/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Udskifte til større grafikkort
Fra : boro23
Vist : 533 gange
100 point
Dato : 17-11-05 09:59

Min gamle kontor pc "celeron 2200 mhz" vil jeg gerne forære min søn, men der er nogle af hans spil der kræver et 128 mb grafikkort. Der er et 64 mb onboard graffikkort i pc'en nu, men vil gerne udskifte det et større. Hvordan sætter jeg den gamle graffikkort ud af spillet, så der ikke opstår konflikt med det nye og hvilken ny graffikkort vil I anbefale.

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 110 point
Dato : 17-11-05 10:16

De fleste maskiner finder ud af det automatisk, ellers klares det i bios ved, at desable OnBoard grafik.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-11-05 10:18

Normalt blir onboard grafikkortet slået fra når man installerer et indstiksgrafikkort! Ellers er det en forholdsvis enkel operation inde i bios! Hvilket grafikkort? Tjah det er jo mest op til pengepungen! Hvilken prisklasse havde du tænkt dig?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-11-05 10:21

Det kommer også an på, om der er en AGP port på maskinen, PCI kort er en del dyrere.

Kommentar
Fra : boro23

Dato : 17-11-05 12:23

Hvordan kommer jeg ind i bios, hvis pc'en ikke finder graffikkortet? Hvor langt går et 128 mb kort med de spil vi har i dag, knægten er 15 år og jeg ved ikke hvilke spil han spiller, det eneste jeg kan huske er et spil der hedder noget med "fear et eller andet.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-11-05 12:26

Hvad grafikkortet yder, har ikke så meget med størrelsen af ram, at gøre, men mere med chipsettet. Du kommer i bios ved, at trykke DEL-F2 eller F10 i de fleste tilfælde, de fleste er DEL eller F2

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 17-11-05 12:52

Altså du skal trykke Del, F2 eller F10 under opstart af PC'en.
Bare for at uddybe peet49.
Gambrinus

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-11-05 12:56

Tak Gambrinus-husker ikke altid på, at ikke alle ved det.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-11-05 13:41

Hvis det er Fear du snakker om så er det mig bekendt et temmelig hardwarekrævende spil, hvis man skal nyde alle grafikdetaljer! Så du skal nok op i mindst et nvidia 6800 grafikkort! Og selve computeren spiller jo osse ind, og der er din PC jo desværre forældet (ja det går hurtigt) så måske snakker vi osse om en processor og ram opgradering! Det er jo ikke meget ved at forære sin PC til sin søn, hvis han ikke gider bruge den!

Godkendelse af svar
Fra : boro23

Dato : 17-11-05 14:38

Tak for svaret peet49. Jeg må se om der skal en ny pc til. Tak også til de andre.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-11-05 14:51

Selv tak.