/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Fejl ved installation af netkort
Fra : Sniper12
Vist : 258 gange
100 point
Dato : 22-11-05 21:48

Jeg bliver ved med at få denne fejl når jeg prøver at installere et netkort, det er der 2 kort som skal installeres i pcen, det har været installeret 1 gang før. Men nu vil det bare ikke igen. Kortet er ikke defekt har prøvet med andet kort og fik samme fejl, har også flyttet det rundt i alle pci porte.

http://www.sugecrew.dk/billeder/opload/fejl_ved_netkort.jpg

Jeg håber der er en der kan hjælpe.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-11-05 22:07

Sæt og indstaller et kort ad gangen og start længst væk fra AGP porten først.
Hold øje med at der ikke er nogen kort som har fælles adresse på bundkortet PCI/ISA/andet.
Det var bare et lille forslag.

Kommentar
Fra : Sniper12

Dato : 22-11-05 23:46

Nu har jeg haft alle andre kort ude af den og nulstillet bios, der ville den så installere det lydkort som er på motherbordet og der kom den samme fejl, tror lidt det er windows der fejler.

Det er Win XP pro

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-11-05 12:04

Har du slettet driverne fra Kontrolpanel->System->Fanen Hardware og [Enhedshåndtering] find Skærmkort, mærk driverne af og vælg; [Slet] ..og luk computeren.

Derefter genstarter du og installerer driverne påny.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : hondazoomer

Dato : 23-11-05 12:50

prøv at installere driverne først og så put kortne i ...

Kommentar
Fra : Sniper12

Dato : 23-11-05 19:06

Jeg kan ike makere driveren for der er ikke installeret nogle og når jeg vælger fjern netkort kommer deet bare igen ved genstart.

Jeg har også prøvet at installere dirveren inde kortet bliver sat i, det virker heller ikke.

Har også prøvet dette her http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;810882

Intet virker får bare den besked igen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-11-05 19:27

Når du fjerner en driver til eks. netkort så skal comp lukkes helt ned og kortet tages ud.
efter en start og nedlukning kan du prøve at sætte kortet i igen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-11-05 19:35

Når du fjerner en driver til eks. netkort så skal comp lukkes helt ned og kortet tages ud.
efter en start og nedlukning kan du prøve at sætte kortet i igen.