/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
duel layer brænder + diske
Fra : dayworker24
Vist : 550 gange
100 point
Dato : 17-11-05 10:01

Jeg har en duel layer brænder.

Jeg kan ikke finde duel layer cd'er, men hvordan fungere brænderen.

hvad slags cd'er og hvad kan brænderen når det er en duel layer.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-11-05 10:13

Dobbeltlagsskiver er stadig meget dyre, den eneste forskel på brænderprogrammet er, at den brænder op til 9.5Gb.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 110 point
Dato : 17-11-05 10:14

Dual layer skiver er DVD skiver med større kapacitet! det dobbelt af de normale 4.7 gb skiver! Mange film fylder jo mere end 4.7 GB og så kan man lave en direkte kopi uden man behøver at komprimere originalfilmen! I praksis foregår det ved at brænderen er i stand til at skrive på 2 lag istedet for et, men det kræver skiver der er beregnet til det, og de er forholdsvis dyre endnu!

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 17-11-05 11:01

du kan købe dem her http://www.nierle.dk/

granslam

Kommentar
Fra : andersit

Dato : 17-11-05 11:02

Du kan både brænde i DVD+R og DVD-R. På www.wesellCD.com har jeg købt nogen, hurtig betjening og god service.
De koster pt. fra 28,00 til 35,00kr. pr stk. Det kan godt betale sig at købe stort ind, da der kommer forsendelse oveni.

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 17-11-05 12:11
Kommentar
Fra : zita30

Dato : 17-11-05 12:15
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-11-05 13:52

Som sagt er det kun i specielle situationer f.eks hvis man vil lave en 1-1 kopi af en film eller et meget stort spil at man har brug for double layer skiver! Ellers kan det ikke betale sig at købe dem! De fås kun som DVD og altså ikke CD som du skriver!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-11-05 14:41

Din dobbeltlagsbrænder kan brænde alle formater vil jeg tro. Sådan er de fleste idag. Det vil sige

DVD+/-R
DVD+/-RW
Dobbeltlags DVD
CD-R
CD-RW

Pas på med dobbeltlags DVD, da det ikke er ret mange afspillere der kan afspille dem endnu. Teknikken er lidt forud for salget af afspillere.

Godkendelse af svar
Fra : dayworker24

Dato : 22-11-05 19:09

tak for svaret