/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Tastatur og mus på én RF-USB modtager!
Fra : dbl
Vist : 540 gange
100 point
Dato : 30-11-05 17:49

Hej!

Mange mus og tastaturer kommer i dag med en RF-USB modtager, mit spørgsmål er så...

Kan man købe et tastatur med en RF-USB modtager og en mus med en RF-USB modtager (begge fra Logitech) og så nøjes med at bruge den ene RF-USB modtager, til begge enheder?
Hvis ikke, vil det så skabe konflikter hvis man sætter begge RF-USB modtager i samme USB-Hub?

Mvh.
d.Buus

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 01-12-05 12:07

Hvis du køber begge to i et sæt, vil der altid kune være én sender. Du vil aldrig nogen sinde få to modtager i sådan en pakke.

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 01-12-05 12:26

Nej, det ved jeg godt, men det tastatur og mus jeg vil have sælges ikke som en "pakkeløsning"

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-12-05 14:23

1. Du vil ikke kunne bruge samme modtager, med mindre at den ene modtager er både til tastatur og mus.
2. om der kan opstå en konflikt når du bruger samme hub ved jeg ikke, jeg tror det faktisk ikke, men når de sidder i hvert sit USB stik på computeren, så sker der ingen konflikt.

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 01-12-05 16:36

bentjuul, som jeg forstår det du skriver, så kan jeg f.eks. købe et sæt med tastatur og mus, og så smide musen væk, og købe en anden mus og bruge den på samme modtager som tastaturet, da modtageren til tastaturet er tiltænkt både tastatur og mus.
Har jeg forstået det rigtigt?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-12-05 16:46

Jeg har haft et Generetic sæt med både mus og tastatur på samme censor. Da musen var frygtelig dårlig til at holde strøm, smed jeg den ud og købte jeg Logitech. Der var der jo en ny censor og det fungerer prefekt. Om så jeg driver den i samme hub er der ingen problemer.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-12-05 19:12

Det jeg mener er at der kan være en mulighed for det, men er ikke sikker - jeg har selv to sæt logitech men da det ene er Bluetooth, så jeg kan ikke afprøve det for dig.
Prøv at få en snak med forretningen om den mulighed du beskriver kl 16.36, eller skriv til http://www.logitech.com/index.cfm?countryid=4&languageid=15 support.

//bentjuul