/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Hvilket program sænker hastigheden?
Fra : robnek
Vist : 577 gange
120 point
Dato : 17-11-05 23:15

Hej.
Er der en/flere der kan hjælpe mig. Jeg har en forbindelse ved Tele2 Highway på 2Mbit download og 128 upload, men hastigheden kører kun med godt det halve. Tele2 har lavet alle mulige tests, og konstateret at jeg, hvis jeg ville, kunne køre med 10Mbit. Har nu testet med en lånt bærbar, hvor det kørte perfekt. Altså har jeg et eller andet program i min PC som hindrer forbindelsen i at køre optimalt. Er der en der har en ide om hvad det kan være ???
På forhånd tak

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-11-05 23:20

har du særlig pladskrævende programmer på da ???????????

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-11-05 23:24

Der er måske noget snavs på den der bruger af kræfterne og forbindelsen.
Tjek din pc igennem for virus, spam o.lign.

Kommentar
Fra : robnek

Dato : 17-11-05 23:28

Jeg noget helt vildt pladskrævende program, og jeg har kørt AVG antivirus, ligesom jeg har kørt Panda Housecall.....ingen virus

Kommentar
Fra : robnek

Dato : 17-11-05 23:30

Ups........glemte et par ord.........Jeg kan ikke komme i tanke om noget vildt pladskrævende program.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-11-05 23:35

Og pcen kører godt nok ellers untaget på nettet hvad angår hastighed.
Hvad med dit netkort, kører det med den højeste hastighed? 10 Mbps istedet for 100

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-11-05 23:38

Prøv at kigge i joblisten under netværk og se nede i bunden om hvad udnyttelsen er i %
Kig også under proccessor i joblisten og se efter hvad cpu forbruget er pt

Kommentar
Fra : robnek

Dato : 17-11-05 23:40

Bom bom bom....mit netkort (LAN forbindelse) kører med 100.0 Mbps. Det står der når jeg flytter musen ned på ikonet ??????????

Kommentar
Fra : robnek

Dato : 17-11-05 23:42

På windows jobliste viser mit CPU forbrug 2-5 %, nu mens jeg skriver.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-11-05 23:48

Tja så er det heller ikke der det er galt.

Prøv at gå ned i start - kør - msconfig - start - sse hvad der starter op sammen med windows. Du kan prøve at slå forskellige ting fra uden det sker noget ved det. Prøv dig lidt frem. Kig lidt på hvor hvorfor mapper de er placeret i da det godt kan være lidt kryptisk hvis ikke lige man kender til navnet. Du kan altid slå det til igen. Hvis der er noget der går galt kan du altid starte op i fejlsikret tilstand (F8) og gå ind og slå det til igen.

Du må ikke fjerne flueben i ctfmon.

Kommentar
Fra : robnek

Dato : 17-11-05 23:59

Jeg prøver mig lidt frem........tak indtil videre

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 18-11-05 00:38

jeg spiller meget skak med computeren bruger Chessmaster 8000
det bruger CPU 100%

Kommentar
Fra : leob

Dato : 18-11-05 08:46

Du kan prøve den gratis Windows StartUp Inspector fra http://www.windowsstartup.com/ . Den kan måske vise noget, hvis problemet er der fra starten.
Du kan også prøve at starte i fejl-sikker tilstand, som udelader m,eget unødvendigt og se, om det ændrer på tingene.
Endelig har jeg bemærket at et program som f.eks. Google's Desktop bruger uanede mængder resourcer så længe det ikke har fået opbygget sin database - og det ses ikke steder (så vidt jeg kan se). Der kan være flere af slagsen, men de burde ikke køre i fejl-sikker.
leob

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 18-11-05 11:10

Måske en løs forbindelse i stikket på pcén?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 18-11-05 13:57

Hej
Tvivler meget på, at det er programmerne, der stjæler din hastighed.
Derimod kan der være en fejl i dit netkort.
Prøv at højreklik på dit kort, gå til egenskaber !!!
tryk på reparer.
Læg også mærke til, om du modtager mere end du sender.
Hvis du modtager for meget, så anskaf dig en Firewall,
for så er der nogen, der kigger ind på din Pc

http://kundeservice.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_ks_hast
http://www.tiscali.dk/help/adsl/connection/article.jsp?content=104421
http://www.dbnet.dk/524.aspx
http://lette-penge.rzg.dk/adsl.asp

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 18-11-05 13:59

Prøv også at downloade spybot/ewido, kunne være det kunne finde mere snavs

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-11-05 15:33

Som du kan se robnek, er det mange fejlmuligheder.Der er mange gode råd her som du skulle ta og afprøve.

Kommentar
Fra : robnek

Dato : 18-11-05 19:13

Det er lækkert at få så mange bud. I skal have tusind tak alle sammen. Desværre har jeg prøvet nogle af forslagene. F.eks. kører jeg ofte Adaware og spywareblaster mod spam m.m.. Vedr. Sofus svar på at det måske er netkortet, så har jeg kørt "reparer" uden at det hjalp. En god ven har fortalt mig, at enten virker netkortet eller også gør det ikke - ikke noget midt imellem Jeg kører også med Sygate Firewall.
Til Jomfruane, så har stikket været ude og i et utal af gange, og det låser fint.
Jeg mangler dog stadig at afprøve nogle af Jeres ideer

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-11-05 11:59

Som man siger

- Søg og du skal finde -

Kommentar
Fra : robnek

Dato : 19-11-05 21:27

Det her er noget ...............L.... !!!!. Jeg tror, at jeg efterhånden har prøvet alt uden den store effekt. Efterhånden er jeg ved at tro på, at mit netværkskort kun er gået "halvt" istykker. Det er dælme frustrerende. Men TAK anyway alle sammen

Håber på, at det gyldne svar dukker op efterhånden..........man har vel lov at håbe.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-11-05 21:51

Så burde du kunne finde dit svar, hvor du måler din hastighed.
Over nettet.
Prøv at se i din logbog, ligger i kontrolpanel/ administration
der burde du kunne se hvad der er galt..........

Kommentar
Fra : robnek

Dato : 19-11-05 23:10

Hej Sofus.
MMnnjjaa, her kommer min viden godt nok til kort. Jeg har kigget på det, og jeg har et hav af "fejl" og "advarsel" i program>userenv...........ved ikke hvad det betyder.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-11-05 23:17

Tænkte det nok.
Prøv at genstart.
Gå ind og se efter de fejl, der er registreret, EFTER DU GENSTARTEDE.......
Dobbelklik på de røde advarsler....

Kommentar
Fra : leob

Dato : 20-11-05 19:03

Jeg tror stadig, at du ar et program kørende, som du skal have slettet.
Har du prøvet med fejlsikker tilstand og se, hvordan det kører der?
Ellers må du prøve at fjerne flueben (eet ad gangen) til joblisten, restarte og se om det manglende flueben har virket
Elllers sæt benet igen og prøv det næste ben osv
leob

Kommentar
Fra : robnek

Dato : 22-11-05 00:10

Hej Sofus
Jeg har gjort som du beskriver, men bliver ikke rigtig klogere. Går jeg ind og ser på fejlen er der følgende beskrivelse.............Jeg har forsøgt at at klike på linket til Microsoft, men de har ingen hjælp til dennne fejl. Har du en ide ?

"Sessionsstatus for gældende politikindstilling kunne ikke logføres. Et forsøg på at oprette forbindelse til WMI mislykkedes. Logføring for gældende politikindstilling udføres ikke længere for denne politiks program.

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp."

Kommentar
Fra : robnek

Dato : 22-11-05 13:10

Før fejlmeddelelsen får jeg først en "advarsel" med følgende tekst;
"Registreringsdatabasen for brugeren Robnek blev gemt, da et program eller en tjeneste brugte den, da der blev logget af. Den hukommelse, der blev brugt af brugerens registreringsdatabase, er ikke frigjort. Registreringsdatabasen fjernes, når den ikke længere er i brug.

Det skyldes i de fleste tilfælde tjenester, der kører som brugerkonto. Forsøg at konfigurere tjenesterne til at køre i enten kontoen LocalService eller NetworkService.

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp."

Er det noget der siger nogen af Jer noget ??

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-11-05 13:59

Nu er forbindelsen ikke altid det som den gir sig ud for at være. - Jeg betaler for 2 Mbps og når jeg køre http://speed.danskeinternet.dk/ viser den lige under 1 Mbps svarende til 125 kBps.

Din hastighed har også noget med trafikken på nettet at gøre. Det er lige som en kæde; det svageste led bestemmer styrken.

Klik på linket og du vil få målt din hastighed ud og ind af systemet. Når du klikker nederst, vil du få vist hastigheden i henholdsvis Mbps og kBps.

Husk der går 8 bps på 1 Bps - b er bit og B er Byte (det er der mange der ikke har styr på)