/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
USB harddisk kan ikke findes???
Fra : mk1184
Vist : 270 gange
130 point
Dato : 20-11-05 18:13

Hej Allesammen

Jeg har en Metal Gear Usb harddisk men en maxtor harddisk i. Mit problem er at når jeg sætter den til, kan den ikke finde den. Eller det vil sige at under enhedshåndtering kan jeg godt se at der er tilsluttet en usb-lagerenhed. Den har virket før på min computer, men nu kan jeg altså ikke se den nogle steder som et drev. Er der nogle der har et råd til hvad det kan skyldes??

Morten

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-11-05 18:21

Ja, det kan jo være så meget. Men hvis du har mulighed for det, så prøv at gå tilbage til et Systemgendannelses-punkt der ligger dagen før problemet opstod. Hilsen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-11-05 18:27

Prøv at følge denne:

Partitioner Bent juul bentjuul
http://tips.bsjh.dk/diskhaandtering/

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 20-11-05 18:29

Ved ikke hvad det skyldes men :
1. Sæt den til i USB stikket....
2. Gå ind i endhedshånteringen og fjern den....
3. LUK PC ..
4. Når PC er lukket ned tager du USB stikket ud.
5. Tænder PC.
6. Når din PC er startet op... sætter du USB stikket i igen...
7. Nu vil den selv finde den driver der passer og så skulle den dukke op igen.
hvm Benjamin

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-11-05 18:34

Hwa så emesen! Vil du have de point for tippet eller skal jeg slette igen? Jeg synes altså du har fortjent dem.

Kommentar
Fra : mk1184

Dato : 20-11-05 18:38

Har prøvet alt dette men den viser stadig ikke harddisken som et drev. Men det er stadig i enhedshåndtering som usb lagerenhed.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 20-11-05 19:14

Var der en CDrom med da du købte den ?
Hvis der var kan du jo gå ind og opdatere driveren, via enhedshåndteringen.
USB er ikke altid let at blive klog på.
Så det er ikke nødvendigvis dig der gør noget forkert...
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-11-05 19:24

Har du også været i diskhåndtering og kigge.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-11-05 19:51

prøv lige at åbne den og se efter at kablerne er sat rigtig i harddisken, de kunne jo være blevet rystet løs

Kommentar
Fra : mk1184

Dato : 23-11-05 17:29

Har prøvet det hele der er ikke noget der virker. Jeg er lidt bange for at printet er brændt af, kan godt nok ikke se det på selve printet, men tak for indælgene alle sammen.