,,lad os lave en nød plan.

Nu har jeg ikke selv en bruger derinde endnu, men siden virker meget fed: http://www.connery.dk/
Så det er mit forslag

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-12-05 12:43

>Ervind
De står hulter til bulder.
Ellers passer de ikke, med der hvor musen vil hen.
Foresten må jeg ikke godt låne din CPU.
Der er pis.. kolde her i pc'hulen.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-12-05 14:26

Jo jo jeg skal lige vame den op -- det ta'r kun 63.08 sekunder.
Skal jeg sende hele comp, eller bare den varme cpu.
Jeg sender også noget aftersun, så din hud ikke tørrer ud og rynker.
Er det ikke nok, så kan du få nogen til at sende et par varme tanker.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-12-05 14:31

Trine08 -
Uden at kunne sige det helt bestemt - så tror jeg ikke siden er noget for mig.
Og jeg aner ikke hvad jeg skal med dette:
[V] Ja tak, jeg vil gerne have fede tilbud og info om billige mærkevarer som ex. GUCCI og modtage Luxshop.dk's nyhedsbrev
Tænk at rende rundt med USB harddisk i en................Gucci-taske.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-12-05 14:34

Gambrinus - Du skal da ikke sidde og fryse, så her er en masse VARME TANKER.

og

P.S.: Har I set at der lige er lagt et tip om at Lukke spørgsmål og at dette har fået 3 stjerner? Jeg er altså alligevel ikke den eneste der synes at det er en god ide.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 09-12-05 14:35

Nu må du sgu følge lidt med Eyvind, det gør alle os andre da.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-12-05 14:38

Og så er en USB harddisk altså mere blæret end en Gussi hva'be'har'sæk.
Gambnrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-12-05 14:42

Tak Arne
Men det haster altså ikke med denne tråd.
Der er ved at gå kuk i den, så der kommer nok ikke et fornuftigt svar alligevel.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-12-05 14:43

Jeg har prøvet at rende rundt med en CFII microdrive i hånden, for at se om der var lidt scoring at hente..................men folk spurgte bare om jeg var blevet for fin til at hilse på. (man slipper jo ikke bare en microdrive uden videre.)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-12-05 14:45

Øh - hvad var spørgsmålet.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-12-05 14:46

Gambrinus - Jeg kunne da ikke drømme om at lukke denne lille hyggetråd

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-12-05 14:50

For øvrigt kan i ikke hænge mig op på noget som helst, jeg skriver.
http://www.itsvar.dk/jcs/news/news.aspx?id=4a46ff8fc93540cb86fe9a925d5abc5c
Alle tiders undskyldning når man vrøvler.
Gambrinus

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-12-05 14:52

M.h.t. lukning af spørgsmål sker det tit at nye brugere stiller spørgsmål om hvordan? Jeg gør det at jeg sender en lukkevejledning når et af de spørgsmål jeg er involveret i har været åben i ca. 14 dage. Det får jeg så også ofte skældud for, men lige så ofte TAK. Senest:
Citat
Kommentar

Fra : saf1 Dato : 07-12-05 16:13

Tak for svaret arne.jakobsen. Nu kan jeg da i det mindste finde ud af den slags brøker.
Og tak for hjælpen med at få lukket spørgsmålet, jeg tilmeldte til i går så jeg er ikke helt inde i det endnu.

Hilsen sasja

Jo, når Kandu HAR et point-system synes jeg også at man bør lukke sine spørgsmål efter en rimelig tid.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-12-05 14:55

Arne kan du ikke lige skælde ud.
creamygirl har ikke lukket spørgsmålet her:
http://www.kandu.dk/dk/spg/79249
selvom hun har løst problemet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-12-05 14:59

Øh - Arne ..................................det var kun for sjov.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-12-05 15:11

Øh - Eyvind ..................... Ja sgu var da da sjovt. - Flødepigen HAR lukket sit ????

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-12-05 15:38

Aæiuøhhhem - det har hun jo også.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-12-05 15:51

Pyt med det. Hun har garanteret andre ulukkede spørgsmål. Så jeg skal gerne føje dig!

FYH DA DA Creamy, kan du så se at få lukket dine spørgsmål, ellers får nisserne besked om at gå uden om dine sokker når de skal dele morgenjulegaver ud.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-12-05 00:16

Jeg tror da ikke kandu er død, de trænger bare til nye batterier og hvad så?

Godkendelse af svar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-12-05 07:41

Tak for svaret Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 11-12-05 10:49

Ja, mange tak arne, og god Jul til alle,

og også til ledelsen på Kandu (ku' I så ikke lade mig vinde præmien, næste gang ?)

Hilsen
Keldd....