/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Musik fra pc til anlæg - hvordan/hvad?
Fra : rosekamp
Vist : 654 gange
200 point
Dato : 23-11-05 18:12

Jeg vil gerne lægge nogle af mine cd'er over på min pc og derfra køre det over anlægget. Hvad skal jeg bruge til det? Altså, hvad skal jeg have i min pc af hardware og hvilke ledninger (eller trådløst udstyr) kan I anbefale over til anlægget? Det skal helst ikke koste flere tusinde kroner.

Rosekamp

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-11-05 18:18

Du kan bruge windows mediaplayer 9 eller 10 som hardware. Fra pc til anlægget skal du bruge en Fonoledning, den kan f.eks købes i El-giganten. Et stik der går fra fono til jack, det skal sættes i højtalerudgangen i pc'en, men hvis du har
fonoudtag på pc'en kan du bruge den. Det kommer til at koste 100-150 kr.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 23-11-05 18:22

har du et gult stik bag på din cd afspilelr.

Accepteret svar
Fra : CarstenGP

Modtaget 210 point
Dato : 23-11-05 18:43

Du skal bruge et kabel; Phono M (han) til minijack M (han)...
Det ser sådan her ud: http://www.bluearan.co.uk/ebay03/minijack_phono_5M.jpg

F.eks. kan du gå ind på http://www.multitech.dk/
Under Kabler>Lyd kabler:

Beskrivelse Lager Pris (inkl. moms)
Minijack M -> 2 x Phono M 10m Ingen på lager. Lev: Ukendt 80.00 DKK STK
Minijack M -> 2 x Phono M 1m Ingen på lager. Lev: Ukendt 30.00 DKK STK
Minijack M -> 2 x Phono M 2m Ingen på lager. Lev: Ukendt 40.00 DKK STK
Minijack M -> 2 x Phono M 5m Ingen på lager. Lev: Ukendt 60.00 DKK STK
(M står for "han" (Male))

De kan sikkert også findes "på lager" andre steder

Minijack M skal bagi PC (lydudgang)
2 x Phono M skal i en fri indgang på dit anlæg f.eks "AUX"

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 23-11-05 18:43

Den eneste hardware du skal bruge i PC'en er dit lydkort

Derudover kan du af software benytte windows mediaplayer, eller et af de mange andre programmer der findes.

Så skal du bruge et kabel med 2 phonostik i den ene ende, og et minijack-stik i den anden....

Vh fluffy

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 23-11-05 18:46

Hej Rosekamp

Du skal brugen til trådløst:
1 stk. access point f.eks. det til 249 i Aldi, 1 stk. Linksys/D-Link/Dwar/andre media receivere og til alle media receivere medfølger alle kabler. En Linksys Media receiver koster 299,- og slutteligt skal du bruge 1 stk. Ethernet kabel mellem din PC og den trådløse Access point. Derefter er du kørende Wireless fra din PC og over til dit anlæg.

Afhængig af Pengepung og ønsker er D-link et bedre produkt - koster 699

Lars

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 23-11-05 18:49

Dayworker> Jeg bruger ikke cd afspiller, så nej.

Jamen det lyder jo vældig nemt det hele. Jeg er lidt træt af at kigge på mine cd'ere og vil allerhelst have dem stående i en kasse nede i kælderen og så gemme de relevante numre på min pc. Gad vide om man kan få kabler der er længere end 5 m. Jeg skal nok nærmest bruge 15-20 m. Er der iøvrigt forskel på de ledninger? Ligesom man kan få guldkabler til sine højttalere f.eks.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 23-11-05 18:49

For at rippe cd'er til MP3 kan du bruge et af mange gratis programmer...
F.eks. http://www.nch.com.au/rip

Derefter åbner du blot dine rippede MP3-numre på computeren med f.eks. Mediaplayer eller winamp (www.winamp.com)
B&O har lavet en lækker gratis player til PC, som kan hentes her: ftp://ftp.beoplayer.com/beoplayer.exe

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 23-11-05 19:02

> CarstenGP. Man skal jo registrere sig for at benytte den beoplayer!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-11-05 19:16

Rosenkamp.... Du kan få kablet lavet i en Tv-forretning med tilknyttet værksted. Jeg har også alle mine cd'ere i kasser, og al musikken på pc'en (og har lavet kopi af det hele, som mp3 filer)

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 23-11-05 20:57

Hvad er der galt i at man skal registrere sig som bruger?
Det koster jo ikke noget! - Du kan jo bare sige nej tak til at modtage emails under registreringen, så hører du aldrig fra dem.
Alternativt kan du jo bare skrive noget fake, hvis du skammer dig over at bruge noget gratis...

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 23-11-05 21:53

Hvis det er et spørgsmål om hvilken afspiller du skal bruge, så prøv at kigge på denne: http://www.apple.com/itunes/

Og ja.. det er et macintosh produkt men er lavet i en windows-udgave...

der er mulighed for metasøgning hvilket er uhyre praktisk når man har meget musik. der er smart playlist's... den kan afspille Mp3, WMA, Wav, AAC, MIDI, AMIGA, og en masse andre filer... altså kan man nøjes med den ene afspiller, modsat windows media player der ikke kan afspille AAC f.eks.

vh fluffy

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 24-11-05 08:52

CarstenGP: Hvorfor skulle jeg dog skamme mig over at bruge noget gratis? Jeg bryder mig bare ikke om at skulle registrere mig alle mulige underlige steder.

Anyway, det er ikke fordi jeg mangler en afspiller (men tak for alle foreslagene alligevel)

Er der andre der har et bud på noget trådløst?

Godkendelse af svar
Fra : rosekamp

Dato : 02-12-05 15:50

Tak for svaret CarstenGP. Jeg fandt det i Fona til 249 kr. for 2x10 meter phonokabler samt et minijack-phonokabel. Priserne varierede en del de forskellige steder jeg ringede hen. Helt op til 400 kr! De må sgu' ikke være rigtig kloge