/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Std. password til Netgearrouter
Fra : masteraugust0
Vist : 760 gange
10 point
Dato : 12-11-05 11:43

Hej alle

Ved ikke om dette er det rigtige sted at stille spørgsmålet.
Har fået en masse problemer efter 2 ned/sammenbrud- først gik routeren frra tdc i smadder(en speedstream et eller andet).
Fik så tilsendt en Netgear trådløs router som min store søn satte op for mig (han slog trådløs fra da vi ikke bruger dette) og den virkede fint.
Jeg spiller en del (meget) Age of Empires fra Microsoft , online på deres gaming zone.
Så gik min pc kold(helt død) og jeg har midlertidigt lånt en anden , på denne kan jeg ikke spille AOE , er vist noget med nogle porte der skal være åbne/lukkede ?? aner det ikke, jeg prøvede derfor at installere TDC netsupport i den naive tro at det kunne hjælpe mig............nej!!
Dette program resatte routeren og nu kan jeg ikke komme ind via password(da sønnen satte den op gav jeg den et password, men dette virker ikke.
Det store spørgsmål er nu hvordan kommer jeg ind i opsætningen, har forsøgt at finde et std. password uden held.
Forøvrigt fik jeg en underlig besked på skærmen efter at TDC programmet resatte, der stod:"SUPERCOMPUTEREN is managing this device",stavemåde og text er gengivet nøjagtigt.
Efter alt dette roderi kunne jeg slet ikke gå på nettet, alle sider var "døde".
For at forsøge at løse det, brugte jeg systemgendannelse og satte computeren et par dage tilbage og dette virkede,dog kan jeg stadig ikke spille AOE.
Jeg har 4 pc der kører på netværk og alle bruger Windows XP.
Al hjælp modtages med kyshånd og uanede mængder ros!!!

PS. Dette spørgsmål er også postet undet TCP/IP til 200 point

Mvh.Masteraugust

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 12-11-05 12:05

har du prøvet med "admin"

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 12-11-05 13:00

Ja og password og 1234

Masteraugust

Accepteret svar
Fra : huntermis

Modtaget 10 point
Dato : 12-11-05 16:47

http://www.securityspace.com/smysecure/catid.html?id=11737

men du kan måske resette den ved at tage evt strømmen fra den i ca 5 min
eller ressete den ved at stikke en spids ting ind i det lille hul bag ved den ( hvor der står reset)
men hviken type nr har den Netgear router
feks. RP614v2

der er et par backdoors i nogle netgear routers som er :::::

userid = super
password = 5777364

userid=superman
password = 21241036

men det store spg hvilken router har du ???
for hvis det feks. er en WAP54G
så gælder
User ID (ingen)
Password admin
--------------------------
eller feks.
DG834G
så gælder
User ID (ingen)
Password zebra
men her skal man bruge telnet

osv...................

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 12-11-05 18:23

Den hedder WGR614v6

Jeg prøver lige lidt af det du skrev

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 13-11-05 09:33

WGR614v6

men det kan også være dette
User Name = admin
Password = password

men det bedste er nok at resette den totalt til default settings
med den lille reset knap bag på router ( hold den inde i ca 30 sek)
brug evt en kuglepen eller en blyant

Godkendelse af svar
Fra : masteraugust0

Dato : 01-01-06 12:28

Tak for svaret huntermis.