/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Alternativ til Defragmentering
Fra : onkelkeld
Vist : 599 gange
100 point
Dato : 18-11-05 11:04

Jeg bruger winxp, den Defragmentering der finders her i , synes jeg ikke er for god, findes der andre programmer til at defragmenter med, det må gerne være et program som er lige så let at gå til, som windows defragmentering, kan huske at jeg for nogle år siden brugte et program som også var i stand til at kunne flytte filer som ikke i windows er muligt at flytte, f.eks. virtuel hukommelse.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-11-05 11:20

Virtuel hukommelse (Sidefil, Pagefile) kan du bare sætte til 0 i :
Kontrolpanel - System - Avanceret - Ydeevne - Avanceret.
Så sletter du Pagefile på C-drevet (skjult fil), defragmenterer og opretter den igen.
Gambrinus

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-11-05 11:29

http://www.diskeeper.com/defrag.asp Det her bruger jeg! Bedste defrag til winxp efter min ringe opfattelse!

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-11-05 11:44

http://www.raxco.com/products/perfectdisk2k Det er certificeret af microsoft og så er det HURTIGT + det kører selv om der kun er 5% ledig plads på din hd

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 18-11-05 12:39

der er også en god defragmenter i System Mechanic 6 den finder du på www.iolo.com
Der er flere gode værktøjer med i programmet som findes i en prøveversion

hvis du kun ønske en diskdefragmentering skulle tedd's foreslag være hvad du ønsker

Kommentar
Fra : onkelkeld

Dato : 18-11-05 13:16

Alle 3 forslag ser gode ud, der er dog det minus at de alle kræver at man , som jeg ser det, betaler, det med at få en prøve i 30 dage eller andet , for derefter at skulle betale over nettet, har jeg ikke lyst til.
Men holder dette spørgsmål åben en tid endnu, og håber andre har forslag.
Men som sagt har set på de 3 forslag, og synes det er gode forslag, som sikkert kan bruges af andre.
Men jeg vil gerne have noget der er gratis, eller noget jeg kan købe i en dansk butik.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-11-05 13:36

gratis ? tror jeg næppe du kan finde,
men her er den danske forhandler af perfectdisk
http://www.raxco.dk/default.asp?page=product&PID=852&type=v1
Sorry

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-11-05 13:46

Jeg mener helt bestemt, at mit svar er det mest besværlige.
Det for tjener absolut strafpoint.

Jeg vil lige spørge :
Hvad er det i ikke er tilfredse med ved Windows Defragmentering ??????
Gambrinus

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 18-11-05 13:49

Du kan købe diskkeeper i næste hvilken som helst dansk inetbutik
og du kan gå ind i den nærmeste butik med prof. software og bestille den hjem

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-11-05 13:50

den er for langsom og så er der for mange filer den 'springer over'

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-11-05 13:52

undskyld min post var rettet til gambrinus og ikke på qualimans post

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 100 point
Dato : 18-11-05 13:55

Lexun DrvCareXP 4.2
Kræver Net Framework,defragmentere alle dine drev i rækkefølge i CMD.

http://www.majorgeeks.com/download2715.html

PageDefrag v2.32
Sæt Defrag abort countdown til 0,og den vil defragmentere din pagefil.sys hver gang du booter op,min står til at defragmentere hver gang jeg booter op.

http://www.sysinternals.com/Utilities/PageDefrag.html

Manse9933

Kommentar
Fra : onkelkeld

Dato : 18-11-05 14:07

Ok fandt selv diskeeper lite, det ser ud til at være det perfekte program til mig, det findes gartis her: http://www.fnsupport.dk/system.php#linkdefrag , der kan jeg bedre se hvad der sker end i windows deframenter.
Siden her : http://www.fnsupport.dk/gratis.php er for øvrig et virkeligt godt sted til at finde de mest mærkelige programmer, og så er de gratis, hvilket jeg godt kan lide.
Har endnu ikke prøvet de 2 forslag fra manse9933, så vender tilbage senere.

Kommentar
Fra : onkelkeld

Dato : 18-11-05 14:23

har nu afprøvet de 2 link's fra manse9933 , det første var godt det andet virkede ikke da jeg pakkede det ud, manglede der en fil.
men det første link fra manse var så godt og virker så fint at han får point, dette fordi det var en let side at gå til, man skal dog passe på inde på download siden, den vil gerne have en spy doktor med, og den kan jeg ikke lide...gg

Godkendelse af svar
Fra : onkelkeld

Dato : 18-11-05 14:24

Tak for svaret Manse9933.
Link 1 var god, link 2, kunne ikke bruges, men 1' var så godt at du fik point....ss

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-11-05 16:16

Hwlt ærligt!Der er jo en grund til at 3dje parts programmwe tager penge for det

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-11-05 18:20

onkelkeld>hvilket af programmerne gennerere den fejl?(citat:manglede der en fil)
De to sider jeg henviser til er seriøse sider,de vil ikke prøve på at få dig til at downloade andet end det du selv vælger at hente,så det forstår jeg ikke hvordan du er
kommet frem til,jeg prøvede selv at hente disse programmer igen og der kommer ikke noget
tilbud frem om at hente det program du omtaler?????.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-11-05 18:23

Jeg har hentet mange programmer på de to sider og der har aldrig været noget skummelt med dem.

Kommentar
Fra : onkelkeld

Dato : 18-11-05 19:24

det der manglede var en ,dll fil i den anden link du skrev, huske ikke hvilken, alt er slette nu, da jeg skulle download link 1 , og kom ind til download siden, skulle jeg intet gøre, men jeg var ved at gå galt i byen, da jeg har pop op stopper på, og trode jeg skulle trykke , midt på siden hvor der var en bjælke at trykke på, ovenover stod der , noget med spyware, også så jeg mig for fordi jeg bestemt ikke skal have et spyware program, men som sagt, det var fordi jeg ikke havde set bjæken for oven, fra pop op stopperen, men der skete ikke nogey, men ville blot fortælle andre at de skal passe på, og se sig godt for der inde, for ikke alt er lige hvad det ser ud til at være.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-11-05 00:19

Nååe,Hvis det var Lexun DrvCareXP 4.2 der gennerede den omtalte fejl så er det fordi du mangler Microsoft .NET Framework på din pc,Microsoft .NET Framework kan du hente på window
update siden,disse filer er gode at have på sin pc fordi i fremtiden så vil der blive lavet
flere og flere programmer der vil være afhængi af disse runtime filer,jeg har f.eks,16 programmer der ikke ville køre/funktionere uden disse filer.
De to hjemme sider er sikker nok.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-11-05 00:22

Du kan også hente Microsoft .NET Framework her og så gå ind på WU og hente sikkerheds opdateringer til Framework.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=262d25e3-f589-4842-8157-034d1e7cf3a3

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-11-05 00:25

Sikkerhed opdateringerne ligger også i bunden af siden

Microsoft .NET Framework 1.1 Service Pack 1
Microsoft .NET Framework Version 1.1 Dansk sprogpakke
Sikkerhedsopdatering til .NET Framework 1.1 Service Pack 1 ASP.NET
Sikkerhedsopdatering til .NET Framework 1.1 ASP.NET
Microsoft .NET Framework 1.0 Service Pack 3