/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Bundkort til Athlon 64 3500+
Fra : Pjevser
Vist : 557 gange
280 point
Dato : 12-11-05 19:23

Jeg er ikke lige så god til at finde de gode BUndkort, er der nogen som kan hjælpe med at finde et godt Bundkort som passer til en Athlon 64 3500+??
Prisen skal helst ligge omkring 500-700 Kr og der må godt være PCI-Express til Grafikkortet.

/Pjevser

Accepteret svar
Fra : Moggi

Modtaget 290 point
Dato : 12-11-05 19:46

Jeg ville klart tage dette kort:

http://www.topdata.dk/product.asp?product=1948&sub=3

Det koster her kr. 474 + kr. 40 i forsendelse

Det har PCI-Express som du efterlyser og derudover kan jeg kun varmt anbefale Asrock.

Et godt kort til pengene.

Hvis du absolut vil have et andet mærke ville jeg kigge på et Asus. Prøv f.eks. at se her:
http://www.getmore.dk/default.asp?edbpriser=A8V/DELUXE

Men her er du så oppe på kr. 723 incl. forsendelse, men du kan måske få det til under kr. 700 i din lokale pc-butik

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 12-11-05 19:49

hmm... Det lader til at du selv må tilføje /deluxe i din adresselinje til det sidste link.

Kommentar
Fra : Pjevser

Dato : 12-11-05 21:08

Okay nice, de ser sku ellers gode ud.

Men jeg har lige et spørgsmål, hvad er FSB for noget? De fleste har 1000 Mhz og det fra Asus har 2000 Mhz

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 12-11-05 21:43

hej Pjevser...

FSB = Front Side Bus

FSB hastigheden, er den hastighed informationer kan overføres med imellem CPU'en, RAM, PCI kort osv.......

Asus bundkort, 623kr. : http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=152983

Abit bundkort, 744kr. : http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=145190

Vh fluffy

Kommentar
Fra : Pjevser

Dato : 12-11-05 21:49

Okay, men hvad vil så passe bedst til den CPU??
Og forresten jeg har DDR ram PC2700, jeg håber de kan passe på en af de bundkort :)

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 12-11-05 22:07

Hej....

AMD ATHLON 64 3500+ fås åbenbart med forskellig bushastighed, men de ligger alle sammen "deroppe af". Så jeg ville egentligt efter nærmere eftertanke vælge den ASUS Moggi nævner ovenover

Vh fluffy

Kommentar
Fra : Pjevser

Dato : 12-11-05 22:15

Okay, så det vil sige 1000 mhz i bus er fint :)

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 12-11-05 22:20

Den ASUS Moggi linker til har 2000MHz bus

Og ingen problemer med rammen iøvrigt...

Vh fluffy

Kommentar
Fra : Pjevser

Dato : 12-11-05 22:31

Okay, men mon over hovedet at CPU kan bruges så hurtigt??
Kan den blive brændt af hvis den ikke kan trække 2000mhz bus?? Jeg har ikke så meget forstand på det

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 13-11-05 00:21

På EDB-priser får den 4,5 stjerner ud af 5 mulige i brugervurdering.
Jeg kan se at der er mange der kører på den med en 3000+ og 3500+ CPU.

Prøv og gå ind og læs vurderingerne her:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?id=99767&Bedom=true&Page=1

Kommentar
Fra : Pjevser

Dato : 13-11-05 00:45

Okay, godt nok er der en som skriver flg:

Fuldstændigt som alle andre 939 boards fra Asus SKODDER de for vildt til OC, VIA chipsette bliver dårligt med tiden, bliver ustabilt.
Boardet kan ikke holde VCore ordentligt (min 3500+ svinger fra 1.408 til 1.504 indimellem)

Men jeg tror bare det bliver det bundkort jeg køber så

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 13-11-05 00:54

Ikke et dumt valg.. Du kan jo også se at det langt overvejende er tilfredse brugere, ellers ville den ikke opnå 4,5 stjerner.

Enkelte smuttere vil der nok altid være, ikke bare inden for bundkort

Kommentar
Fra : Pjevser

Dato : 13-11-05 00:58

Okay, men tak for hjælpen Moggi

Godkendelse af svar
Fra : Pjevser

Dato : 13-11-05 00:59

Tak for svaret Moggi.