/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Bræddegulv på betondæk
Fra : KLark
Vist : 897 gange
20 point
Dato : 05-11-02 12:05

Hvordan lægger man et bræddegulv ovenpå et betondæk?

Kan man undgå at skulle lægge gulvet ovenpå gulstrøer - således, at man lægger et svømmende gulv - og hvad er dimensionerne så for dette? Kan man bestille et tyndere massivt bræddegulv, eftersom gulvet jo ikke skal bære noget (pga. bærende betondæk) i sig selv i stedet for parketgulv?

VH KLark

Accepteret svar
Fra : laukjaersgaard

Modtaget 30 point
Dato : 05-11-02 12:15

IDE-Nyt (Vi med hus og have) som lå i min postkasse igår, har netop et par sider om gulve; men du kan også finde artiklerne på WWW.IDENYT.DK.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 05-11-02 12:34

Du kan godt lægge bræddegulv direkte på bærende beton underlag. Det kræver i sagens natur, at betonen er særdeles lige og uden pukler og lunker. Man lægger gulvet oven på en støjabsorberende dug, husker ikke lige navnet. Prøver at finde lidt mere om emnet.
Ide.Nyt link: http://www.idenyt.dk/
Venlig hilsen summer

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-11-02 00:15

"KLark" <KLark.news@kandu.dk> wrote in message
news:YrNx9.2720$oC3.323836@news010.worldonline.dk...
> Hvordan lægger man et bræddegulv ovenpå et betondæk?
>
> Kan man undgå at skulle lægge gulvet ovenpå gulstrøer - således, at man
> lægger et svømmende gulv - og hvad er dimensionerne så for dette? Kan
> man bestille et tyndere massivt bræddegulv, eftersom gulvet jo ikke skal
> bære noget (pga. bærende betondæk) i sig selv i stedet for parketgulv?
>
> VH KLark
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Hvis dit betondæk er 100% plant så kan du sagtens lægge et trægulv direkte
på dette. Det skal blot 2 mm skum underlag under for at det kan give sig
lidt. Du kan lægge 8 mm gulv uden problemer.

Du skal ikke til at lægge gulv på strøer med mindre der er en god grund til
det. Et trægulv der lægges på strøer skal være min 22 mm tykt.

Hvis dit betondæk ikke er 100% plant så må du i gang med at rette det op
inden da. Det kan du f.eks. gøre med en gang Alfix selvnivellerende
gulvspartelmasse.

Mvh
Christian