/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
CPU varme??
Fra : Try_to_help
Vist : 533 gange
70 point
Dato : 08-11-02 18:45

hej jeg har en xp2000+ osv. men jeg ville gerne høre hvor varme er de højest anbefalet til og hva med harddiske hvor varme må de blive og til sidst hvad med selve kabinettet???
jeg har hørt nogen sige 80-90 men kan det virkelig passe det lyder sq højt...min er oppe på 64!!!

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 08-11-02 20:40

Der er lidt delte meninger omkring det med temperaturer på PC'ere - men en ting er sikkert - jo varmere, jo hurtigere "dør" elektronikken.

Efter hvad jeg kan se af tests så er din temperatur (din PC's!) ikke unormalt prøv at se test på http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/09/17/4359897

Det vil altid være et spørgsmål om hvor meget køling man vil have på bekostning af støjniveauet for PC'en.

Mange PC'ere har for-monteret plads til ekstra blæser, der dog vil larme mere og hæve strømforbruget

Du fortæller ikke om hvor meget du har puttet i maskinen udover formodet standard-opsætning (F.eks. TV-kort, netkort, ekstra harddisk, brænderdrev). Disse ting vil hæve temperaturen - afhængigt af hvor meget man bruger dem.

Ved 80-90 grader C. burde både bundkort og diverse tilbehør været stået af....

Mvh

Accepteret svar
Fra : jenschrmunk

Modtaget 70 point
Dato : 08-11-02 21:39

Hej
AMD siger at dø temp. på en CPU er 86 grader udvendig, der er 10 grader varmere indeni, så hvis din er 64 så sker der ikke noget ved det.
Prøv evnt. med en biosopdatering, dette har før hjulpet på ASUS.
Køb en lidt dyrere blæser, og evnt en kabine blæser der trækker den varme luft ud.
MVH

Kommentar
Fra : Try_to_help

Dato : 08-11-02 21:51

ja, nu i siger det....jeg har en 300 psu kan den sagtens "trække" 4 blæsere 2 harddiske 1 dvdrev og så diverse(onboard lan, graffikort)??

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 08-11-02 21:58

300 psu?? - men som sagt jeg mener ikke du har noget problem.....
Så vidt jeg kan se har du "kun" en ekstra harddisk - så stadigt ikke noget problem

Mvh

Kommentar
Fra : Try_to_help

Dato : 08-11-02 22:16

300 watt gad ik og skrive det!!!:)
men hvad med en harddisk hvor varm må den blive min har været oppe 48!!!

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 08-11-02 22:32

En harddisk bliver jo lavet til at sidde i et kabinet hvor temp. når op 60-70 gr.C. - det er ikke noget problem. Problemet er hos den "finere" elektronik, der bliver ødelagt eller sløves af for høje temp. Men dine temp. er ikke unormale, hvis du prøver at kigge på tidligere test. Hvis du er meget bekymret så check om der plads til flere kølere i kabinettet eller køb nogle mere effektive kølere.... MEN umiddelbart har du ikke brug for det - OG din maskine vil larme som langt ind i h.....
Din watt (maskinens! ) burde ikke være noget problem - bare du husker at jo mere du putter i maskinen, ja - jo højere strømforbrug. Min(e) maskine(r) står tilsluttet i døgndrift - og det kan aflæses på måleren.....

Ned med bekymringerne og op med humøret - det er week-end!!

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : jenschrmunk

Dato : 08-11-02 22:37

Hej
Prøv at kigge her : http://maxtor.com/en/documentation/data_sheets/diamondmax_plus_9_data_sheet.pdf
Der står max. 60 grader.
MVH

Kommentar
Fra : jenschrmunk

Dato : 08-11-02 22:45

Det er også en mulighed at udskifte til runde kabler i kabinettet, dette giver en noget bedre air flow, og dermed bedre køling.
MVH

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-11-02 22:27

"Try_to_help" <Try_to_help.news@kandu.dk> wrote in message
news:YASy9.6056$oC3.1003800@news010.worldonline.dk...
> hej jeg har en xp2000+ osv. men jeg ville gerne høre hvor varme er de
> højest anbefalet til og hva med harddiske hvor varme må de blive og til
> sidst hvad med selve kabinettet???
> jeg har hørt nogen sige 80-90 men kan det virkelig passe det lyder sq
> højt...min er oppe på 64!!!

Ved temperature over 85 grader celsius risikere du at brænde kernen af. 64
grader er intet problem, med mindre det er i idle-tilstand. Prøv Prime95
torture test i en halv time, så snakker vi full load!
--
Med venlig hilsen Kristian Espensen

Godkendelse af svar
Fra : Try_to_help

Dato : 09-11-02 22:45

Tak for svaret jenschrmunk.
og også tak til dine svar kanjegik!!!
"op med humøret det er weekend" citat slut!:)