/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
.wpd fil??
Fra : rwo
Vist : 2477 gange
150 point
Dato : 23-11-05 11:22

Hej!

Er lidt forvirret... Har modtaget et vigtigt dokument i .wpd format, hvilket program kan åbne denne???

rwo

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 23-11-05 11:26

wpd er Wordperfect 6.0 eller ældre filer.

Du kan selvfølgelig åbne dem med WOrdperfect, eller du kan bruge MSword, som også kan åbne de filer

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 23-11-05 11:26

wpd er Wordperfect 6.0 eller ældre filer.

Du kan selvfølgelig åbne dem med WOrdperfect, eller du kan bruge MSword, som også kan åbne de filer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-11-05 11:27
Kommentar
Fra : rwo

Dato : 23-11-05 11:34

Det der wordPerfect... det synes jeg ikke er på listen over de programmer jeg kan vælge?????

Hvis jeg åbner det med almindeligt word, så er siden blank...

Please hjælp!

rwo

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-11-05 11:57

Du kan bruge Word. Højreklik på *.wpd filen og vælg : Åbn med... -> [Vælg program] ..og sæt prik i 'Vælg programmet fra en liste' og vælg så Word

Det virker hos mig og jeg har *.wpd filer fra både Wordperfect 5.1 til DOS og Wordperfekt 6.0 til Windows 3.x

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 23-11-05 12:00

Er der een af jer, som jeg må sende filen til??? Så I kan bekræfte at filen også er blank hos jer, hvis i åbner den i Word??

nora_milk@hotmail.com

rwo

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-11-05 12:09

Send den til : molo-> Snabel A <-pc.dk

..så kigger jeg på den.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 23-11-05 12:46

Hej Molokyle...

Jeg har skrevet til dig nu!

rwo

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-11-05 13:52

Molo - jeg har WP 5.2 på disketter hvis det er.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-11-05 14:04

Wpd er WordPerfect 6 og kan importeres af Word i office 2000 sådan:
I word >åbn > i filtype ruller du ned til Wordperfect 6 (wpd)>og nu skulle den gerne kunne finde og åbne filen.

Kommentar
Fra : Leif.h

Dato : 23-11-05 14:07

oppenoffice kan læse både wordperfect filer og wordfiler... og så er det gratis.
Evt. kan du downloade en trial version af wordperfect office 12, som virker i 30 dage.

/Leif

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 150 point
Dato : 23-11-05 14:26

Der er en fejl i filen, som jeg kan se er dannet med : WinWord 6.0 og er gemt i Wordperfect 6.0 for Windows.

Hvis du åbner filen med Wordpad.exe eller Notepad.exe som findes under tilbehør, så vil du kunne læse en smule af indholdet

F.eks. :
Citat
Udenrigshandel€er€p€mange€mder€et€vigtigt€fnomen€bde€for€sm€konomier€som€denÏdanske€og€for€store€konomier€som€Ô_    ÔE.U.sÔ_    Ô,€Ô_    ÔU.S.A.sÔ_    Ô€og€Japans.€Udenrigshandelens€resultat,Ïhandelsbalancen€eller€vare„€og€Ô_    ÔtjenestebalancenÔ_    Ô,€finder€ofte€vej€til€nyhederne;€forbedring€afÏkonkurrenceevnen,€s€indenlandske€virksomheders€muligheder€for€at€konkurrere€medÏudenlandske€virksomheder€ges,€er€et€tema€ved€overenskomstforhandlinger;€effekten€pÏbeskftigelse€og€virksomhedernes€konkurrencesituation€af€konkurrencen/importen€€fra€`deÏasiatiske€tigreðð€og€Central„€og€steuropa€er€et€tema,€som€virksomhedsledere,€politikere€ogÏkonomer€har€diskuteret€intenst€i€det€seneste€rti.ÌÌÔ_    ÔUdenrigshandelsstrmmenesÔ_    Ô€strrelse€kan€illustreres€ved€flgende€Ô_    ÔhandelsmatrixÔ_    Ô,€som€viserÏimporten€òòfraóó€de€lande,€som€angives€i€frste€sjle,€òòtilóó€de€lande,€som€angives€i€den€frste€rkke:Ð     Åp   ÐÌò òTabel€1:€Vrdien€af€forskellige€landes€import€med€fordeling€p€lande.€Mio.€Ô_    ÔUSDÔ_    Ô.€2001.€ó óÐ     ¥P

..osv. , men det er et helvede

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-11-05 14:30

[hør] Hold da op! Der blev li'godt go' plads i bredden i dette spørgsmål

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : rwo

Dato : 23-11-05 14:56

Tusinde tak for svaret og hjælpen Molokyle.

rwo