/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Kontrakt
Fra : mahir
Vist : 510 gange
50 point
Dato : 22-11-05 23:23

Hej der ude.
Ville høre om der nogle/steder hvor man kan få gratis rådgivning/gennemse/tjekke, en lejekontarkt.
Sidder nemlig med en men der er nogle punkter som jeg ikke helt kan tyde.
På forhånd Tak.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-11-05 23:26

Der findes da en Standard-lejekontrakt. Kontakt Lejernes Landsorganisation (LLO) find dem evt. ved en Google-søgning. Hvis den du sidder med ER en Standard-kontrakt, bør det stå på den. Men den du kan få fra LLO er et udtryk for hvad DE mener er en OK kontrakt.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-11-05 23:30

Når man skal svare på et sådant spørgsmål, er det rart at have alle oplysninger. F.eks.: Er du udlejer eller lejer?

Fortæl gerne i detaljer om de punkter i kontrakten du er i tvivl om. Så kan vi bedre hjælpe dig med en tydning. Hilsen

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 22-11-05 23:51

Hvis du er ved at starte virksomhed (går jeg ud fra pga. kategorien) kan startguiden.dk hjælpe med nogle grundlæggende oplysninger.

Desuden er der nogle rådgivere, der tilbyder gratis hjælp til iværksættere, i begrænset omfang selvfølgelig.
Da du skal bruge en advokat, kan du finde dem her:
http://www.startguiden.dk/privraad_res/0/43/1/Alle|Kontraktforhold|Alle

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-11-05 07:58

Citat
....F.eks.: Er du udlejer eller lejer?

Er der forskel på kontrakten?

Citat
Så kan vi bedre hjælpe dig..

Hvem er "VI"

Kommentar
Fra : Thai_dk

Dato : 23-11-05 15:37

der er helt sikkert gratis advokat-rådgivning i nærheden af hvor du bor. prøv at henvende dig der.