/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Forbind 2 computere?
Fra : Hypacia
Vist : 372 gange
50 point
Dato : 27-11-05 14:25

Hej Kandu.dk.

Her for et stykke tid siden fik jeg en ny computer, jeg vil gerne have alle mine dokumenter fra den gamle pc over på den nye.

Mit spørgsmål er så, hvordan forbinder jeg mine 2 computere til henanden, så jeg kan overføre mine ting fra den gamle til den nye?

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-11-05 14:31

Monterer et krydset kabel fra pc til pc via netkortet, og opreter et lokalt netværk.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-11-05 14:31

Man kan få usb, parallel og serielle kabler til det! Den hurtigste overførsel får du nok hvis begge PC'er har usb2 porte!
Du kan selvfølig osse forbinde dem via netkort og kabler!

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 27-11-05 14:34

Det drev du vil dele trykker du på.
Højre klik - Share and security - fanblad sharing - flueben i share this folder on the network.

Inden på den anden PC bør du nu kunne finde D drevet hos den pc du sidder ved nu,,,ved at trykke My computer - My networks place

Kommentar
Fra : Hypacia

Dato : 27-11-05 14:35

Skal lige siges at jeg ikke har to skærme.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-11-05 14:36

En memorystick er det letteste.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 27-11-05 14:43

Hvor mange dokumenter drejer det sig om ?
Du kunne jo sende dem til din egen mail adresse eks.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-11-05 17:12

Alternativet er at du piller din harddisk ud af den gamle maskine, og sætter den til i den nye. Sætter den gamle harddisk som slave. Du kan nu overføre alt det du har brug for med den højeste hastighed.
Når du er færdig, kan du sætte den tilbage igen, som masterdisk.