/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
virker kun i fejlsikkertilstand
Fra : mnbjenden2
Vist : 390 gange
300 point
Dato : 28-11-05 17:09

hej jeg har en lcd computer model lp200t,pentium 2, 800mhz cpu, 128 mb ram, har en nyinstt. win98 men skittet genstarter lige så snart man ser skrivebordet der kommer en vindue frem men kan ikke nå og se hva f. der står . har prøvet med win me. winxp. og med andre hd. andre ram . kan kun starte den op i fejlsikker tilstand. men der er jo ikke nogle vitz at kun køre i fejlsikker tilstand.
har som det sidste også prøvet linux men der genstarter den bare inden den bliver færdig . ikke fordi at jeg kender linux men en ven syntes at jeg skulle prøve .hmm.
hjæææælp

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-11-05 17:15

Enten på grund af forkert driver eller dårlig ramblok.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 28-11-05 17:27

Prøv at køre en fuldstændig Scandisk i fejlsikret tilstand, måske løser det dit problem

Clou

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 28-11-05 18:05

har hentet driver fra producenten clevo . har skiftet ram.
har kørt en fuldstændig scandisk i fejlsikker tilstand og fandt ingen fejl

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-11-05 19:32

Når windows genstarter efter indstallation søger den hardware og forsøger at indstallere.
Er der for meget grej så går win i coma.
Prøv at tage alt unødvendigt grej fra, og så indstallere.
Linux har sikkert samme problem.

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 28-11-05 20:07

hmm alt er onboad . har selv tænkt den tanke . så jeg har haft skildt skittet af og fjernet alt det som jeg kunne fra motherboadet . nu ikke så meget . men cdrom. a-drev. ir.pcmcia concollet( stavefejl) . og andet jeg ikke lige ved hva´var . men ikke om det hjalp en dyt

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-11-05 22:48

Nu ser jeg at det nok er en labtop du har - og så er der ikke meget at pille ud.
Det er ikke sikkert at '98 kan klare denne comp.
Me har måske heller ikke drivere til dyret.
Og det er jo netop drivere den kører udenom ved fejlsikret tilstand.
I fejlsikret tilstand kan du i egenskaber se hvilke gule markeringer der er ved dit grej, og evt. kan du deaktivere noget så den kan starte op normalt, og defra indstallere drivere.

Har du den CD som hører til motherboard
Måske kan du starte i fejlsikret + netkort og gå på nettet og hente opdateringer.
Det kunne jeg med en gammel compaq.

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 29-11-05 17:21

ja den smager meget efter en labtop http://www.clevo.com.tw/products/lp200t.asp her er dyret. og nej jeg har ikke cd´som høre med har hentet de driver jeg kunnne finde på deres side.
og under win me fejlsikkertilstand med net eller uden . genstart lige efter at skriveboret kommer frem ;-( og win98 hmm ingen net.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-11-05 18:51

Tja - pussigt nok har jeg også en ADVANTECH med berøringsskærm hvor det hele sidder bag skærmen. Den kan køre med og uden tastatur/mus.
Den har en 2,5" HD som også passer til mine gamle Compaq labtoppe.
Har du diskettedrev, for så kunne jeg tænke mig at du slettede partitionen hvor styresystemet skal ligge, og oprettede/formaterede en ny partition.
Jeg har en diskette som kan gøre det.
eyvindc()gmail.com

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 29-11-05 19:10

hej eyvind
min er ikke en berøringsskærm . prøvet lige med fdisk på win98

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-11-05 19:21

Nej det var også bere for at fortælle om den comp jeg har fået til legeMen jeg har en diskette som kan kigge på din HD og evt. rette fejl.
eyvindc()gmail.com - så kan du downloade den.

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 29-11-05 19:47

tror bare ikke det er hd fejl for jeg har prøvet med 2 hd en med win98 og en med win-me . samt har prøvet at instt. xp . men ok der sker ikke noget ved at prøve

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-11-05 20:09

Det er måske partitionen som er for stor til din comp.

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 29-11-05 20:26

nope den hd er på 1.5 gb og den anden er på 4 gb . og som den sidste hd 40 gb.
ps. kan ikke lave dem om til exe filer selv om jeg omdøber dem . men jeg har selv pm 7,0 på denne pc så jeg må da kunne selv lave dem eller hva

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 29-11-05 20:37

ahh har fået dem lavet om til exe.filer prøver lige

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-11-05 20:44

Ja i start programmer>powerquest>rescue diskette.

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 29-11-05 20:52

kom med himem.sys: cannot control address line A20
men nu har jeg prøvet at dele den mindste til en på 1 og en på 0,5 efter at jeg har tjækket den for fejl den fandt ingen
shiit genstart igen igen

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 29-11-05 20:57

der må være en måde jeg kan forhindre at den genstarter .

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-11-05 21:16

Jeg kunne tænke mig at du slettede den partition og oprettede en ny.
(du har vel ikke haft Boot Magic kørende)
Prøv lige med '98 disketten
A:\>fdisk /mbr og tryk enter afstand mellem k og /
Jeg kan ikke begrunde men din fejl lyder underlig

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 29-11-05 21:33

oki prøver fdisk . og nej blev færdig med boot magic det var da jeg så skriveboret kom frem og ca 2-3 sek efter at skitte gik ned

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-11-05 21:43

Jammen så er du forbi bootvælgren og på vej ind i windows.
Og der bruges windowsdriveren til skærmen som måske er forkert.
I starten bruges en lavniveau skærmdriver.

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 29-11-05 21:57

nope da jeg blev færdig med pm skule jeg jo genstarte . og det gjore jeg så og så kom systemmet med opdatering det blev den færdig med og gik så til skriveboret og så sap genstart

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-11-05 22:12

Pm arbejder inde i windows eller genstarter og arbejder i den batch som den laver inden en genstart.
Det meste laves inde i windows men rettelse af C: partitionen kan den ikke lave før en genstart (batch)
Når jeg retter på C: så gøres det næsten altid fra en anden partition typisk '98 da den er hurtigst kørende.
Den batch kører lige efter at stregen er kørt hen over skærmen ( som jeg husker det)
Når du skal ændre C: bør det ikke være samtidig med evt. fjernelse af anden partition.
Win 2000 og XP kan drille hinanden for det er samme kerne de er bygget på.
'98 og ME er på samme kerne og kan drille.
Prøv med en anden HD
Slet HD og opret partition /formater
med '98 diskette
A:\>fdisk /mbr
(den arbejder i kort tid og nulstiller Master Boot Recorden)
Og så indstallere styresystem.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-11-05 22:19

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 29-11-05 22:36

er lige blevent færdig med fdisk dog uden /mbr ( der sker ingen ting) og tja det er noget skit den er snart på vej i skrallespanden . det er det samme den vil ikke . først vil den ikke boote op på cd hmm nå men brugte så win98 disk . tja den gik i stå efter jeg brugte start med cd . n u vil den ikke boote op på værken orginal win98 . har godt nok en orgnial xp.home men den er brugt på denne her pc så det er nok ikke så godt at bruge den . har en xp prof. men koden er væk ( den har aldrig været brugt)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-11-05 09:51

Du skal lige:
sæt din '98 bootdiskette i (den skal kunne boote fra A)
start comp
når du står ved A så skriver du så der står sådan
A\>fdisk /mbr
tryk enter
vent et øjerblik
genstart

Ellers må vi lige helt ned til lowformat af din HD hvis linux ligger i baggrunden og driller.

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 01-12-05 16:26

oki så har jeg gjort det samt en alm fdisk . men vil så instt win98 se booter op på cd . vælger win98 instt. fra cd men så går skittet i stå lige efter at den skriver : devive name : oemcd001

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 01-12-05 16:29

den gør det samme hvis jeg prøver med en win98 start disk stopper op lige efter device name :mscd001 hmm
billig pc til salg ok at kikke på

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 01-12-05 18:48

Her du forsøgt at downloade og installere de drivere der findes på supportsiden ?
http://www.clevo.com.tw/download/default.asp
Vælg
LP200T/LP200C Series
og
All

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 01-12-05 18:53

Du kan også downloade manualen hvis du ikke har den.
Det kører lidt langsomt der ovre fra Taiwan, men man skal jo bruge det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-12-05 19:22

devive name : oemcd001 - oem cd betyder vist at den skal indstalleres på en ny com/HD hvor der ikke har været styresystem på før.
Det kan kun gøres på en ny eller lowformat HD (som jeg er orienteret)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-12-05 19:26

Lowformat kan gøres med denne diskette.
Technet boot diskette (gratis)
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Hent og læg den på skrivebordet>dobbeltklik på den og hav en diskette klar.
Start comp med disketten og lad den selv rulle på plads.
A:\>lowlevel og tryk enter
Nu vil den total-rense din HD og windows tror det er en ny comp = OEM

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 01-12-05 22:50

hmm hjalp ikke en dyt

Annuller spørgsmålet
Fra : mnbjenden2

Dato : 27-08-06 19:09

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål