/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Bærbar+skærm
Fra : Jimmy17
Vist : 344 gange
100 point
Dato : 13-11-05 14:44

Har et problem med min bærbare computer.
Skærmbilledet er meget mørkt, kan lige skimte lyse farver.
Hvad kan jeg gøre??
Hvad er problemet??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-11-05 14:57

kan du ikke blot indstille lys og kontrast ?????????

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 100 point
Dato : 13-11-05 15:51

Tror der er galt med backlight, det betyder besøg på værksted, er den ikke af nyere dato, kan det ikke betale sig.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 13-11-05 15:54

Tror også det er det, der er problemet. Sidder med en lommelygte og så kan jeg se der, hvor jeg lyser.
Den er under et halvt år gammel, men uundværlig.

PIS..

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-11-05 16:00

Du har ikke svaret på "miritdk"s spørgsmål, som kunne være den billigste løsning. - Så prøv at skrue lidt op for "blusset" så der kan blive klarhed på, om det løser problemet.

(Det kan godt bringe mit PIS i kog, når de unges parrallelle verden glider forbi den sunde fornuft, og undlader at kommunikere med de ældre!)

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 13-11-05 16:02

Jeg hører så til den sidste, da jeg er de 6x10

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-11-05 16:09

Så må det være peet60
Dem er vi nok nogle stykker af!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-11-05 17:34

nogle stykker af peet60 ????????

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 13-11-05 17:39

Mit nickname kom, fordi jeg startede på nettet da, jeg var 49, og har brugt peet49 lige siden.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-11-05 17:49

har skærmen altid været mørk ????

Har du højtalere eller lign stående i nærheden der ikke er beregnet til pc ???

Har du mulighed for at ændre i desktop brightness ( eller lign) ?????

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 13-11-05 17:51

miritdk-> Der er lidt svært, at hjælpe, når der ikke komme feedback fra spørger.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-11-05 17:53

tjahhh - men så bliver svarene jo lidt derefter

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-11-05 18:02

Så kan vi gamle jo gå lidt tidligt i seng

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-11-05 18:07

nænænænænææææææææ jeg vil altså ikke i seng

gad vide om man er blevet så arrig over at det måske bare var manuelle indstillinger der skulle til - så hører vi nok intet mere

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 13-11-05 18:09

Så må vi finde på noget andet, dagen er stadig ung-sådan da.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-11-05 18:17

Ja dagen er yngre og kan ikke blive over 24 timer

Så får vi endnu et uafsluttet spørgsmål til KANDU's samling!

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 13-11-05 18:22

severino-> Gi ham en shance, det kan være han "leger" med naboens datter, så har han ikke lige så meget tid.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 13-11-05 20:07

Fuck, hvor er der nogen her, der er langt ude...

Det drejer sig om en bærbar.
Problemet er, som en anden foreslog, backlight.
Lysstyrke er, som den altid har været og højtalere er indbygget.

Skal til forhandler med den i morgen.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 13-11-05 20:10

Jimmy17-> Det var såmen bare lidt tidsfordriv - ikke ondt ment - man har jo kun det skæg, man selv sidder på.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 13-11-05 20:15

Okay Peet47.
Går nok - bare ikke lige det jeg er i humr til når en kun 3 måneder gammel bærbar er gået i stykker som jeg faktisk ikke kan undvære grundet forretning.

Skriver igen når jjeg får den retur og vil til dden tid også acceptere kommentar..

På forhånd tak.
NB Kan ikke se, hvad jeg skriver, så håber ikke der er for mange fejl..

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 13-11-05 20:17

De skifter panelet, hvis det er backlight. Held og lykke med den.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-11-05 23:05

Kan man også være sortseer med en PC?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-11-05 23:08

så severino !!!!!!!! -

hvis den kun er 3 mdr gl - så dækker garantien vel ???

god vind

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-11-05 08:44

Garantien dækker - har haft et par stykker på lager med defekt backlight, da kom firmaet og skiftede panelet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-11-05 08:59

backlight = baglygte ???? morn morn

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-11-05 09:02

morn miritdk-> backlight er det lys der bliver skudt ud bag i panelet, uden det lys er det næsten umuligt, at se, hvad der er på skærmen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-11-05 09:24

haha ja det er jo næsten til at gætte uden at tænke peet49 - selvom jeg har nul og niks teknisks sans

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-11-05 10:58

Nåhhh Peet49, så er det derfor han sidder med en lommelygte, for at se hvad det er vi skriver til ham!
Det er da en god OP-lysning!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-11-05 11:10

altså i to - peet og severino - smut over til os andre og vær nostalgiske
http://www.kandu.dk/dk/spg/77917

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-11-05 11:38

Det er jeg ski'da også især her hjemme, jeg har en nostalgisk PC fra 1995, som min kone spiller de gamle DOS spil på, som hun er så glad for.
Det er en ægte 486 med 100 MHz (Hun skulle jo gerne kunne følge med )
Hvis det ikke er nostalgi, så ved jeg ik'

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 14-11-05 14:42

Nu er den sendt ind, så nu har jeg "kun" den stationære.

Håber sQ ikke de formaterer den...

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-11-05 14:45

Panelet har intet med software, at gøre, så det tror jeg ikke, med mindre firmaet bytter den.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 14-11-05 14:48

Sagde de bare ved forhandleren, at der var fare for indholdet.
Men håber du har ret peet49.

3 uger skal jeg vente.
Så i hører fra mig til den tid - foreløbig - tak til alle.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-11-05 14:49

kører lige lidt med her - fordi:
jeg har en stationær af den slags hvor brightness og kontrast skal helt i top for at se rimelig normalt ud - pga det - er det muligt at skifte til sådan en baglygte der retter op på det ??? Det er egentlig ikke noget problem - men rent synsmæssigt nok en fordel.

Jimmy17........ fik du en fornemmelse af hvad det vil koste -trods garantien ????

Nogen af jer andre der ved hvad det vil koste ?????????

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 14-11-05 14:57

Det vil ikke koste noget at lave, da maskinen kun er lige over 3 måneder gammel.
Det betegnes som en fabrikationsfejl.

Til MiritDK
En ny skærm koster fra 700, en fladskærm fra 1500.
Så ganske enkelt, køb en ny skærm, kan ikke lønne sig at lave det på en alm skærm.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-11-05 14:58

Ved ikke hvad sådan en reparation vil koste, da de under garantien skifter hele panelet, ihvertfald når den er så ny, men er sikker på det koster en halv arm.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-11-05 15:01

jajajajaja - ved godt hvad nye skærme koster - så bare en mulighed for at slippe

den fungerer jo fino tilmed - såååååh - men tak

Godkendelse af svar
Fra : Jimmy17

Dato : 10-02-06 00:02

Tak for svaret peet49.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 10-02-06 08:23

Selv tak.