/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Send mig dine penge,Og få en bedre samvi~
Fra : sverola
Vist : 545 gange
25 point
Dato : 12-11-05 10:28

Er det ikke ved at tage overhånd .det der med at folk skal sende penge til adoption af næsten alt mellem himmel og jord????? Nu kan du pine dø osse adoptere hunde i Polen .?? Der er da nu nok af hunde i DK som mangler trygge hjem!!!
Jeg begyndte at lure lidt på om jeg ikke skulle starte med at bort adoptere isbjørne på Svalbard-eller torsk fra Lofoten??? Jeg mener at det er groteskt at folk prøver at narre penge fra andre som måske er "lidt blødere" end flertallet ....Jeg har et exempel på en familie som blev fadder for et stakkels barn i et U-land ..Da denne familie ville besøge barnet var der så meget "om og men" og til slut viste det sig at ingen anede hvor denne lille pige i grunden var...Men pengene blev da godt nok modtaget??
Jeg ved at KanDu ikke er noget diskussions forum men jeg vil nu alligevel gerne have diverse svar og meninger ang. dette spørgsmål...

Mvh sverola

Kommentar
Fra : vombatsi

Dato : 12-11-05 10:56

Jeg er meget enig med dig i at det er tåbeligt at adoptere alt muligt mellem himmel og jord for at skaffe sig en bedre samvittighed.
Noget andet er så at man jo kunne tænke over hvorfor det overhovedet er nødvendigt at købe bedre samvittighed? Jeg tror ikke at det er folk "som er blødere end folk flest" der reagerer på den måde. Vi bliver mere og mere klar over at verden hænger sammen, men langt fra på nogen "retfærdig" eller Gud given måde.
Det bliver mere og mere svært bare at lukke øjnene for at der i verden er masser af mennesker som ser på os og vores rigdom - og som begynder at tænke hvorfor dem og ikke os.
Så mon ikke det er noget med at vores "vi" skal til at omdefineres - og det ved vi godt selvom det ikke er særlig rart at tænke på.
Vh Vombatsi

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 35 point
Dato : 12-11-05 11:05

hvis vi skal være lidt realistiske, og dermed meget grove, ser det efter min mening sådan ud, at vi er dobbelt så mange mennesker på jorden, som der er plads til. hvis bare naturen kunne få lov til at gå sin gang og lade de svage dø og de stærke overleve, ville vi være fri for alle de problemer med hjælp til højre og venstre.
jeg ved godt det er en lidt barsk udmelding, men det er de barske realiteter. og det kommer til at ske alligevel. vi bliver kvalt i vores eget lort, og til den tid bliver der virkelig kamp om de "ledige pladser".
jeg er selv stoppet med at give til alle de indsamlere der kommer rendene, for det er kun med til at forlænge pinen for en masse mennesker, og hvis vi ikke bliver ved med at fodre dem, dør de alligevel.
så lad os få en rask lille hovedrengøring, så der kan blive plads til dem der har løst billet, og så må vi efterlade de andre på perronen.
over and out.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 12-11-05 11:08

Jeg er rørende eing i at det er uretfærdigt at nogle bare er født ind i et samfund hvor det største problem er at rigdommen ikke kan blive stor nok...Men det som forarger mig er at nogle kyniske mennesker prøver at berige sig bag en fasade af medlidenhed for fattige mennesker (og dyr)
Når man så senere læser om at såkaldte seriøse hjælpere har "svindlet" for mange penge mister man lysten til at give til de som virkeligt gør et humanitært arbejde...
Jeg for mit vedkommende giver kun til en organisation og det er Frælsens Hær....De gør i mine øjne et stort arbejde uden at virke påtrængende og hjælper mennesker som har brug for det..

mvh sverola

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 12-11-05 11:17

og det er folk i danmark der får hjælp fra frelsens hær. det synes jeg også er helt fint, for selvom vi lever i et kapitalistisk samfund, er der stadig mange der behøver hjælp. og når en gang vi er færdige med at hjælpe dem, kan vi jo se om der er flere tilbage andre steder, der trænger til hjælp, eller om de bare skal trækkes over bag ved laden og skydes

Kommentar
Fra : vombatsi

Dato : 12-11-05 11:20

din realisme er for mig at se ren kynisme trimare - og den tror jeg kun skader en og det er digselv. Det er da rigtigt at vi er for mange og sandt nok at vi drukner i vores eget lort, men du har kun en du kan forandre og det er digselv.
og ja der er meget humbug og bondefangeri, men det skal da ikke forhindre at vi hver især gør det lidt vi nu kan. Jeg tror at ting kan forandres hvis vi selv vil det - og lykkes det ikke så har vi det bedre med os selv mens vi prøver.
(ville du ønske dig en lille rask omgang fugleinfluenza?)

Kommentar
Fra : vombatsi

Dato : 12-11-05 11:21

Så lige dit sidste indlæg trimare - slutter her!!!!

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 12-11-05 11:30

jeg er sådan set ligeglad med om det bliver fugleinfluenza eller noget andet, men det bliver ikke ved med at gå som det gør nu. og så kan man jo bare håbe på at naturen selv kan finde det nødvendige middel. en så fin mekanisme som vores natur, burde i hvert fald være i stand til det. og så synes jeg at jeg kan fornemme at du tror jeg regner mig selv for en af dem med pladsbillet. men det er bestemt ikke tilfældet. hvis jeg ikke kommer med er det jo nok fordi jeg var en af de svage. og så er der jo ikke meget andet at sige end: game over

Kommentar
Fra : den_nysgerrige

Dato : 12-11-05 11:45

vombatsi... jeg kan garantere dig for det ikke blive fugleinfluenza, for det er et medieskabt skræk billlede der er skabt på baggrund af der i 2½ år er 60 døde af fugleinfluenza, tjek hvor mange mennesker der dør på de europæiske motorveje hvert år, det tal er større end dødstallet på fugleinfluenzaen.
Men naturen finder nok en måde at regulere antallet af mennesker på, det viser historien ial fald.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-11-05 11:59

Det er vel det man i gamle dage kaldte afladsbreve.
Altså at man kunne købe sig til en plads i Himmerige, i stedet for at opføre ordentlig overfor sine medmennesker i dette liv.

Da Læger Uden Grænser meldte ud her ved tsunami’en, at de havde penge nok, kontaktede de nogle af de store bidragsydere for at spørge, om de måtte bruge de overskydende penge til, andre projekter, de har gang i.
Der var sgu’ nogle der ville ha’ pengene tilbage !
Der var nok ikke den samme PR-værdi i de projekter, der var tale om.

Trimare’s udgydelser kan absolut ikke bringe mit pis i kog.
Faktisk er jeg helt enig, selv om jeg nok heller ikke hører til de ”udvalgte”.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-11-05 12:12

Hvad der kan bringe mit p.. i kog, er at man i Tv-avisen igår, kunne se et indslag fra Afrika, hvor de unge afrikanerne tog til Frankrig, arbejde og sendte pengene hjem, til udbyggelse af deres landsby.... dette er helt fint nok, men nu skal Danmark til at sende u-landsbistand til den samme by, fordi de ikke selv kan finde ud af bruge de tilsendte penge til at udvikle byen færdig, men blev ved med at bygge moskee, der var hele syv moskeer i forvejen!!!. Så må de sq da til at
æde de moskeer, ligesom vi andre førtidspensionister må æde vores huse fordi vi er rige på papiret.

Kommentar
Fra : vombatsi

Dato : 12-11-05 13:02

Det jeg menete er nu at vi alle er "udvalgte", bare ved at bo i vesten. Selv de af os der ikke ejer egen bolig, er på pension og lignende er jo stinkende rige i forhold til store dele af verden.
Og aflad, det var ikke fordi jeg taler for at købe en plads i himmerige - tværtimod, jeg taler mod kynisme og for humanisme, og der kan vi jo altså kun arbejde med at ændre os selv.
(og fugleinfluenzaen var bare et eksempel, bare forestillingen om al den død og ulykke og smerte den ville sprede HVIS den altså kom får da mig til at ønske at den IKKE kommer - uanset hvad)

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 12-11-05 18:25

Jeg vil takke for alle kommentarer til mit lille indlæg ang adoption af diverse ,ene og alene for egen vindings skyld..........Jeg er enig med Den_Nysgerrige ang det med fugle influenza...Se bare her i Norge hvor befolkningen har købt vaccine for millioner af kroner og lagt i skabet derhjemme...Der har medicinal industrien rigtigt fået "taget røven" på folket ..først gør du folk bange og så sælger du dem en ting de ikke får brug for.....SMART!!!
Men det at folk tømmer apotekerne for vaccine viser jo virkelig næste kærlighed?? Bare jeg kan få så blæs i dem som ikke har råd??!!
Min mening ang. fugle influenza er at så snart den dukker op skal staten nok sørge for at få dig vaccineret...........Den vil jo ikke gå glip af alle dine kære skatte kroner ...vel??

Sverola

Godkendelse af svar
Fra : sverola

Dato : 13-11-05 17:02

Tak for svaret trimare46.

Efter min mening føler jeg at du gav det svar de fleste i bund og grund tænker men som ingen tør at skrive ....Hurra for os realister

Mvh sverola

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-11-05 17:42

Under alle omstændigheder så synes jeg, at f.eks Pakistan efter jordskælvet skal gennemføre deres planlagte køb af 70 nye militære jagerfly og færdiggøre deres kernekraftforskning (nukleare våben) samtidig med, at de beder verden om hjælp.........skulle der så blive lidt tilbage, så kan de give dette til ofrene.

I mellemtiden kan resten af den verden (herunder Danmark) der sædvanligvis i indsamlingspsykosens hellige afladskøbs navn, donere millionvis af kr. til ofrene og dermed købe sig til en glad og næstekærlig tilværelse.

(Pst...... koster en fuldt udstyret F16 ikke omkring 50 mio.?)

Tak for kaffe LOOL Jeg bager sgu lige pandekager, og sender 10 - 12 stykker derned. Det må da kunne holde liv i en landsby en uges tid.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 13-11-05 18:02

Klumme..........
Jeg mener at have hørt at en F 16 koster nærmere 150 millioner kroner??!! Men du har jo så evigt ret ........ser du USA efter den orkan de lige har haft ser du virkelig hvad deres "af gud støttede" præsident gør for folket .......Det er sgu som at dit hus er ved at falde sammen og så går du over til naboen og reparerer hans.......
Men det med at sende pandekager lyder nu ikke så tosset,,,,,,,,,,,,Men at du vil sende dem ned istedet for herop til lille mig i Norge synes jeg nu er fejl...jeg er så vild med pandekager

sverola

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-11-05 18:23

Nåå okay... så er 50 mio. måske bare prisen for en skrabet model.

Uanset hvad, så er det et beløb på mellem 3,5 mia og 10,5 mia kr. ...... Det kan man dælme få mange pandekager for LOOOL

Jeg laver da bare en dobbel portion.... du skal sgu da ikke mangle pandekager i Norge. Det er trods alt vores gamle land, og har som sådan krav på særlige hensyn

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 13-11-05 18:32

hvis det tager 75 mand eet år at bygge en f 16, hvor stor en krig skal der så til for at afskaffe arbejdsløsheden

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-11-05 18:41

Eller lad een mand bygge en F 16, så tar det 75 år...

Afhængig af hvilken model man foretrækker, så afskaffer man enten kampflyet eller arbejdsløsheden