/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
ekstern dvd-brænder til laptop
Fra : enig
Vist : 409 gange
100 point
Dato : 14-11-05 13:38

Jeg vil gerne ankaffe mig en dvd-brænder til min acer travelmate, så jeg primært kan brænde mine digitale fotos på skiver og evt. bruge den til at hente musik og film ned fra nettet så vi kan se det på vore dvdafspiller. Kan dvd-brændere ogå bruges til cd-rom?
Hvad skal jeg købe? Det skal være godt men heller ikke i luksusudgaven.
Venter spændt på svar
Den forvirrede

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-11-05 13:59
Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 14-11-05 14:03

Ja. DVD-brændere kan både brænde og læse CDer.
VH
Leif0149

Kommentar
Fra : enig

Dato : 14-11-05 14:07

Hej peet49!
tak for tippet. De ser fine ud og meget billige. Dem jeg havde kigget på var en sony og en plextor, men de kostede omkring 900,-.
Jeg er bare lidt i vilrede omkring alt det her RW + og -. dobbeltlag og fireware og usb tilslutning. Hvad er hvad og hvad betyder det?. Der var ikke beskrevet så meget ved de to link.
du kan jo nok høre at jeg er total nybegynder og det skal gerne skæres u i pap, før jeg fatter det!

Enig

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-11-05 14:38

Det er 8x dobbeltlag, de sidste nye fra Samsung.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 14-11-05 18:49
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-11-05 19:22

Der findes 2 systemer i dvd. - og +. Lidt ligesom i gamle dage med video betamax og vhs.
Begge systemer er lige gode.
Fordelen ved de nye brændere er at de kan håndtere begge systemer lige godt.

DVD -R - alm brændbar dvd skive 4,7GB
DVD +R - alm brændbar dvd skive 4,7GB
DVD -RW - brændbar dvd skive der kan slettes igen og igen RW - rewriteable 4,7GB
DVD +RW - brændbar dvd skive der kan slettes igen og igen RW - rewriteable 4,7GB
CD R - alm cd brændbar skive 700MB
CD RW - cd ckive der kan sletter igen og igen. 700MB
Dobbeltlags DVD er en dvd skive hvor data kan ligge i to lag, men der er ikke mange afspillere der kan læse disse skiver endnu og der er også for dyre endnu. 9,5GB

Håber det var svar nok.

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 100 point
Dato : 14-11-05 19:24

RW skiver kan brændes/slettes ca. 1000 gange

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-11-05 19:47

Korrekt korrekt, det fik jeg ikke lige med.

Godkendelse af svar
Fra : enig

Dato : 14-11-05 20:18

Tak for svaret peet49.

Kommentar
Fra : enig

Dato : 14-11-05 20:24

til Fijala
Mange tak for dit fine og uddybende svar. Jeg ville selvfølgelig gerne havde delt poientene mellem dig og peet, men det tillader systemet ikke.
Jeg har nu meget mere forståelse for hvad jeg læser når jeg samligner de forskellige brændere.

Tak til alle jer der besvarede mine forvirrede tanker

Enig

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-11-05 20:27

Selv tak og held og lykke med købet.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-11-05 17:21

Det med pointene skal du ikke tænke på. Peet og jeg springer ikke i hovederne af hinanden af den grund. Det er skønt at kunne hjælpe andre.
Held og lykke med din nyanskaffelse